Gå til innhold

Tilberede biff som har vært frossen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg har en ferdig stekt biff i fryseren jeg tenker jeg skal spise i kveld. Noen som vet hvordan jeg skal tilberede den? Tenker jeg må varme den på panna, men har ingen anelse om hvor lenge den skal stekes? (eller varmes da, siden den allerede er stekt). Vil ikke at den skal bli tørr og stygg heller da. :vetikke:

Skrevet (endret)

Tin biffen sakte og varm den på svak varme over lengre tid. Jeg ville satt den i ovnen på 70-80 grader.

PS: tørr og stygg blir den mest sannsynlig, uansett :P

Endret av matentusiasten
Skrevet

Jeg ville vurdert å lage noe helt annet av biffen, tror jeg.

Enten en eller annen langstidsstekt gryte (på 125 g i ovnen i jerngryte e.l. i noen timer) med småløk, rødvin, hermetisk tomat, noen sopp... Og en god potetmos til, kanskje.

Eller rett og slett skåret opptint, ferdigstekt biff i tynne skiver og brukt til en real middagssandwich, à la BLT eller club sandwich med salat, tomatskiver, stekt bacon, avokado, rødløk etc. Rist tynne skiver av fint eller halvgrovt brød, smør med sennep eller aioli, bruk tre skiver og to lag pålegg imellom, klem godt sammen og skjær i to på skrå. Og så ha potetbåter og aioli til. :spise: Det er genial fredagsmat med en øl til, faktisk.

Skrevet

Når den allerede er stekt ville jeg stekt i ovn, for å holde mest mulig på fuktigheten. Tin den sakte opp, og legg den i en ilfast form med lokk. Gjerne på en seng av grønnsaker som har lit fukt i seg.

Skrevet

Hvordan ble biffen, TS og hva valgte du til slutt?

Skrevet

Nei uff, har du fryst en ferdigstekt biff?

Skrevet

Den ble veldig god! Faktisk fortsatt mør og saftig :-) Tinte den først i kjøleskapet, så varmet jeg den i panna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...