Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Fnugg skrev:

Ikke nytt fjes 🐙 Men annet brukernavn. Jeg er/var på sminkeplassen og :) Fant ikke jeg opp «ukas»? Og Ludo. Det var vel det :ler:

Ååååååi, heeeeei! :vinke: Ja, jeg har plagialisert (er det et ord?) ukas til de grader. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Ååååååi, heeeeei! :vinke: Ja, jeg har plagialisert (er det et ord?) ukas til de grader. :ler: 

Sender faktura for plagiatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksåring som yngstebarn, Belle! Herrefred, det er da jeg skjønner hvor lenge jeg har fulgt deg her inne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere vil ikke tro hva min yngste klarte å gjøre på mandag. Seriøst, av og til har hun hodet under armen og armen i bind, vimsehøna. Men ja, vi fikk telefon fra barnehagen om at hun hadde kastet opp. Blerg tenkte vi, og heiv oss rundt med orging og det som trengs når jeg har min ''viktigste'' dag i uken på tirsdagene og mannen skal reise bort på kurs. Når hun da kommer hjem er hun ikke syk i det hele tatt, og vi aner ugler i mosen. Vi kjenner henne, og vet av erfaring av eventyrlysten ofte er større enn vettet. Etter en del detektivarbeid klarer vi altså å lirke ut av henne at hun hadde spist...hold dere fast.....snøklokker i barnehagen. ''De så så gode ut'' hadde hun som tilsvar. Så jadda, ett stk stolt øyeblikk for en mamma. :hoho: Ungen er 6 (!) år nå og burde vite bedre. Etter litt googling fant vi ut at snøklokker kan virke irriterende, og vi har konkludert med at det var derfor hun kastet opp. 

Hell i uhell hadde vi sånn ca den fineste dagen på eviglenge i går. :sol: Det passet sååå fint å være hjemme (A ville også være hjemme fra SFO da, siden M måtte være hjemme fra barnehagen), og siden M ikke var smittefarlig i det hele tatt (min vurdering altså), dro vi til byen med god samvittighet. Ungene fikk klatre på klatresaken i sentrum, vi var på kafé, og da vi kom hjem igjen var vi ute og lekte på fotballøkka og ved bekken. Jeg dro på trening kl 5 (stesøs var barnevakt), men ungene hadde visstnok vært ute helt til halv 7. DET kaller jeg en vellykket vårdag.

Attpåtil våknet jeg av fuglekvitter i dag! :strix: I dag er jeg våryr og føler at jeg svever noen centimeter over bakken. O'lykke på jord! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er her! :nordvesta:Og for én gangs skyld er den her ikke bare på kalenderen, men ute også. :sol: Det er altså så sinnsykt deilig at det blir lysere og lysere. For bare litt siden var det mørkt da jeg parkerte på treningen klokken 5. I går var det fremdeles sol. Iiiiii, Belle + sol = sant. :hjerte: 

Månedens

 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Leser: nå har jeg begynt å jobbe fast på det nye prosjektet mitt, som har 45 minutters kjørevei én vei. Da blir det mye lydbok, og det suser avgårde. Jeg frykter bare at jeg kommer til å mangle noe å høre på etterhvert. :fnise: Høydepunkt siden sist er Becky Chambers sin A Closed and Common Orbit, som er toern i sci-fi serien The Wayfarers. Jeg er ikke superfan av sci-fi, men slår til innimellom, og denne altså...utrolig godt skrevet, spennende karakterer og bare helt :hjerter: . Anbefales! 

Leseutfordring 2019: 32/120.:nigo: 

Hører på: Good for Me - Above & Beyond. Guff opp, bli hekta! :hjerte: 

Ser på: ingenting spesielt for tiden. Jeg og mannen ser på en episode av Blacklist innimellom, men ellers går det mest i hverdagen og hekling. Har liksom ikke noe tid for tiden føler jeg.

Hekler: 1_small2.png 2_small2.png 

bare som topp. Sommerhekling er det som skjer nå for tiden.


trening/fysisk aktivitet

Kampsporten hadde siste trening i går. Det har vært utrolig gøy, og jeg kommer garantert til å gjøre det igjen. Føler jeg har lært mye, og fått utfordra både kropp og hode, for ikke å snakke om intimsone. :hoho: I går lå vi og rulla rundt på gulvet sammen. :fnise: 

Ellers har det faktisk blitt to treninger på treningssenteret også de siste par ukene, så totalt 4 økter i uken. Er fornøyd med det. Mannen reiser på jobb på mandag, så de neste to ukene blir det fint lite annen trening enn hjemme. Jentene, som alltid har hatt veldig lyst til å være med på barnepassen, har nå plutselig blitt litt sånn ''meh'' til det. 

ungeprat

Sånn sett bort fra snøklokkespiseepisoden har det ikke skjedd så mye spennende med jentene. Var på foreldremøte på skolen med M ( :hakeslepp: ), men det er vel det. Sånn ellers så merker vi veldig godt at M nå er 6 år. Hun har kommet skikkelig inn i den lille puberteten, og det går fra himmel til helvete til himmel igjen på null komma svisj. Vi merker det ekstra godt på henne, fordi hun aldri har vært sånn før. A kom inn i den lille puberteten da hun var 1,5 og har ennå ikke forlatt den. :fnise: M pleier jo alltid å være så blid og tålmodig, mens hun nå er hissigere og surere enn vanlig. Hun har også begynt å ta opprør mot A - noe vi har ventet lenge på, og egentlig ''oppmuntret'' en stund (hun har vært altfor ettergivende), og selv om det er noe vi egentlig synes er bra, så skaper det et himla lurveleven hjemme for tiden. Det blir en del kjefting og smelling før de finner ut av denne nye dynamikken. Så ja. Pubertet i alle ender. Gleder meg til den skikkelige puberteten slår inn. :sarkasme: 

A er veldig foreldredalt for tiden. Hun trenger mye bekreftelse, og har helst lyst til å være med én av oss. Hun vil at vi skal være med å leke, noe vi bare synes er gøy, fordi hun ellers alltid har vært så selvstendig. og har likt best å putle alene. Så det går mye i fotball, frisbee, løping og aktiv lek. Gøy for henne, gøy + mosjon for oss. Win, win, win. :nigo: I går satte mannen opp trampolinen, og da tenker jeg at hun blir oftest å finne der. :hoppe:    

opptur

Neste helg reiser jeg, søs, mamma og stesøs til London. :bolledeig: 

I går fikk vi bestilt tur til Spania i sommer. 3 hele uker! :bolledeig: (På grunn av mannens turnus reiser jeg alene med jentene, om Amsterdam, men det velger jeg å ignorere akkurat nå. Det går fiiiint!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei alle sammen! :vinke: Jeg er her og lusker, men skriver ikke så mye. Føler ikke jeg har så mye å meddele, annet enn hverdagsprat.

London var utrolig gøy. Veldig fint å få så mye kvalitetstid sammen med favorittmenneskene mine. :hjerte: 

Ellers går dagene i den samme tralten altså, og jeg har ikke noe særlig spennende å komme med. :vetikke: 

 

Månedens

 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Leser: nettopp (som i for 5 minutter siden) blitt ferdig med Priory of the Orange Tree av Samantha Shannon. Dette er nok en av de mest opphypa bøkene så langt i år - i fantasysjangeren ihvertfall, og for én gangs skyld skjønner jeg hypen. Spennende og langdrygt (over 800 sider) og bare helt fantastisk. Anbefales! :jepp: 

Høydepunktet siden sist, annet enn den forrige, er Genderqueer: A Memoir av Maia Kobabe. Altså, jeg var målløs da jeg var ferdig, så sterk var denne historien. Anbefales på det aller sterkeste.

Leseutfordring 2019: 40/120.:nigo: 

Hører på: Fink! Herregud for en stemme og for et sound. Må spilles på høyt volum. Pilgrim og Looking Too Closely er favorittsangene. :hjerte:  

Hekler: må bare vise dere den fineste toppen jeg noen gang har laget. Herregud så fornøyd jeg er med den! :hjerter: 

upload_small2 upload_small2


trening/fysisk aktivitet

Har vært litt savn etter kampsporten, særlig siden M har begynt på karate. (jeg og viiiil! :fnise: ) Har trent bittelitt hjemme, og hadde første sentertrening på onsdag etter at mannen kom hjem tirsdag. Får bare inn denne økten denne uken siden det er fotballcup i morgen, men fra neste uke av er jeg klar for dyst igjen. :trene: 

ungeprat

Var i samtale med barnehagen i dag igjen. Vi har jo et opplegg med stafettlogg og observasjoner fra PPT, så det blir noen møter. Jeg setter så utrolig pris på alt det barnehagen og PPT gjør for å sikre at M har det bra. :hjerte: Hun sliter fremdeles litt med å hevde seg i leken. Hun har blitt bedre - det ser vi hjemme også - men det er noe vi må jobbe mer med. Hun har også vært uvanlig sliten og slapp den siste uken, og sutrete...herregud, vi er ikke vant til det. :bond: Vi holder en knapp på det at hun bare er sliten fordi hun får mye lengre dager i barnehagen når mannen er borte + at det i tillegg blir travle ettermiddager, og så får vi se om det blir noe bedre. Hvis ikke mistenker vi at det kan være pga maten, eller mangel på sådan, som gjør det, men vi vil ikke dra henne med til legen unødig så vi håper at hun bare er trøtt. :tommelsmil: 

A er ekstremt storesøster for tiden. Hjelper og styrer med M som om hun skulle vært mammaen hennes. Hjertet mitt smelter :hjerter: Jeg vet å sette ekstra pris på de gode tidene, for jeg vet at det kommer dårlige tider også. Så vi er nå inne i en periode som jeg putter i lomma og husker på til senere. :fnise: 

opptur

Det er helg, dere! En helg uten veldig mye planer, bare fotballcup (med oppmøte klokken 8 i morgen tidlig :hakeslepp: ), og så skal vi slappe av, rydde hus og lade opp til ny uke. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det frister å skrive, så da er det fort gjort å bare snike i kulissene her inne. Jeg leser hver en oppdatering med stor iver, og er så glad for å høre hvordan det går med dere! 

Så godt det nok var å ha en helg sammen med mor og søster på tur! Det drømmer jeg om også :hjerte:

WOW! Toppen du har laget altså :hjerter: Knallfin! Jeg får kun til å lage heklede lapper, så jeg er mektig imponert!

Godt at dere får oppfølging ift M, for å se om det er noe som man kan legge mer tilrette for ting med. Man vil bare at ungene skal ha det bra, så er godt når man har et apparat rundt som kan hjelpe :jepp:

Herlige A :hjerter_rundt: Ingenting er bedre enn en super storesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen! Lenge siden sist nå. Dagene humper og går i den vanlige tralten. MEN...jeg skal bli tante igjen! :nordvesta:Søster og svoger har jo prøvd siden i sommer med nr. 2, avbrutt av fjerning av noen svære cyster i høst en gang, men ååååå. Nå er hun endelig gravid. :hjerte: Nå starter jo 8 måneder med vondt i magen og å krampeaktig mane frem en vellykket fødsel med tilhørende levende baby, men jeg er så glad! Hun er bare 4 uker på vei, så mye kan jo selvsagt skje ennå, men enn så lenge er vi positive. :nigo: 

Månedens

 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Leser: Tamora Pierce! Alanna-bøkene er en av de seriene innenfor fantasysjangeren som man virkelig ikke kan unngå å få anbefalt på ett eller annet tidspunkt, og jeg er helt hekta. Leste hele serien på 4 bøker på bare noen dager. Nå har jeg begynt, og er godt igang med en ny bok i samme univers, nemlig Tempests and Slaughter. Liker den kjempegodt så langt.

Leseutfordring 2019: 47/120.:nigo: 

Hekler: sommertopper av alle slag. :hjerte: Neste jeg skal begi meg ut på er denne, i knæsj korallfarget garn

54434835_1699722200174049_7828768238556151808_n_small2.jpg


trening/fysisk aktivitet

Har vært mye på gruppetimer siden sist, og lite spinning. Jeg er opptatt av å gå på det jeg har lyst til å gå på akkurat der og da, og da blir det ofte sånn. :fnise: Step-trening er min absolutte favoritt, og det har jeg fått inn en økt i uken av. :trene: Håper også jeg får inn et par formiddagsøkter i påskeferien. Det kommer litt an på ungene også, fordi de er inni en periode der de ikke har lyst til å være med. :dry: 

ungeprat

Ikke noe spesielt å meddele her egentlig. M fikk seg ny skolesekk denne uken. Hun ville absolutt ha sekk fra fjorårets kolleksjon, så da måtte vi bestille på nettet. Litt ukoselig sånn sett, men vi får gjøre en greie ut av det når vi skal kjøpe pennalhus og innhold til det. :jepp: Det ble selvsagt denne :ninja::

118-Ninja_1.jpg

opptur

Snart ferie! :bolledeig: De siste ukene har vært usannsynlig travle, og det skal bli SÅ godt å endelig ha lang ferie. I morgen skal vi på påskeeggjakt i skogen, og etter at mannen har reist på mandag skal jeg og jentene bare kose oss hjemme, skvett ihjel. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!! Så sinnsykt flink du er til å hekle! At det er mulig å lage noe sånt hjemme? 🤩 Gratulerer med nytt tantebarn (to be)! Det virker så utrolig koselig og - varmt - å ha en stor familie! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt tantebarn in the making :hjerte: Tanteskatter er så fint :strix:

Tenk så herlig den toppen der blir i sommer! Godt å kle seg i slike kunstverk man har laget selv :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.4.2019 den 8.02, Neveronfire skrev:

Wow!!! Så sinnsykt flink du er til å hekle! At det er mulig å lage noe sånt hjemme? 🤩 Gratulerer med nytt tantebarn (to be)! Det virker så utrolig koselig og - varmt - å ha en stor familie! 😍 

Iii, takk! Jeg prøver. :fnise: Har heklet i mange år nå, og når man behersker det er det egentlig bare fantasien som setter grenser. Min fantasi er særdeles lite utviklet, så jeg klarer meg aller best med å følge noen andres fantasibarn. :ler: 

Takk. :hjerte: Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært hadde det ikke vært for den fine familien min. 

På 15.4.2019 den 21.59, Småkjekset skrev:

Gratulerer med nytt tantebarn in the making :hjerte: Tanteskatter er så fint :strix:

Tenk så herlig den toppen der blir i sommer! Godt å kle seg i slike kunstverk man har laget selv :jepp:

 

Takk for det! Gleder meg så mye! :hjerter: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ferien over, litt sånn poff! Vi har ikke gjort noe. Som. Helst. I. Det. Hele. Tatt. :hoho: Dvs, vi har jobbet hardt med å slappe av. Og det var akkurat det vi trengte, jeg og jentene. Vi har kost oss i finværet, vært nede ved den fantastiske bekken vår, hvor jeg har heklet og lest bok mens jentene har knasket kjeks på piknikteppet og fanget minifisk med håv. Helle pelle, den fineste påsken på evigheter altså. :hjerter: Jeg har vært så lite produktiv at jeg begynte å få vondt i bekken og knær på grunn av så lite aktivitet på slutten der. :hoho: Men ja, just what the doctor ordered. Jeg var så superstressa på jobben, med altfor mye tanker som spant rundt, men med over en uke uten noe spesielt på tapetet klarte skuldrene å senke seg, og hodet kom på rett plass igjen.

Månedens

 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Leser: meh! Er nettopp ferdig med E.K. Johnson sin The Afterward - som var helt fantastisk forresten - og nå er jeg i boklimbo. Venter på TJ Klunes nyeste som kommer 14.mai, og i mellomtiden har jeg ikke peiling. :vetikke: 

Leseutfordring 2019: 50/120.:nigo: 

Hekler: bikinier! I påsken gikk jeg tom for planlagte prosjekter, med kun restegarn å bruke tiden min på, og da ble det bikinier i alskens farger og fasonger.

SCAUJTQRWy3YM84W-waN0_9-JyrlwWB7a0AfO8I-M1juQjRwRebEYURI33mVwtf6mVrqrmih0nbHuby_hrq8Mn32xQp0n_Hqm2sxlLZ_H4M_D4n7029FUVw3KsZhJ8gwY1pIvwYxKjcBQx_eyiixAU-bf4Y-ZCWOppHJ9L6FH1-dklJtGQemvBr6oa9Vqnd9yvcDTx-dCN02Frub_xKGf0H27g8L5YNgWLCf9w0aRD2riCEL-nhyY8dIF03OgFMuhG-lkbWwbyFNFaGIuizVr9eIn_5o1Jh3N8qAyy_vFAgLFluORozyAkFVdq-bc1uFxNwWkrg6Psivtr9Xk0sRtvDakmCkiRhKa1sc6raqYi1bNLEVIbWeZUZSfRZJE27i3rVVfM0--ELMCTHGJ1jlQNFVP8JHSAJaxyCHbeTrVJHvrd8aSf8wfpOB0sxVkht71Ad4sPyhL0D6sXzQYyS6k36yuzCwD1btH6aog0H0B1gBE4cSB-ddWapTOVdUsumY103KrzMQsLlWt36GxyrgWG4SUylJ86MVoYm_HZpk5PQt-PNMcBf2Ajz0sLdagw7_S450_C40aU2-WBBMAFyEHtqR1kA0suzkNlkkC_jU3OKFybqhj_Ixv7tOsOzAo63CMqISXQReaTtgE5x1a8eZGNs8SuRflh12=w793-h1057-noaOSxVFhYRe7-ltoBFcn4UWujHgzMOLTcqA0b48HOaRzCHX9SZ3Wbnr034YTy5xzG7eCCT89PCfNwDDbTlfzHvPC9i0MRe6sxZeUhifnwfSpsbGTGNP-cL-oWfyKBECfxWpmumk06drW_a_xUXbqjFnpQcsG7dqWI5rEDch6bwFI9BqDW_1mJ3mx76HwpPCBIi68XQd9m15V_nOZCD3F8BQt08mx9b5JFintsgOjarj2HE26GT68jfGPrQpUEOx19jUhRZ9U5O-0j60BXYmgTrfgR87E6nX0i7Q-hxR9OjvidW6hdl0McJtwH6cHwYAiiVNiKT_Yq4FPYvf8zzU46IZ_oEGDqGvXeZWZJEjbwd6n7xcQO6v96FmGCTSMH70CMzJvVXYj9-11VgVbIm1aCOTdFngiOenBzsRJhXB8yQGqS6-BeCn9QpArKm3ksVL5XH9On9_BTqWvWNUmjdWuWJDl2amAfokLcoilM3744Ctt7wUWO1IzwD6dCALN-FY2GnTrOcTKjQPNhIb_dZzCeTMy_xSFO2Ef_CluqLruUbs0jO5HWHT23bSR9AaRf2uAqn6Gq-iCupdrQtmSKbVCdhOzMpb7ds2J1_PzwXbm0bwzup3F_tMfSLsB8iuPbUDg7-rXQcT5umnNZjWZs7SwHUgKLKh8SVDVg=w793-h1057-noJ9BxWrDMqNNdisYCIGGUi022lc0vHMw47F1DTe-BijKqcTSHahDj8DM3CWMjaLBjir8icDRNZvflCHcVuCtMT-dQ_bmJsi_2ExtFBRVxsHRrEYyPwAnxiWLaL-OWa3dogrGP5EZUfq9KbVev3CgbPixAc0FugDwPUYGITok7BPxg4ycnL4MdS2Q3lkofjbNsVaFP5GBPOvrZ1cUjyeJ_Wrp4-OOzn0t-xJIcAbSSYDsdVJWXFIRpNBVbsOhmn8h5jrg1SNldWcfqfOiFByIV30pyZo89G_rVPN5YkKOlTYnO1ZSX-CFV8-dn3IzxK_TghTLRTQOlZanH-JUTrBLDuAzJN0pLOANiDM1zzHtuBXsHJ51Cfr2wBG8AphIFOtDP7Zf4f8pfDbxXIN3W2XXFSYPliugf3yLo81IjOIGRiScQK22L28PqSEYXftiF1FiIZQCC6OmdW9FLO4tFCQo6Zym7Sahcuhg9h7XoAeIf_J5WfI-y4nJXIw2BvgHJRNBJCVCZpofELpRB8xZo7bHW5UMvxAb6vvg162fOu0Nory5ChhZ3UfkuFp4MEx8hb7rc_MYlyB-_vUVnKUPcAgkVJ_TKJHDPYio6yVyX479xKA5d_FA6ENkmv7TXYHkgPwdlXyqo4hVWqGqzz6jlHc3-FGaOUI9fqssN=w793-h1057-nomdjtrw9aq9L8zqioI95Iwmd5-FkP8xy_-iz_Eb03vwnS2PhwyGCd5LCkG2eK-7wlzKJfWfrK22I_5wKAibtz-tztFRnyb_Zl5vq90P3Ri41gbevBZDyi7jC5O9w50irkzGjvqSaUqu6eVEWrkBVBoSNyQpm3NWNGjde_zffzZP9uwQQGX7IDCRIv5OhFQf-KFSj7Kjw4m_PJ-1zXFEXmZ4OcsoeI3fW25fslfHVA9n6ei55XPvzZzVezg8v8iwOoxHPfGKQQvdaFYrDHMdyhpAKMZyCr9VUa5mDUy5IS4jdOys_cgIc6z8xfus3xqBktivx7-CHWvCteCSb7lB6EN96hp3DUlH8bUn6uIFRvEHwqH5B1GKyF1R_8wuMS-PFygC8DdziRnht7gZ8nk8LnbivVP4r9HBVLYfhbmeaA3sMq3QMlS1fHSSzX85nW4zxgCRvNZ1-sxfB0YQSWQPkFaUkIbboU46bO3wrmknTfc3a2YvGHtTT1FsaAEmlxy1_kXfYFTKPd7RCz739nf1mBoV5CVzSbiTrSJJB-lED4TyuN4IodTDyd_lc_2YKmL63OhLgDrqHakXgYywfR12yW3uNv7UBt6MSDzW2WGwSUCiBqZnyIxtK1J-ZVO9uiVNND8zrayt1xAV9oo3ySWCrxu14Ee5IbD_YN=w793-h1057-no


trening/fysisk aktivitet

Fikk inn tre treninger i påsken. To lørdager og én formiddag. Den andre formiddagen jeg hadde planer om ble ettertrykkelig kansellert da M kom inn til oss klokken 5 og kastet opp over hele senga. :lol: 

 

ungeprat

Ikke noe annet å meddele enn at vi har hatt det uberfint i påsken bare jeg og jentene. To av dagene fikk A være med en venninne på hyttetur, og da hadde jeg og M en skikkelig kosedag bare vi to. :hjerte: 

 

opptur

Har vært flink på matfronten i påsken, selv om jeg har spist sjokolade omtrent hver dag. Jeg har klart å holde det til bare litt, noe som er mitt største problem. Så jippi og hurra for det! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djiises å fin den heklegreia du har lagd var! Og den satt jo så sykt fint på! 😍

Jeg kan meddele at jeg ikke har holdt meg til noe som helst - det ble enten knekkebrød eller sjokoladegg, og ingenting imellom der :ler: Og at jeg har fått en ny og veldig fin treningstight fra Bara - anbefaler de. Jeg kjøpte den derre....Tundra tights. Eller Dundra, som er mer sånn jeg følte meg etter påska :hoho:

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæn altså, søster går på smell etter smell etter smell. Er det ikke død baby eller megacyster eller blodpropp på størrelse med England, så er det nå altså graviditet utenfor livmoren. :sukk: Hun har blødd litt de siste to ukene, og tatt 3 hcg-prøver som alle var fine, men har egentlig gått rundt med en følelse av at ikke alt stemte. Og det fikk hun svar på på innvendig ultralyd i dag. Graviditet utenfor livmor og hasteinnleggelse på sykehuset hvor hun nå venter på operasjon. Hun har gått så lenge og vært bekymra nå, og ikke fått et bankers svar, så nå er hun egentlig litt letta over at hun vet med 100% hva som skjer nedi der. Men jeg er redd for at smellen skal komme. Sterke søster er egentlig beintøff, men det er ikke til å stikke under en stol at hun har fått utdelt noen kjipe kort her i livet, og etter fødselsdepresjonen med lille A er jeg veldig redd. Nå er vi nok mer obs på tegnene hele gjengen, så jeg tror jo det kommer til å gå bra, men aff. Lufta gikk litt ut av meg da hun ringte i dag, og fremdeles ingen luft i sikte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over, og jeg er psykisk tappa for krefter. Alt er bra med søster, relativt sett ihvertfall. Operasjonen gikk fint, og selv om hun er medtatt er hun ok. Tror det skal gjøre godt for henne å være sykemeldt denne uken. Bare få mulighet til å ta seg inn igjen. 

Vi var i konfirmasjon utenbys på lørdag, og vi var så trøtte begge to da vi kom hjem at vi la oss samtidig som ungene. Og sov helt til klokken 8 dagen etterpå! :fnise: Gårsdagen ble tilbragt hos søster. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, stakkars søsteren din! Hun har uten tvil vært igjennom mye de siste årene - håper at det snur nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden sist! Det har skjedd mye, samtidig som det ikke har skjedd noe som helst utenom vanlig hverdag. Dagene går litt i ett, og det er travelt. Jeg merker godt at jeg bruker to timer i bil til og fra jobb hver dag for å si det sånn, særlig siden alt av opplegg som skjer i ukedagene starter en time etter at jeg er hjemme. Alt som skal skvises inn på den lille timen er altså middagslaging, middagsspising, lekser og påkledning. Det sier jo seg selv at det er umulig. :lol: Men vi koser oss altså. M stortrives med karate (første gradering om et par helger!), og A forguder fotballen. De har nå begynt å spille en kamp i uka, i tillegg til trening, og hun synes det er supergøy. Jeg går på kampsport to ganger i uken, det også klokken 5 - heldigvis de dagene det ikke er opplegg for ungene. Men for MEG, så blir det opplegg hver dag, mandag til torsdag, i tillegg til full (og travel!) jobb og fullt alt annet. Jeg blir svett bare av å tenke på det. :fnise: 

17.mai var helt fantastisk. Været var virkelig med oss, og selv om jeg måtte stå i kiosken en time, så var dagen helt perfekt. Vi hadde planer om å se folketoget (idrettslag, russ osv) etter arrangementet på skolen, men vi droppet det og dro heller hjem til oss og klatrer ut av finstasen til fordel for sommerkjole og shorts. Hele bøtteballetten samlet seg hos oss for grillings, og vi gikk ikke inn før klokken 8 på kvelden. Magisk dag. :hjerte: 

 

Månedens

 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Leser: TJ Klune. :hjerte: Bøkene hans altså, de er så utrolig fine og morsomme og fjollete og HELT FANTASTISKE. Jeg lol'er flere ganger når jeg leser bøkene hans. Et eksempel er denne kapitteloverskriften: Chapter 1: True Love is a Finger in the Ass. :hoho: Setter liksom preg på hele bokens humor.

Leseutfordring 2019: 66/120.:nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Det går i to økter i uken for tiden (kampsport), pluss en hjemmeøkt. Hverdagen, som sagt. Det er travelt, og når vi har planer på lørdagen, så får jeg ikke inn den tredje økten slik jeg pleier. Det gjør meg rastløs og muggen. :ler: Hadde planer om en hjemmeøkt i går, men jeg fikk akutt hodepine med påfølgende kvalmhet, så det utgikk med høye beinløft.

 

ungeprat

Vi har fått tilbakemelding fra PPT ang. M. Konklusjonen er at hun ligger litt bak mtp. språk, men ikke nok til at det har en innvirkning på konsentrasjon. Ifølge søster, som er ped.leder, er dette egentlig en veldig god konklusjon å få, siden de altfor ofte skylder på språket som en grunn for konsentrasjonsvansker, og at det da bare er å ta tiden til hjelp. Her konkluderer de med motsatt, at hun har vansker med å regulere oppmerksomhet og impulskontroll, men det er ikke på grunn av språket. Så videre vei er nå å ta dette videre med læreren (11.juni), og at PPT barnehage tar dette videre med PPT skole. De får ta en avgjørelse om det er nødvendig å melde opp til BUP for en utredning. Jenta mi er tydeligvis også litt av et logisk geni. :fnise: Who knew? Hun ligger veldig langt over gjennomsnittet når det gjelder logiske mønstre visstnok - faktisk så mye at ped.lederen hennes ga opp å se mønsteret, men M fikk det til. Så vi får absolutt dyrke den interessen videre. Jeg frykter at vi må finne noe som fenger henne, opp i alt det som kommer til å bli et strev. Men, jeg kan ta feil. Håper det.

Vi har også fått klasselisten hennes, og hun får læreren som A har hatt i to år. :strix: Det er intet mindre enn fantastiske nyheter - han er virkelig verdens beste lærer altså. Han SER elevene sine, og tar initiativ dersom han mener noe burde gjøres. Da vi trodde at alt var fryd og gammen med A ved skolestart, fordi alt var så bra hjemme, tok han kontakt fordi han hadde en mistanke om at hun mistrivdes på skolen. Og det stemte jo. Hjertet mitt brister av å tenke på hvordan det kunne gått om han ikke hadde tatt kontakt. Så ja, når det måtte gå sånn at A sin klasse mister ham, så var det en lykke at M får ham igjen. :hjerte: Han tenker sikkert som så at han nå vet hvordan A skal håndteres, så da er sikkert M en spasertur i parken. Veeel, han kommer til å få seg en overraskelse der. :hoho: Det går jo ikke an å bli mer ulik en det de to ungene mine er. :ler: 

opptur

Det fantastiske været vi har hatt, særlig på 17.mai. Beste 17.mai på årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei alle sammen (eventuelt ingen - det er en ganske støvete dagbok dette her!)! :vinke: 

Shit, det er lenge siden jeg har vært innom her! Mai, liksom. Nå er vi snart september. Jeg er så ekstremt lite klar for høst, dere! :grine: Har skikkelig høstblues, og i dag har været samme humør som meg. Det regner kattunger og dinosaurer, og er skikkelig mørkt og trist. ☂️

Jeg burde, siden det er så lenge siden sist, ha et tonn med spennende ting å fortelle dere, men livet mitt er lite spennende, ass. :fnise: Det går i den vanlige hverdagen, med maratondager som inneholder bånn gass fra morgen til kveld. Jentene er endelig blitt vant til at mannen er bortreist på jobb nå (det var vanskelig, særlig for A, i starten), og jeg nyter det når jeg får alenetid - selv om det innebærer ekstra mye styr for min del.

Nå er vi jo inne i en litt ny og uprøvd situasjon. M, lille babyen min, har nemlig begynt på skolen! :hakeslepp: HVOR ble tiden av? Herregud, det er helt sykt. Jeg synes fremdeles hun er utrolig liten, men jeg ser jo at dette er noe hun var veldig klar for. Første skoledag gikk helt eksemplarisk fint, og det har de to andre dagene etterpå også gjort. I går gikk hun alene til skolen for første gang. Dvs, alene uten voksne, men sammen med nabogutten (som går i samme klasse) og storesøsteren hans på 11. Hun er jo vant til å gå alene til venner (de hun har gått i barnehage med bor rundt 10 minutters gange fra oss - skolen er nærmere), men det er noe med det å vite å være målbevisst og ikke bruke et kvarter på å studere en larve langs veikanten, liksom. :ler: 

Mens vi prater om M...hun har blitt så sinnsykt tynn! Hun som alltid har vært tykk som en bolle har plutselig fettreserver på minussiden, liksom. KMI'en hennes (for barn) ligger på undervektig. Hadde hun bare spist normalt hadde vi ikke vært bekymret, men hun får i seg så lite variert kost atte hjælp. Null melkeprodukter, heldigvis litt kjøtt og laks, et par grønnsaker og eple. That's it. Så de to siste dagene har vi prøvd å ta blodprøve av henne, uten hell. :dry: Seriøst, for en sta unge! I går hadde hun til og med sånn bedøvelsesplaster på, og kjente ikke NOENTING da de tok på armen, men neeeida. Kommer den stramme-rundt-armen-tingen på, så klikker hun i vinkel og blir helt krakilsk. Vi har bestukket henne med alle tenkelige og utenkelige ting, men nei. Så vi får se. Jeg føler uansett ikke at det hadde hjulpet om hun hadde fått påvist noen mangler, for vi hadde ikke fått i henne noen tilskudd uansett. :bond: I går prøvde jeg å gi henne en kalsium tyggetablett (som smaker snop!), men hun brakk seg. Fysisk brakk seg fordi hun ikke likte smaken. Huff, stakkar jenta mi. :hjerte: 

Sånn ellers så går dagene i det samme; jobb, unger, trening, i en endeløs loop. Synes fremdeles jeg er flink til å ta vare på små hverdagsøyeblikk, men dagene går så himla fort! Blir helt svett av tanken, egentlig. I morgen våkner jeg vel opp og så er det jul. :fnise: 

Hjemme i huset har vi begynt med litt prosjekter igjen. Merker ekstremt godt at mannen har begynt å få lønn igjen foråsidetsånn... :lol: Vi har fikset litt ute i hagen i sommer og kjøpt oss robotgressklipper, og nå i høst skal vi gjøre litt inne. Liker å ha sånt å gjøre på når det blir mørkere ute. :hjerte: Første rom for tur er hamsteren sitt rom. Jepp, han har hatt et rom helt for seg selv. :hoho: Det har egentlig vært kinorom, men har ikke blitt brukt til det de siste årene. Nå er det på god vei til å bli et fint gjesterom. Sengen fra Ikea står klar til montering (kom i går), og jeg har kjøpt litt stash til å pynte med. Tror det blir bra når det er ferdig altså. Vi fikk jo ny tapet og ny parkett på forsikringen på grunn av vannlekkasje der for noen år siden, så det har egentlig stått klart til innredning siden den gang.

Vårt neste store prosjekt, som vi har snakket om en stund nå, og som vi har veldig lyst til å gjennomføre om det er mulig, er å rive ut saunaen. De som eide huset før oss var fra Finland, og importerte en dødsfin sauna derfra. Og selv om den er fin, så blir den aldri brukt. Så vi har lyst til å lage et dusjrom av det. Det er plass til badekar og to dusjer der inne. Tenk for et fantastisk rom det hadde blitt da! :nordvesta:

Kjøkkenet er også en ting vi har lyst til å gjøre noe med. Det er så veldig lite, og selv om jeg liker å ha få ting (bortsett fra grønne planter - det er en jungel her inne :rodmer: ), så er det litt kjipt å måtte oppbevare all boksemat og for eksempel poteter inni kjøleskapet fordi det er kun der vi har plass til sånn. :hjerte: kjølehjørne :hjerte: 

Jepp, det var litt av det som rører seg i mitt hodet for tiden. Joh, jeg skal forresten til Barcelona om en måned! Med en venninne. Åh, det skal bli helt fantastisk bra altså. Sist jeg var i Barcelona var før barn, sammen med mannen og kompis. Vi lå på tremannsrom og festa hele nettene. Så ikke så mye av byen for å si det sånn. :ler: Nå skal jeg og venninne være kultiverte, spise god mat, gå på museum og bare nyte storbyen. :hjerter: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...