Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fytti helvete for en jævlig morgen jeg har hatt. :rasende: Aaaaargh, jeg blir så sinna og så lei meg. Mannen har ikke hatt ''ansvaret'' for A en hel uke engang og så orker han ikke mer. Greit nok at han er sliten, men når han ikke engang kan innrømme og gi meg ''krediten'' for at jeg har vært sliten de 7 månedene jeg hadde både natt- og morgenansvaret da blir jeg forbanna. Denne diskusjonen har vi hatt så utrolig mange ganger og jeg er så lei! Han sier hele tiden at jeg har hatt det så fint som har hatt ham så mye hjemme som jeg har, og han har jo rett i det. Men selv om han har vært hjemme er det jeg som har tatt 98% av netter og morgener allikevel. Det var ikke før jeg gav opp nattammingen etter jul (fordi jeg var så sliten at jeg ikke orket mer!) at ansvaret ble noenlunde likefordelt.

Nå er han klar for nattavvenning, og jeg er enig i at det trengs. Men han vil bruke skrikekur og det er jeg totalt i mot. Hun kan godt skrike, men da skal vi være der med henne. Enten bysse henne eller klappe henne på hodet osv. Skriking kommer det uansett til å bli, for hun pleier å skrike til hun får mat på nettene selv om vi bysser. Så nå har jeg, martyren som jeg er ( :roll: ), sagt at jeg skal ta henne på nettene resten av uken og så skal jeg ta avvenningen i helgen på min måte. Jeg orker bare ikke å krangle om dette mer.

Han har beklagd seg over sms nå da (jeg stormet ut i dag morges), men jeg vet jo at han fremdeles mener det samme. :sukk:

På et litt muntrere punkt så skal vi på babysvømming etter jobb i dag. :hoppe: Og så er det trening med Diddles etter leggetid. Det trengs å få ut litt aggresjon kjenner jeg. :trene:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da :klemmer:

Har nettene blitt verre siden han er så frustrert/fortvilet?

Hos oss begynte det ille og ble bedre i starten når vi kuttet pupp mellom 00-0530... men så ble det verre igjen på slutten av forrige uke. Jeg tror A merker at mamma ikke er hjemme på dagtid og kompenserer på natta :jepp: Hele helgen også har vært oppe annenhver time, og lange økter hvor pappa skal bysse og jeg nekter pupp. Siste 2 nettene har jeg føyd meg faktisk og han har fått pupp sånn at vi alle skal få sove litt mere... og det virker... :sjenert:

Tenker at jeg slacker litt på kravene frem til langhelg om 2 uker, så får vi stramme inn igjen da ;)

Så skal jeg hilse fra mannen her til din og si at han må sove 3-4 ganger i døgnet sånn som han :fnise: Da blir det nok søvn anyway :ler:

Skrevet

Huff da :klemmer:

Har nettene blitt verre siden han er så frustrert/fortvilet?

Hos oss begynte det ille og ble bedre i starten når vi kuttet pupp mellom 00-0530... men så ble det verre igjen på slutten av forrige uke. Jeg tror A merker at mamma ikke er hjemme på dagtid og kompenserer på natta :jepp: Hele helgen også har vært oppe annenhver time, og lange økter hvor pappa skal bysse og jeg nekter pupp. Siste 2 nettene har jeg føyd meg faktisk og han har fått pupp sånn at vi alle skal få sove litt mere... og det virker... :sjenert:

Tenker at jeg slacker litt på kravene frem til langhelg om 2 uker, så får vi stramme inn igjen da ;)

Så skal jeg hilse fra mannen her til din og si at han må sove 3-4 ganger i døgnet sånn som han :fnise: Da blir det nok søvn anyway :ler:

Neida, nettene er bedre enn de noen gang har vært. Det er bare det at han ikke takler å stå opp på natten i tillegg til å stå opp med henne. :roll: Blir litt sånn :murvegg: . Nettene våre er jo dødsbra i forhold til deres. :klem: Hun spiser som regel bare én gang (i verste fall to) før ''frokost'' i 5-6 tiden (før hun sover i enda en times tid).

Og så tenker han at det bare er å ta en skrikekur i noen dager og vips! hun sover fra 7 til 7 liksom. :gjeiper:

:fnise: Han sover nok når hun sover, men siden hun har en tendens til bare å sove en halvtime om gangen blir det litt knapt. :ler:

Skrevet

:roll: han gir seg ikke med det skrikekurgreiene altså?! Send han opp her til kjære, så kan han fortelle hvorfor en velger andre metoder :Nikke: Her er vi heldigvis enige, selv om det fortsatt er jeg som tar alle nettene og 99 % av morgenene.....det må jo deles på når jeg skal ut i jobb også tenker jeg :sjenert:

Er det trygt å trene Kettlebells med sinna-Belle?? Du vet du skal holde fast den bell'en sant?? :haar::ler:

Skjønner godt du blir sint og oppgitt altså, han aner virkelig ikke hvor fint han har det med deg som mamma til A!! Mange jeg kjenner har delt fifty/fifty på nettene selv om de har permisjon...våre menn er bortskjemte!! Spør han om han hadde latt deg eller bestevennen eller søsken ligge alene i mørket og gråte...hvis han sier nei da, så nailer du ham!! Det er jo faktisk noe A prøver å si når hun gråter, enten er hun redd, sulten, tørst eller trenger kjærlighet..hun gjør det jo ikke for å være vanskelig eller ødelegge natta for dere! Mange sier de små er så utspekulerte, men det går kun på behov når de er så små som dette...de er ikke så langt komt!

Hvem er det som har satt disse grillene i hodet hans?! Og vil du låne boka mi, no-cry-sleep-solution?! Det er jo helt på trynet at det er du som skal ta nettene når han er hjemme og du på jobb :rasende: Det må jo han også forstå!!

Skrevet

:roll: han gir seg ikke med det skrikekurgreiene altså?! Send han opp her til kjære, så kan han fortelle hvorfor en velger andre metoder :Nikke: Her er vi heldigvis enige, selv om det fortsatt er jeg som tar alle nettene og 99 % av morgenene.....det må jo deles på når jeg skal ut i jobb også tenker jeg :sjenert:

Er det trygt å trene Kettlebells med sinna-Belle?? Du vet du skal holde fast den bell'en sant?? :haar::ler:

Skjønner godt du blir sint og oppgitt altså, han aner virkelig ikke hvor fint han har det med deg som mamma til A!! Mange jeg kjenner har delt fifty/fifty på nettene selv om de har permisjon...våre menn er bortskjemte!! Spør han om han hadde latt deg eller bestevennen eller søsken ligge alene i mørket og gråte...hvis han sier nei da, så nailer du ham!! Det er jo faktisk noe A prøver å si når hun gråter, enten er hun redd, sulten, tørst eller trenger kjærlighet..hun gjør det jo ikke for å være vanskelig eller ødelegge natta for dere! Mange sier de små er så utspekulerte, men det går kun på behov når de er så små som dette...de er ikke så langt komt!

Hvem er det som har satt disse grillene i hodet hans?! Og vil du låne boka mi, no-cry-sleep-solution?! Det er jo helt på trynet at det er du som skal ta nettene når han er hjemme og du på jobb :rasende: Det må jo han også forstå!!

Sukk, nei. Vet ikke hvor han har det fra jeg altså. Han nekter jo å høre på ''min'' side av saken, så... :vetikke: Vet at han hører mye på kompisene sine, og det er særlig etter en kommentar fra bestisen om at ''hæ, gir dere mat om natta enda?'' at han har begynt med skrikekuren igjen. Men jeg forstår liksom ikke helt, for der og da svarte han at sånn funker det bra for oss og at vi ikke har noen problemer med det. Det har nok noe med at han må ta alt ansvaret nå som jeg jobber at de tankene har kommet opp igjen.

Jeg forstår at vi snart må få gjort dette avvenningsgreiene uansett, men da skal vi gjøre det på min måte (som jeg ikke helt vet hva er enda :lol: ). Jeg merker det jo selv også at det er slitsomt å gå på jobb når jeg våkner så mange ganger i løpet av en natt - selv om det ikke er jeg som mater henne.

Skal prøve å huske å spør ham om det. Det er bare det at jeg begynner å gråte hver gang vi diskuterer dette og glemmer alt jeg har lyst å si. :sjenert: Men nå skal jeg bruke denne veldig ueffektive jobbedagen til å printe ut forskningsresultater på hvorfor vi ikke skal ha skrikekur. Da får han lese selv. Jeg har jo den boken jeg også, men det virker som om han bare mener det er humbug. Æsj altså, han er så påståelig og sta at jeg blir gal. Men når jeg koser henne i søvn slik jeg gjorde i går kveld sier han ingenting. Han forstår at hun trenger kos også liksom.

Og så mener han at grunnen til at A våkner på natten er vanen. Og det kan jeg jo til en viss grad være med på, men hvorfor har da nettene hennes blitt gradvis bedre uten at vi har gjort noe for det?

Jeg blir gal! :bond:

(Og ja, det er trygt å trene med meg i dag. :fnise: Kjenner det skal bli godt å få ut all frustrasjonen. :ler: )

Skrevet (endret)

Sukk, nei. Vet ikke hvor han har det fra jeg altså. Han nekter jo å høre på ''min'' side av saken, så... :vetikke: Vet at han hører mye på kompisene sine, og det er særlig etter en kommentar fra bestisen om at ''hæ, gir dere mat om natta enda?'' at han har begynt med skrikekuren igjen. Men jeg forstår liksom ikke helt, for der og da svarte han at sånn funker det bra for oss og at vi ikke har noen problemer med det. Det har nok noe med at han må ta alt ansvaret nå som jeg jobber at de tankene har kommet opp igjen.

Og så mener han at grunnen til at A våkner på natten er vanen. Og det kan jeg jo til en viss grad være med på, men hvorfor har da nettene hennes blitt gradvis bedre uten at vi har gjort noe for det?

Minn ham på hva han svarte bestisen sin da ang. nattmating og sånn, hvis det funket når du var hjemme, så burde det jo funke nå når han er hjemme spør du meg :filer:

Ang. det å våkne flere ganger på natta så er jeg til dels også enig med mannen din i at det nok er mye vanen som gjør det..1 gang er greit sier helsesøster, men gjentar det seg natt etter natt til samme tid, da er det en vane! Nettene blir nok gradvis bedre fordi hun også blir større, og så hjelper det vel at hun ikke har så mye vondt i magen også :Nikke: Vi som foreldre finner jo ut ting etterhvert vi også, hva som funker og ikke, og da sover de jo bedre disse små ;)

Skal prøve å huske å spør ham om det. Det er bare det at jeg begynner å gråte hver gang vi diskuterer dette og glemmer alt jeg har lyst å si. :sjenert: Men nå skal jeg bruke denne veldig ueffektive jobbedagen til å printe ut forskningsresultater på hvorfor vi ikke skal ha skrikekur. Da får han lese selv. Jeg har jo den boken jeg også, men det virker som om han bare mener det er humbug. Æsj altså, han er så påståelig og sta at jeg blir gal. Men når jeg koser henne i søvn slik jeg gjorde i går kveld sier han ingenting. Han forstår at hun trenger kos også liksom.

Avogtil er det altså så frustrerende å være jente og alltid grine når vi skal diskutere ting som er viktig for oss :sukk: Jeg er akkurat lik!!! Men, jeg har lært noe; hvis jeg skriver ned det jeg tenker i et "klart" øyeblikk, så kan jeg ta det frem når jeg trenger det :idesmil:

Be ham om å lese dette, helt genialt skrevet av en helt genial dame - mitt store forbilde når det kommer til relasjoner med barn!!!!

Tenker når alt kommer til alt så er dette en ren egoistisk tanke fra hans side; han er trøtt og sliten og vil ha en "enkel" utvei...det han ikke vet er at det er slettes ikke sikkert skrikekur funker i det hele tatt, og da har en hatt opptil 1 uke med hjerteskjærende gråt og omtrent ingen søvn til ingen nytte! Målet helliger ikke alltid midlene sier bare jeg................jeg tror dere kommer lenger med å gjøre ting på din måte (som du ikke vet hva er enda, men jeg skjønner hvor du vil :fnise:) I det lange løp vil det gjøre A tryggere på seg selv, men det tar lenger tid og krever mer av dere!

Endret av Diddles
Skrevet

Bah, jeg er så konfliktsky. :sjenert: Egentlig ikke fordi jeg er redd for konflikter, det er bare det at jeg alltid begynner å grine. Når jeg blir sint, begynner jeg å grine osv. Er ikke alltid like praktisk. :fnise: Men jeg skrev en lang sms til ham da jeg kom på jobb i dag morges, og da fikk jeg med meg det meste tror jeg. Og nå skal jeg printe ut mye info sånn at han kan lese. Takk for fin link. :nigo:

Og takk for mange fine ord og råd. Du er god! :hjerte::klem:

Skrevet

...og husk - det er de første 1000 gangene en gjør noe det er slitsomt, etter det går det på skinner :fnise:

Skrevet (endret)

...og her er link til ett av mine innlegg med flere sider verdt å sjekke ut ;)

Spesielt dette er verdifull lesning; Babyer og tilknytning (det er på engelsk asså...)

Endret av Diddles
Skrevet

Aner ikke om det kan hjelpe for dere, men da jeg nattavvente (riktignok fra pupp i stedet for flaske) så sov jeg sammen med frøkna og ga all den kos hun ville ha, bortsett fra puppen. Jeg tror det er viktig å bryte vanen, slik at de ikke lenger blir innstilt på å få mat på slike ubehagelige tidspunkt :fnise:. Her tok det bare to netter!

Støtter deg helt i det å ikke bruke skrikekur, men det går helt sikkert an å slutte å gi mat om natta likevel :)

Skrevet

Skjønner innmari godt at du blir provosert av at han ikke allerede ikke orker mer. Har full forståelse for at det er slitsomt, men det er da ikke noe verre for han enn for deg. Jeg bøyer meg i støvet for deg som har A alene i periodene mannen er på jobb og det håper jeg han også gjør.

Skrikekur kan jeg ikke skjønne at skal være godt for noe, det høres ut som noe som er vondt og leit for både foreldre og barn, men jeg har jo heller ingen erfaring eller kunnskap på området.

Trasig at dere er uenige, håper dere får snakket det ut og finner en måte som funker for alle sånn at dere slipper dårlig stemning.

Stor :klem:

Skrevet

Sushi og Kokos: :klem: Takk for fine ord. :hjerte:

---

Tror det hjalp oss å ha denne krangelen, for nå er vi endelig enige! :hoppe: Eller, han har sagt seg enig med meg da. :fnise: Så nå er planen å kutte ned på melken frem til helgen og så er det full stopp. Med all den kosen hun trenger. :jepp:

Det gikk kjempefint i natt. Hun fikk 100 ml istedet for 240 ml som hun pleier å få (!) klokken 12, så sov hun til klokken 5, fikk frokost (200 ml) og sov til nesten halv 8. :5: Det at hun sa seg fornøyd med 100 i natt må nok være et bevis på at hun egentlig ikke er noe særlig sulten. Hun suger nok til hun hører det er tomt og så sier hun seg fornøyd. Forhåpentligvis går dette greit. :jepp: Men hva mener dere? Er klokken 5 ''morgen''? Jeg mener det, mens mannen mener vi ikke burde gi henne noe da heller. Er litt usikker altså, for alternativet er at vi står opp klokken 5 liksom. Da synes jeg det er bedre å heller gi henne den flasken. :klo:

Sånn ellers ble dagen i går veldig fin etter at vi hadde fått ut alt rusket som lå og lurte. :fnise: Det var babysvømming, noe som alltid er kjempegøy. Da vi kom hjem var det kos, kvelds og en dødssliten A som ikke hadde sovet siden klokken 10 ( :overrasket: ) som sovnet på fanget mitt foran barne-tv klokken 6. :rodmer:

Etter leggetid var det trening med Diddles. :trene:

I dag skal vi spise middag hos svigermormor og etter leggetid skal jeg på skravlebesøk til Diddles - helt uten baby. Skal bli litt deilig må jeg innrømme. :happy:

Skrevet

Men hva mener dere? Er klokken 5 ''morgen''? Jeg mener det, mens mannen mener vi ikke burde gi henne noe da heller. Er litt usikker altså, for alternativet er at vi står opp klokken 5 liksom. Da synes jeg det er bedre å heller gi henne den flasken. :klo:

Hmm... Jeg heller mot at det er morgen. A vet jo ikke hvor mye klokka er når hun våkner, men hvis hun får flaske og så sover videre, så fortsetter hun jo å forbinde det å våkne i senga med mat.. :vetikke: Da vil hun forvente å få flaske når hun våkner om natta, istedenfor å sove videre (hvis det er natt) eller stå opp (hvis det er dag). Merker at dette ble litt vanskelig å forklare, og det er jo heller ikke sikkert at det gjelder for A... Vi stod opp tiiiiidlig en stund med S, men det gikk seg egentlig raskt til, så nå begynner dagen som regel rundt 06.30. I grunnen mer enn tidlig nok, men ikke helt umenneskelig.. :fnise:

Skrevet

Hmm... Jeg heller mot at det er morgen. A vet jo ikke hvor mye klokka er når hun våkner, men hvis hun får flaske og så sover videre, så fortsetter hun jo å forbinde det å våkne i senga med mat.. :vetikke: Da vil hun forvente å få flaske når hun våkner om natta, istedenfor å sove videre (hvis det er natt) eller stå opp (hvis det er dag). Merker at dette ble litt vanskelig å forklare, og det er jo heller ikke sikkert at det gjelder for A... Vi stod opp tiiiiidlig en stund med S, men det gikk seg egentlig raskt til, så nå begynner dagen som regel rundt 06.30. I grunnen mer enn tidlig nok, men ikke helt umenneskelig.. :fnise:

Jeg er nok enig med Mazilla her, det er slik vi har gjort det også. Når vi hadde begynt md nattavvenning fikk ungene ikke mer pupp i senga, vi sto alltid opp før de da fikk frokostmåltidet slik at vi fikk markert at "nå er det morgen, nå kan du få mat". Men dere må jo se an A og hva som funker best for henne, selvsagt :)

Skrevet

Dere (og mannen) har nok rett, ja. Æsj, å stå opp klokken 5 har jeg virkelig ikke lyst til altså. :fnise: Men vi får se hva som skjer. Gjerne vi får kutte ned på morgenflasken også frem mot helgen da. :Nikke:

---

Huff, mannen var nettopp til legen for oppfølgingstime og han fikk vite at A mest sannsynligvis har hatt halsbetennelse (da vi var i Lisboa) siden hun ikke hadde stemme da, og siden hun fremdeles hoster og har store mandler. Derfor skulle vi være kjempeobs på videre feber og halsvondter siden halsbetennelse kan gjøre det vanskelig å puste. Det er så skummelt sånt altså. Operasjon på mandlene ble visst ikke gjort før de var 3 år, så vi får være flinke til å dekke til halsen hennes fremover nå, ja. Jeg er jo selv veldig mottakelig for halsbetennelse (har hatt det tusen ganger omtrent :lol: ) så det skulle ikke forundre meg at A har arvet det.

Skrevet

Uff, halsbetennelse er noe herk! Håper virkelig dere slipper å styre med det!

Men hvis A har problemer med mandlene og får halsbetennelser gang på gang, bør dere få henne registrert i helsekøen så fort som mulig. Jeg sto i helsekø i over tre år for å få tatt mandlene. Jeg tror jeg var 17 da jeg endelig fikk operasjonen, så det er mulig det er lengre ventetid når man er så gammel. (Dessuten er det jo leeeeenge siden jeg var 17, så mye kan ha forandret seg siden.) Jeg ble kjempefrustrert av å vente så lenge, og hadde halsbetennelser 1-2 ganger i året mens jeg ventet. Det verste var at de ringte da jeg hadde ventet i tre år og spurte om jeg fortsatt ville stå på ventelista eller om jeg hadde "vokst det av meg". :balltre:

Jeg ville uansett hørt med legen om hvordan det er med ventetid for operasjon for de minste barna.

Skrevet

Takk for tips! Vi skal tilbake når hun er 1 år, så får spør da. :jepp: Hun hadde jo litt forstørrede mandler da vi var der for noen måneder siden også, så de har jo ikke blitt bedre ihvertfall.

Skrevet

Så bra at dere ble enige! Håper denne metoden funker kjempebra for dere sånn at du får "rett" :fnise:

Det er bra og sunt å få ut sånne uenigheter innimellom! Synes dere høres ut som et så fint par. Og fin familie! :)

Håper du har en fin dag! :klem:

Skrevet

Så bra at dere ble enige! Håper denne metoden funker kjempebra for dere sånn at du får "rett" :fnise:

Det er bra og sunt å få ut sånne uenigheter innimellom! Synes dere høres ut som et så fint par. Og fin familie! :)

Håper du har en fin dag! :klem:

Ja, er så glad for det. :jepp: Og ja, håper virkelig det jeg også.

Dette har ulmet leeenge nå, så det var vel egentlig på tide at vi fikk ut alt. :fnise:

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...