Gå til innhold

Porselen's treningsdagbok

Porselen

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 år som aldri har vært i god fysisk form. Alle tester jeg har tatt så har jeg alltid vært litt overvektig. Har egentlig vært veldig glad i fysiske aktiviteter, men har alltid følt at jeg var for utrent til å dra på treningssenter, og gymmen på ungdomsskolen var et mareritt uten like. Men etter jeg begynte på vgs så har mye forandret seg, nytt sted, nye venner og en ny start. Gymmen har gått ganske bra, ligger på 5 i snitt, noe som er en utrolig forbedring fra nesten stryk på ungdomsskolen. Nå har vi et prosjekt i gymmen med egentrening, noe som betyr at vi ikke har gym, men må trene på egenhånd etter skoletid. Noe som har fått motivasjonen min på topp. Men noe sier meg at den kommer til å falle med en gang vi er ferdig med prosjektet, og akkurat det er grunnen til at jeg starter med treningsdagbok. For at motivasjonen skal vare, selv etter jula og julekiloene. Jeg har ikke tenkt til å endre kostholdet radikalt, da det ikke er så ille nå. Spiser for det meste magert kjøtt og mye frukt og grønt. Men jeg skal kun spise godis og snacks og kaker i helgene. Handle inn mat hver mandag og fredag, sånn at jeg ikke har godteri i skapet som frister i ukedagene.

Jeg trener nå Yoga en gang i uka, og utholdenhet og styrke 1-2 ganger i uka

Målet mitt er stort sett å gå ned litt i livvidde og vekt, og å komme i bedre fysisk form. Så her ser dere hvordan midjemålet, vekten etc ser ut, og hvor "flink" jeg er i de forskjellige øvelsene, så får vi håpe at det endrer seg med tiden.

Målene mine:

Høyde: 175 cm

Vekt: 77 kg

Midjemål: 79 cm

Hoftemål: 99 cm

Byste: 100 cm

Lår: 64 cm

Aktiviteter:

3 km på ellipsemaskin: 14,20 minutter

20 situps

10 pushups (med knærne i bakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går løp jeg 5 km på ellipsemaskin, tok 30 situps og 15 pushups.. Tok også øvelser på treningsapparater for arm og ben-styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tror det går an å legge ned denne tråden nå, får ikke til å skrive treningsdagbok jeg, trener heller uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...