Brimi Skrevet 18. februar 2016 #6741 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Den 18. februar 2016 at 16.35, Kara W skrev: Ja, det har jeg skjønt, men til tross for Google har jeg ikke klart å skjønne hva som er forskjellen. Så rart, tok et kjapt søk og her fant jeg svaret: Slalom har rette ski og carving har en bue. Med slalomski må du skrense fra side til side, mens med carving bøyer du deg bare. Sånn da skal det være riktig link. Endret 22. februar 2016 av Brimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. februar 2016 #6742 Del Skrevet 20. februar 2016 Den 18.2.2016 at 18.24, Brimi skrev: Så rart, tok et kjapt søk og her fant jeg svaret: http://forum.kvinneguiden.no/topic/394246-hva-er-forskjellen-på-carving-og-slalåmski/ Slalom har rette ski og carving har en bue. Med slalomski må du skrense fra side til side, mens med carving bøyer du deg bare. Du linket til denne tråden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 21. februar 2016 #6743 Del Skrevet 21. februar 2016 Koffor finnast det regler på hvilken rekkefølge vi skal vaske opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6744 Del Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, Fireproof skrev: Koffor finnast det regler på hvilken rekkefølge vi skal vaske opp? Slike regler har jeg faktisk aldri hørt om før? Anonymkode: 5e7d7...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 21. februar 2016 #6745 Del Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Slike regler har jeg faktisk aldri hørt om før? Anonymkode: 5e7d7...5e9 Såg det på huskestue no, og vi hadde det i mat&helse. Gir ingen meining for meg i alle fall😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6746 Del Skrevet 21. februar 2016 Fordi glass blir skjoldete av å vaskes i vann med litt fett/gøgg fra tallerkener og bestikk er viktig at er skikkelig rent fordi det skal og har vært inni munnen. Det er også logisk å vaske det 'minst skitne' (eks vannglass) først, og det 'mest skitne' (eks sauskaserolle) sist for å spare på vannet. Anonymkode: de230...804 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6747 Del Skrevet 21. februar 2016 Kanskje man skal ta glassene før tallerkener, fordi glassene som regel er mindre skitne? Dersom man tar møkkete tallerkener først, så må man vel vaske drikkeglassene i møkkete vaske-vann? Anonymkode: 5e7d7...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 22. februar 2016 #6748 Del Skrevet 22. februar 2016 Den 20. februar 2016 at 0.13, Kara W skrev: Du linket til denne tråden Hahaha, det var bra gjort! Skal fikse på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. februar 2016 #6749 Del Skrevet 22. februar 2016 I Star Wars-filmene kommer det av og til kommentarer som "I'll see you in hell" og "There'll be hell to pay". Det jeg lurer på, er hvorfor bruke slike religionsfunderte bannskapsformer i et univers hvor den eneste "religionen" er "Kraften". Altså, hvilket helvete er det egentlig snakk om? Og en ting til: I Hobbiten og Ringenes Herre så er orker, goblins, og uruk-haier både feige, redde, og mannevonde. Hva ville ha skjedd hvis man var snill mot et slikt vesen, f.eks. tilbød det litt mat og husly? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. februar 2016 #6750 Del Skrevet 23. februar 2016 Jeg oppdaget nettopp at jeg har vært på KG i ti år Bør man ikke få noen form for premie eller medalje da? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 23. februar 2016 #6751 Del Skrevet 23. februar 2016 4 minutter siden, Kara W skrev: Jeg oppdaget nettopp at jeg har vært på KG i ti år Bør man ikke få noen form for premie eller medalje da? HVA??? Har du IKKE fått premie enda?? Diplom for trofast på KG i 10 år og pokal er nok i posten om noen dager skal du se. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. februar 2016 #6752 Del Skrevet 23. februar 2016 1 time siden, DreamOn skrev: HVA??? Har du IKKE fått premie enda?? Diplom for trofast på KG i 10 år og pokal er nok i posten om noen dager skal du se. Ja selve dagen var på søndag, så jeg får vel regne med et par ekstra dager i posten Jeg skal huske på å sjekke postkassen imorgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6753 Del Skrevet 25. februar 2016 Smaker Sture Blond godt? Hva bruker du å blande med? Anonymkode: 84b6b...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6754 Del Skrevet 25. februar 2016 Den 21.2.2016 at 14.35, Fireproof skrev: Koffor finnast det regler på hvilken rekkefølge vi skal vaske opp? Som at vi vasker drikkeglassene før fettete tallerkener og bestikk? Det er vel for å slippe at fett fra tallerkenene og bestikket fester seg på glassene Anonymkode: 84b6b...be5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6755 Del Skrevet 25. februar 2016 Den 21.2.2016 at 15.43, AnonymBruker skrev: Fordi glass blir skjoldete av å vaskes i vann med litt fett/gøgg fra tallerkener og bestikk er viktig at er skikkelig rent fordi det skal og har vært inni munnen. Det er også logisk å vaske det 'minst skitne' (eks vannglass) først, og det 'mest skitne' (eks sauskaserolle) sist for å spare på vannet. Anonymkode: de230...804 Enig Men dette var ikke årsaken til at man når man i gamledager badet i samme badevann i samme badestamp, så fikk mannen i familien bade først, deretter barna og til slutt kona... Anonymkode: 84b6b...be5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6756 Del Skrevet 25. februar 2016 Hvis person A og person B skal sende hvert sitt brev med posten - til den samme adressen i Oslo sentrum. Person A sender brevet fra ett eller annet sted i hovedstaden, men person B sender sitt brev fra en eller annen plass i Finnmark. Dersom brevene er nøyaktig like store, og de veier nøyaktig like mye. Vil det fremdeles koste like mye å sende begge disse brevene? Det brevet fra person B har jo selvfølgelig en mye lengre reisevei, og bruker lengre tid før den faktisk kommer frem. Men kommer dette brevet til å koste mer, ettersom det blir sendt helt fra Finnmark og til Oslo? Anonymkode: 5e7d7...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 25. februar 2016 #6757 Del Skrevet 25. februar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis person A og person B skal sende hvert sitt brev med posten - til den samme adressen i Oslo sentrum. Person A sender brevet fra ett eller annet sted i hovedstaden, men person B sender sitt brev fra en eller annen plass i Finnmark. Dersom brevene er nøyaktig like store, og de veier nøyaktig like mye. Vil det fremdeles koste like mye å sende begge disse brevene? Det brevet fra person B har jo selvfølgelig en mye lengre reisevei, og bruker lengre tid før den faktisk kommer frem. Men kommer dette brevet til å koste mer, ettersom det blir sendt helt fra Finnmark og til Oslo? Anonymkode: 5e7d7...5e9 Det koster nøyaktig det samme ja. Og det koster nøyaktig det samme om du sender et brev til London og til Barcelona også. Det er soner som bestemmer prisen. Og Norge er en sone, Europa er sone og resten av verden er en sone. (husker ikke akkurat nå om Norden har en egen sone lenger) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 25. februar 2016 #6758 Del Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som at vi vasker drikkeglassene før fettete tallerkener og bestikk? Det er vel for å slippe at fett fra tallerkenene og bestikket fester seg på glassene Anonymkode: 84b6b...be5 Takk til alle som svarte på den. Det tenkte eg ikkje på ein gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 25. februar 2016 #6759 Del Skrevet 25. februar 2016 Den 20. februar 2016 at 0.13, Kara W skrev: Du linket til denne tråden Fikset nå(tror jeg) Hvordan er reglene for økologisk mat her i Norge? Så en dokumentar fra USA her om dagen og der sa en bonde at han ville ikke drive med økologisk kjøtt fordi det betydde at når dyrene ble syke så fikk han ikke lov til å gi antibiotika, i hvertfall ikke om han ville kalle kjøttet økologisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6760 Del Skrevet 25. februar 2016 0g hva står Q i Q-meieri for? Anonymkode: 5e7d7...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå