Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.11.2016 den 10.41, Kvist skrev:

Hvorfor høres ventemusikk i telefonen så rar ut. Jada, det er gjerne kjip musikk og det regner jeg har noe med pris å gjøre. Men hvorfor høres det så ujevnt ut? Både skurret-het og lydstyrke varierer, det er omtrent som å høre lyden av en utendørskonsert et stykke unna, der lyden delvis blåser mot deg og delvis andre veier.

Noe skal man tenke på mens man hører på panfløytemusikk og venter på svar 

Musikk trenger stort frekvens området, og dynamikk, telefon systemet er laget for tale, som det ikke behøvs dyr og høy kvalitets utstyr for. Det er heller ikke myndigets krav om at tele systemet skal kunne kommunisere hifi kvalitet, og da blir telesystemene bygget der etter. Mye kan også henge igjen fra gamle systemer. Bandbredden er så dårlig ofte at F lyd og S lyd ikke gjengis tilstrekkelig og oppfattes feil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Boomonster skrev:

Ja seff, men det er rart. Kjøper man 2 to iskremkuler koster det  nesten dobbelt så mye.  Rart det ikke er sånn når det gjelder klær. 

Det er ikke min oppfatning - mange varer er betydelig billigere pr kilo når du kjøper større mengde. I vår del av verden er det arbeidet, og ikke råvaren, som koster mest. Ofte blir det et absurd misforhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha seg at jeg finner bladlus på rosene 2 uker før julaften!!!!!! Det har vært frost å greier å greier:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 14.38, sofie777 skrev:

Og både Langbein og Pluto er hunder...

Det er veldig forvirrente og etisk betenkelig når man tenker over det. Langbeins beste venn (Mikke Mus), holder en slektning av Langbein som slave. I virkeligheten hadde Langbein og Pluto vært bestiser og gått på Mikke Mus jakt sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2016 den 20.35, Tummy skrev:

Musikk trenger stort frekvens området, og dynamikk, telefon systemet er laget for tale, som det ikke behøvs dyr og høy kvalitets utstyr for. Det er heller ikke myndigets krav om at tele systemet skal kunne kommunisere hifi kvalitet, og da blir telesystemene bygget der etter. Mye kan også henge igjen fra gamle systemer. Bandbredden er så dårlig ofte at F lyd og S lyd ikke gjengis tilstrekkelig og oppfattes feil. 

Ventemusikk er ofte digitalt komprimert i tillegg (eller rekomprimert muligens), så det kan neppe bli mye verre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye får skuespillere bestemme over eget utseende? 

Det finnes jo utallige historier om skuespillere som må slanke seg, eller trene for å passe som karakteren de skal spille. 

Hvordan er det med skuespillere i serier som f.eks Home and Away? Serier hvor en skuespiller gjerne spiller bestemt karakter over flere år? Hvor mye får de bestemme selv over utseende? Og har de noe de skulle ha sagt når det kommmer til hvilke klær de skal bruke under filming?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo tilfeller av kvinner som har blitt gravid med to forskjellige menn, og båret frem "tvillinger" men disse barna kan vel strengt tatt ikke regnes som tvillinger? Blir de ikke halvsøsken siden de har forskjellige fedre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Det finnes jo tilfeller av kvinner som har blitt gravid med to forskjellige menn, og båret frem "tvillinger" men disse barna kan vel strengt tatt ikke regnes som tvillinger? Blir de ikke halvsøsken siden de har forskjellige fedre?

Du lurer på mye rart du ?

:ac:

Anonymkode: 0d2e2...f48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Jo, genetisk sett blir det halvsøsken. Så det er mulig å være tvillinghalvsøsken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lurer på mye rart du ?

:ac:

:sjenert: Det er jo det vi har denne tråden for, er det ikke?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig lov å skrive trolle-innlegg på KG?  Eller viktigere, dersom en person skriver mange trolleinnlegg, hjelper det p rapportere og vil personen etterhvert bli utestengt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2016 den 22.29, Lutetium 71 skrev:

Det er veldig forvirrente og etisk betenkelig når man tenker over det. Langbeins beste venn (Mikke Mus), holder en slektning av Langbein som slave. I virkeligheten hadde Langbein og Pluto vært bestiser og gått på Mikke Mus jakt sammen.

Disney har jo blitt beskyldt for å drive med en del rasisme (i dette tilfellet rasediskriminering) i gamle filmer, men jeg velger å bruke naiv-brillene om alt om har med Disney å gjøre :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sauer finnes der i Norge ?

Og hvor mange sauevønder er dette fordelt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jobb en dag kom det en kunde og spurte om jeg hadde adressen til krisesenteret i byen. Det hadde jeg ikke, men etter å ha søkt fant jeg ut at de har hemmelig adresse (ganske logisk) og et telefonnummer. 

Så: Hvordan kommer ofre seg til krisesenteret? Ringer de og får noen til å møte dem? Hvordan vet de som jober på senteret at dette er et virkelig offer og ikke en som later som for å få informasjon om en som bor der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, The Kitten skrev:

På jobb en dag kom det en kunde og spurte om jeg hadde adressen til krisesenteret i byen. Det hadde jeg ikke, men etter å ha søkt fant jeg ut at de har hemmelig adresse (ganske logisk) og et telefonnummer. 

Så: Hvordan kommer ofre seg til krisesenteret? Ringer de og får noen til å møte dem? Hvordan vet de som jober på senteret at dette er et virkelig offer og ikke en som later som for å få informasjon om en som bor der?

Hvis jeg husker rett så ringer man enten krisesenteret eller til en taxi og så møtes de i nærheten av krisesenteret. Det svarer vel også på det siste spørsmålet ditt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg tror alle taxi-sjåfører vet hvor det er, så man skal kunne sette seg i en hvilken som helst taxi og be om å bli kjørt dit.

Jeg har en gang donert klær og leker til krisesenteret.  Da fikk jeg oppgitt adressen.  Da jeg kom dit var det en låst dør med videokamera.  Jeg ble så bedt om å gå rundt til en sideinngang (som også hadde kamera og solid lås).  De kan selvfølgelig ikke sikre seg helt, men dersom noen dukker opp på døra og ser eller høres truende ut så slipper de rett og slett ikke inn. Godt mulig det også er doble dører innenfor.  Så langt kom jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...