Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova
21 timer siden, DreamOn skrev:

Jeg får frysninger på rumpa og baksiden på låra når jeg gruer eller er veldig nervøs for noe. 

Hvis du lurer på hva det er, så er det styrt av det autonome nervesystemet og altså ikke noe du kan kontrollere.

Jeg lurer på noe som det ikke kom svar på i den uinteressante tråden. Hva betyr disse:

:excl::icon_arrow: + når skal man bruke denne :pirat: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir klærne mine "tørre" og ekle når jeg ikke bruker tøymykner men alle andre sier deres klær ikke blir det? Bruker jeg tøymykner blir de deilige og myke, men uten blir de skikkelig fæle, jeg orker ikke ha de på for de er så fæle.

Anonymkode: 032dd...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir klærne mine "tørre" og ekle når jeg ikke bruker tøymykner men alle andre sier deres klær ikke blir det? Bruker jeg tøymykner blir de deilige og myke, men uten blir de skikkelig fæle, jeg orker ikke ha de på for de er så fæle.

Tørketrommel eller snor tørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min sier det samme, men alle klærne jeg arver etter henne er stive og tørre.  Så jeg mistenker at det har med hva man er vandt til å gjøre.  Jeg bruker tøymykner på alt som ikke skal i tørketrommel.

Så da lurer jeg  hvorfor sengetøyet mitt alltid er så utrolig rynkete.  Det kommer ut av tørketrommelen og ser allerede ut som om jeg har sovet i det i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Lurer på hvorfor jeg ikke er trøtt lenger på kvelden, etter at jeg har pusset tennene ?

Mintsmak kan være fryktelig oppkvikkende. Puss tennene tidligere, så du kan gire ned før du skal legge deg - eller velg en med nøytral smak (om det finnes. Det må finnes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Lurer på hvorfor jeg ikke er trøtt lenger på kvelden, etter at jeg har pusset tennene ?

Badet har vel en god del belysning, og lyse fliser som gjør rommet enda lysere?

Dermed våkner liksom hjernen, av alt lyset. Så det blir litt vanskeligere å sovne igjen etterpå. :P

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fiole skrev:

Tørketrommel eller snor tørt:)

snortørt. Det jeg putter i tørketrommel blir mykt, men det er jo håndduker og lignende.

3 timer siden, Kara W skrev:

Venninnen min sier det samme, men alle klærne jeg arver etter henne er stive og tørre.  Så jeg mistenker at det har med hva man er vandt til å gjøre.  Jeg bruker tøymykner på alt som ikke skal i tørketrommel.

Så da lurer jeg  hvorfor sengetøyet mitt alltid er så utrolig rynkete.  Det kommer ut av tørketrommelen og ser allerede ut som om jeg har sovet i det i en uke.

Er klærne til venninnen din stive og tørre selv om hun bruker tøymykner?

Jeg bruker også tøymykner på alt som ikke skal i tørketrommel, utenom ting med stretch og klær som skal være vannavstøtende/vanntettet. Så ikke egentlig alt likevel, nei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er fordi at tennene har fått signaler på at de skal ut å smile vettu :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er klærne til venninnen din stive og tørre selv om hun bruker tøymykner?

Ser at jeg skrev det litt klønete.  Jeg bruker tøymykner og synes at det blir stivt og ekkelt hvis jeg ikke gjør det.  Venninnen min bruker ikke tøymykner og mener at klærne hennes ikke blir tørre og stive.  Men de klærne jeg får av henne synes jeg at er tørre likevel, selv om hun sier noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Fordi hjernen din går inn i "gå på jobb modus" når du pusser tennene. Kan være lurt å gjøre som Pringle sier, puss dem tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst i Instagramfeeden min hender det noen ganger at det er et lite rundt bilde.  Når jeg trykker på denne så kommer det opp et bilde som bare vises i et par sekunder før det forsvinner igjen.  Hav er poenget med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14. september 2016 at 17.45, Aamu skrev:

Hvorfor er det sånn at hvis jeg klør meg på huden, der det klør, så stiller jeg kløen. Kanskje det svir litt hvis jeg har klødd for lenge, eller for hardt. Men dersom jeg klør gjennom klærne (særlig syntetiske tightser eller bomullstopper) så får jeg driiiiiitvondt lenge etterpå..? Føles som om jeg får brannsår.

Når man klør igjennom klær må man gjerne klø mye hardere for å stille kløen enn når man klør rett på huden. Tights og bomullstopper er ganske tynne, men fordi det er en større overflate som tar imot trykket fra fingrene må man likevel bruke mer kraft for å kunne lindre kløen, enn det man trenger når man klør rett på huden. Kan se for meg at det ikke blir like vondt når man klør igjennom f.eks jeans og andre tykkere stoffer fordi stoffet er såpass tjukt og "tar en del av støyten".

Som regel klarer jeg ikke lindre kløen igjennom jeansen uansett, og innen jeg får brettet opp buksa har jeg blitt så gal av kløen at jeg klør meg til blods og får dritvondt uansett. :tongue:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lostpenguin skrev:

Når man klør igjennom klær må man gjerne klø mye hardere for å stille kløen enn når man klør rett på huden. Tights og bomullstopper er ganske tynne, men fordi det er en større overflate som tar imot trykket fra fingrene må man likevel bruke mer kraft for å kunne lindre kløen, enn det man trenger når man klør rett på huden. Kan se for meg at det ikke blir like vondt når man klør igjennom f.eks jeans og andre tykkere stoffer fordi stoffet er såpass tjukt og "tar en del av støyten".

Som regel klarer jeg ikke lindre kløen igjennom jeansen uansett, og innen jeg får brettet opp buksa har jeg blitt så gal av kløen at jeg klør meg til blods og får dritvondt uansett. :tongue:

Men jeg synes det er like vondt gjennom alt av klær, testet på låret nå (har på jeans) og det gjør ganske vondt. Merkelig! Du har sikkert rett i at man må klø hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aamu skrev:

Men jeg synes det er like vondt gjennom alt av klær, testet på låret nå (har på jeans) og det gjør ganske vondt. Merkelig! Du har sikkert rett i at man må klø hardere.

Jeg ikke lagt merke til at jeg får vondt når jeg klær igjennom jeans, men det kan godt være fordi jeg blir gal og gir opp å klø utenpå det tykkere tøyet med en gang :fnise: Tester nå og jeg får fortsatt vondt, men igjennom tights svir det litt i tillegg. 

Hva er det som gjør at spesielt egg og tomatsaus setter seg så innmari godt fast i plastikkbokser? Ikke matrester liksom, men farge. Har en boks jeg virkelig ikke klarer å få til å se ren ut etter jeg har hatt omelett og pastasaus i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Når en person hikker og man sier : " hvis du hikker mer enn 3 ganger så får du *noe personen virkelig vil ha*", hvorfor stopper de å hikke? 

Anonymkode: 5a3a5...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en person hikker og man sier : " hvis du hikker mer enn 3 ganger så får du *noe personen virkelig vil ha*", hvorfor stopper de å hikke? 

Dette er definitivt ikke 100% sikker forskning, men vi har jo alle opplevd det minst en gang.

Den ledende teorien er at når du sier det på den måten, blir den som hikker VELDIG opptatt av sin egen hikking og underbevisstheten prøver da febrilsk å få kroppen til å hikke en gang til.

Det samme skjer om du plutselig "bestemmer deg" for å følge med på din egen pust, da går det ikke lenger automatisk uten at hjernen din registrerer at du må huske å puste. I stedet prøver du å puste i regulære intervaller, eller sporadisk nok til at det virker tilfeldig, og du blir veldig opptatt av hvordan du skal puste riktig.
Tenk om det samme skjedde om vi plutselig begynte å tenke på hvordan man går? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd at det virker, og jeg har heller aldri opplevd at noen faktisk gir meg den tingen de har lovet meg.  Jeg er også svært skvetten, men uansett hvor mye noen skremmer meg så slutter jeg ikke å hikke.  Jeg mener at alle slike rare råd bare er tull, og lurer på hvorfor folk fortsatt tror på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags turnus jobber de som jobber på Kiel-båtene? 

F.eks de som danser og synger: er det de samme hver eneste kveld? Over hvor lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...