Gå til innhold

Fotballfrue bedriver snikreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er hvertfall ikke noe bra forbildet for unge jenter.Trener som en gal,spiser minimalt,kjøper nye skoog klær hver dag(noe en 15 åring ikke har råd til)Kler seg som en prostituert.

Helt enig og jeg syns det er synd at det ikke blir gjort noe med.

Før shoppet jeg en gang i uka minst, brukte alle lommepengene mine på dyre ting, prøvde å ikke spise noe for å bli tynnere gjorde alt for å bli ''perfekt'' . Hadde til og med planlagt hvor og når jeg skulle operere meg.

Også kom jeg heldigvis ned på jorden igjen. Jeg kan garantere at tv, bloggere og media generelt er grunnen til sånn jeg hadde det og jeg vet at det så mange tusenvis av andre jenter som har det slik.

Ungdommer trenger gode forbilder, det å tro at å spise og trene som caroline er normalt er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er flere som skriver at hun er et usunt forbilde - og det er jeg helt enig i. Det er så forbaska synd, for det er jo disse toppliste-bloggerne som blir forbildet til folk. Skriver de om en kjole så er den utsolgt iløpet av den neste timen. Skriver de om trening på den måten Caroline skriver på så blir alle opptatt av at man må trene så og så mange dager i uken. For alle vil se ut som/være lik disse bloggerne. Er det rart at flere og flere ungdommer sliter psykisk pga lav selvtillit og føler at de ikke strekker til..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig og jeg syns det er synd at det ikke blir gjort noe med.

Før shoppet jeg en gang i uka minst, brukte alle lommepengene mine på dyre ting, prøvde å ikke spise noe for å bli tynnere gjorde alt for å bli ''perfekt'' . Hadde til og med planlagt hvor og når jeg skulle operere meg.

Også kom jeg heldigvis ned på jorden igjen. Jeg kan garantere at tv, bloggere og media generelt er grunnen til sånn jeg hadde det og jeg vet at det så mange tusenvis av andre jenter som har det slik.

Ungdommer trenger gode forbilder, det å tro at å spise og trene som caroline er normalt er helt feil.

Du ser jo på komentarene fra disse små jentene,de er skummle.Jeg vil bli som deg,Hva spiser du i løpet av en dag,Hvor mange cm er du rundt midjen osv De spør slike ting fordi de vil ha det som mål.Hun har ikke en normal kropp ikke i nærheten av en gang det er farlig det hun driver med..Bra du har gått over den fasen ab,men dessverre så er det mange som ser opp til hennes fantasi verden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke stor tilhenger av fotballfrua. Jeg har lest noen av hennes innlegg og kikka innom bloggen et par ganger etter at mine venninner har reagert på hennes innlegg. Jeg syns at hele henne virker mistenkelig opptatt av å få vist seg selv fram, og å bli kjent. Da er vel denne saken helmaks for hennes rykte og berømmelse. Mennesker som kan blogge om seg selv, sitt eget liv, sine venner og sin familie, og som legger ut bilder av hvert eneste hjørne i sitt liv - har en stor trang til å bli lagt merke til.

Mange kommer med argumentet "en blogg er bare ei dagbok", men det er det jo ikke. Det er ei offentlig dagbok. Hvis man har tenkt å blogge offentlig om hva enn det måtte være, syns jeg at man skal ha såpass mye respekt for leserne at man skjekker fakta, opplyser om kilder, og bedriver ærlig skriving. I alle fall når man tjener penger på det sånn som mange av disse kjendisbloggerne gjør. Det er plutselig blitt jobben deres å blogge for interesserte lesere, og da syns jeg at fotballfrua gjør en stor tabbe med å snikreklamere på den måten. Det ville du ikke gjort i hvilken som helst annen jobb uten konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo på komentarene fra disse små jentene,de er skummle.Jeg vil bli som deg,Hva spiser du i løpet av en dag,Hvor mange cm er du rundt midjen osv De spør slike ting fordi de vil ha det som mål.Hun har ikke en normal kropp ikke i nærheten av en gang det er farlig det hun driver med..Bra du har gått over den fasen ab,men dessverre så er det mange som ser opp til hennes fantasi verden.

Ja det er veldig trist.. Om hun skal holde på sånn syns jeg ikke hun skal dele dette med bloggen da bloggleserene er så unge og lett påvirkelig. Jeg vil virkelig ikke snakke stygt om andre menneskers kropp og jeg føler meg litt slem når jeg sier det; men kroppen hennes ser ikke sunn ut. Kommentarer som '' ÅÅ du har så sykt fin kropp, jeg vil bli sånn, hva spiser du?'' osv under bilde av henne i bikini syns jeg er helt sykt. At så mange unge har dette som ideal. Bein på kroppen stikker ut og det er ikke fett noen steder. Jeg syns det er slemt å si det jeg sier nå, men jeg er ærlig. Skulle ønske Caroline kunne tenke litt mer over hva hun legger ut på bloggen. Jeg får bare tårer i øynene av å tenke på at lillesøsteren min på 12 år kunne hatt henne som et forbilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun åpnet bloggen og veldig rart at alle komentarene er så positive og støttende??Hun godtar vel ikke alle.

Men rett skal jo være rett hun er nok ikke den eneste alle bloggerne er jo samme søppelt.De prøver å bli sponset og noen har uflaks som hun og blir tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg synes det er mye drøyere at dere driver å hengere ut denne dama på et forum, uten at hun har noe som helst peiling på det.

Jeg er høyt utdannet innenfor realfag, har en rocka klesstil og er nesten 30. Jeg leser bloggen hennes, og sjeldent det er snakk om snikreklame der. Hun nevner ofte at den og den nettbutikken har sponset henne. At en så profilert blogg ikke skal utnytte reklameverdien sin er jo bare dumt.

At jenta er opptatt av trening og kosthold er jo en interesse hun har. At noen er tjukke er feil, da må de trene og spise sunt, for det er ikke bra for deg å være tjukk. At noen trener og spiser sunt og er en profilert person er et dårlig forbilde. KG-logikk på sitt beste...

At en ung jente sitter å leser slik drittkasting på et forum synes jeg er mer skremmende enn at de leser om ei som har dyre vaner.

Og nå kommer jeg til å innrapportere denne tråden til moderator, da jeg trodde uthenging av enkeltpersoner ikke var lov

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes det er mye drøyere at dere driver å hengere ut denne dama på et forum, uten at hun har noe som helst peiling på det.

Jeg er høyt utdannet innenfor realfag, har en rocka klesstil og er nesten 30. Jeg leser bloggen hennes, og sjeldent det er snakk om snikreklame der. Hun nevner ofte at den og den nettbutikken har sponset henne. At en så profilert blogg ikke skal utnytte reklameverdien sin er jo bare dumt.

At jenta er opptatt av trening og kosthold er jo en interesse hun har. At noen er tjukke er feil, da må de trene og spise sunt, for det er ikke bra for deg å være tjukk. At noen trener og spiser sunt og er en profilert person er et dårlig forbilde. KG-logikk på sitt beste...

At en ung jente sitter å leser slik drittkasting på et forum synes jeg er mer skremmende enn at de leser om ei som har dyre vaner.

Og nå kommer jeg til å innrapportere denne tråden til moderator, da jeg trodde uthenging av enkeltpersoner ikke var lov

Henger ut? Vi sier meningen vår om en offentlig blogg.Hun klarer fint å henge ut seg selv egentlig.

Endret av mirandaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes det er mye drøyere at dere driver å hengere ut denne dama på et forum, uten at hun har noe som helst peiling på det.

Jeg er høyt utdannet innenfor realfag, har en rocka klesstil og er nesten 30. Jeg leser bloggen hennes, og sjeldent det er snakk om snikreklame der. Hun nevner ofte at den og den nettbutikken har sponset henne. At en så profilert blogg ikke skal utnytte reklameverdien sin er jo bare dumt.

At jenta er opptatt av trening og kosthold er jo en interesse hun har. At noen er tjukke er feil, da må de trene og spise sunt, for det er ikke bra for deg å være tjukk. At noen trener og spiser sunt og er en profilert person er et dårlig forbilde. KG-logikk på sitt beste...

At en ung jente sitter å leser slik drittkasting på et forum synes jeg er mer skremmende enn at de leser om ei som har dyre vaner.

Og nå kommer jeg til å innrapportere denne tråden til moderator, da jeg trodde uthenging av enkeltpersoner ikke var lov

Jeg er enig i at det ikke er så mye snikreklame der. Andre bloggere er mye verre. Men så har ikke de den samme utdannelsen som henne.

Det jeg reagerer på i din kommentar er at du mener hun spiser sunt. Jeg synes det et skremmende at noen kan mene det er sunt det hun driver med. Trene så masse, og kutte ut karbo samtidig er bare tull. Bryr meg fint lite om hvor tynn hun måtte være, det kan være genetisk for alt vi vet. Men 20 espresso for dagen, og heftig lavkarbo diett hele tiden er ikke bra! DET synes jeg er skummelt, for tenåringsjenter syns hun er pen og tynn, men tenker ikke over at hun ikke er utdannet innenfor ernæring eller trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan hun være et bra forbildet når hun bruker tusenvis av penger på klær og sko.Mye av det får hun gratis av sine sponsorer.Og Disse stakkars jentene løper til butikken med en gang hun reklamerer for en kjole hun liksom har kjøpt.Det er ikke sunt og normalt å trene 7 dager i uka.Det er heller ikke sunt angre i flere dager + trene 60 min ekstra fordi du har spist 3 cupcakes.Hun har et unormalt forhold til trening og mat noe som påvirker hennes lesere.Dere som tror hun er genetisk tynn ta en titt på bildet hvor hun var 16 år der hadde hun former,ja kanskje fordi hun spiste normalt.

Og det å disskutere Caroline Berg er som å disskutere hvilken som helst kjendis.Når man vil være i media så får man tåle konsekvensene av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Mistet akkurat mye av tilliten til ALLE toppbloggerne nå. Hvem som helst kan drive på med skjult reklamering kun for å tjene penger. Og hvordan kan vi da vite om produktene de anbefaler er verdt styret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er like ille at en viss annen toppblogger lager ett innlegg for å støtte Caroline, for så å henge ut Voe, og ikke seg selv? Det er jo faen meg helt på trynet. Hadde hun trengt å bruke noen som ett eksempel kunne hun jo bare brukt seg selv!!

Synes også det er ganske idiotisk at alle toppbloggerne nå går ut å forsvarer seg selv ved å si at de gjorde en feil bla bla.. Jeg er rimelig siker på at de alle sammen har vært veldig klar over den feilen de gjør. Gad. Jeg blir kvalm av hele gjengen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som faktisk synes at det er litt dårlig gjort av e24 og vg (har ikke sett noen artikkel der, bare hørt om det) å kjøre denne saken når jenta faktisk er på bryllupsreise? Jeg innser at hun dummet seg ut med den e-posten til forlaget og at det derfor er mer interessant å skrive om henne enn de andre synderne, men jeg tenker at saken hadde vært like aktuell om en uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som faktisk synes at det er litt dårlig gjort av e24 og vg (har ikke sett noen artikkel der, bare hørt om det) å kjøre denne saken når jenta faktisk er på bryllupsreise? Jeg innser at hun dummet seg ut med den e-posten til forlaget og at det derfor er mer interessant å skrive om henne enn de andre synderne, men jeg tenker at saken hadde vært like aktuell om en uke....

Hvorfor skal de ta hensyn i akkuratt denne situasjonen? De er journalister, og jobben deres er ikke å ta hensyn desverre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Hvorfor skal de ta hensyn i akkuratt denne situasjonen? De er journalister, og jobben deres er ikke å ta hensyn desverre.

Enig!

Folk er jo knallharde mot voe, og den jenta er jo bare 14/15. Fotballfrue er godt over 20, så synes ikke akkurat at hun fortjener en mykere behandling, uansett situasjon. Når man velger å (ulovlig?) livnære seg av blogging må man også takle konsekvensene av å bli busta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe som heter normal folkeskikk, men jeg ser jo at enkelte journalister og medier i liten grad føler at dette gjelder dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er jo noe som heter normal folkeskikk, men jeg ser jo at enkelte journalister og medier i liten grad føler at dette gjelder dem selv.

De lever jo av å spre dritt om andre. Skandaler selger og gir penger på konto for journalistene. På samme måte som fotballfrue tjener penger på å blogge.

Hva er verst? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever jo av å spre dritt om andre. Skandaler selger og gir penger på konto for journalistene. På samme måte som fotballfrue tjener penger på å blogge.

Hva er verst? :gjeiper:

Sant, sant! :) glemmer nok litt hva slags bransje det er snakk om. Fotballfrue har nok likevel sympatien min her.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...