Gå til innhold

Myzia - gravid for første gang


Myzia

Anbefalte innlegg

Superaktiv morgen! Sto opp klokken syv med stakkars mannen som måtte jobbe ekstra i dag, og har rukket å bake sjokoladerisboller og rydde hele kjøkkenet. Jeg er på mitt mest effektiv om morgenen! Nå er det ut i finværet, skal hjelpe en gjeng barn med trening til juleshow, koselig! Mannen har lovt å ta med diverse spennende råvarer hjem til middag, godt med en skikkelig kjærestekveld :yvonne:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åtte uker i går + legetime i dag hurra!! (Skåler i :perebrus:!)

Har hatt tidenes familieselskap i går, og skulle nå tro ca hele familien (+ noen fler) vet om graviditeten..

Vi var ute med hele storfamilien, inkludert en del tanter/onkler jeg ikke har sett på lenge (og en høygravid kusine!) Har veldig lyst til å fortelle det på tomanns (firemanns-)hånd til mamma og pappa neste helg, så planen min var å holde lav profil, slik at ingen får noe mistanke enda.. Det var dessuten feiring av min bestemor, så ville ikke ta oppmerksomheten fra henne..

Jeg kjørte og drakk derfor bare eplemost, egentlig ikke noe mistenkelig i det. Problemene startet med forretten, som var gravlaks. Den gravide kusinen fikk selvsagt suppe, og jeg spurte kelneren diskret om jeg også kunne få.. Det var ikke noe problem, men det endte likevel at jeg to ganger fikk plassert gravlaks foran meg av forskjellige kelnere, og måtte be om at de endret det. Broren min bare: "Er DU gravid da?" (pffft..)

Og så oppdager min noe høylytte tante det - som sitter på ANDRE SIDEN av langbordet og roper ut: "Hvorfor får Myzia også suppe??" Henvendt til pappa; "Er det noe du ikke vet?" Og til min kjære: "Vet DU det, Myziamann?" Og alle rundt bordet ble helt stille, og jeg ble knallrød og klarte å få pressa ut "Vet hva da? At jeg er sinnsykt kresen?" :sukk:

Blææææ - typisk!

Til hovedrett hadde vi hjort, som ikke var som overgodt stekt.. Jeg trodde det var helt greit å spise, men skulle gjerne hatt den litt mindre rosa..Så ser jeg at den andre gravide fikk fisk, og jeg måtte diskutere litt med sambo om jeg faktisk kunne spise hjorten.. Mamma så ganske nøye på oss under hele opptrinnet, det endte med at sambo fikk meg til å legge varm gulrotmos på alle kjøttbitene, så det skulle "steke" litt lenger.. HAHA, skikkelig gourmet-mos-måltid :fnise:

Sambo mente at mamma så strengt på han gjennom hele måltidet - men tror han begynner å få litt nerver også..:)

Jaja, dersom de lot seg merke med noe sa de iallefall ingenting, og da har de en uke til å forberede seg på.. Neste uke skal vi ut i fred og ro, og da blir nyheten sluppet :)

Nå må jeg komme meg i gang her, er så spent på hva legen har å si i dag! *nervøs*... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Det hørtes ut som en spennende familiemiddag :) hehe, blir bra å få fortalt det da :strix:

Hvordan gikk det hos legen i dag? venter på ticker :popcorn:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ticker! Finally! Og den lille spiren har fingre og tær - helt utrolig! :rødme:

Også er jeg veldig dårlig på å skrive her... Det blir mye pc på jobben hele dagen, så har blitt til at jeg ikke er så ye inne om kvelden.. Også har vi begynt å se en ny DVD-serie på kveldene, helt hekta!

Er i veldig fin form om dagen, har vært gjennom min første legetime, og fortalt det til den nærmeste familien! (får satse på å oppdatere litt mer i løpet av uken, koselig å ha en dagbok å se tilbake på)..

Håper det går bra med alle, får ta en snoketur i bøkene!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

:vinke:

Sniker innom her jeg, moro med flere i samme situasjon :)

Moro å lese om familiemiddagen, hadde vært gøy å være flue på veggen der :fnise:

Håper du hadde en fin jul og en strålende nyttårsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp hele dagboken litt, merker jeg ikke klarte å oppdatere så ofte som jeg skulle ønske, og da ble det litt dumt med hele boken.. Men prøver å være desto mer sktiv i skravletråden! Håper jeg ser de fleste andre "med-gravide" der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Seniorita

Hei og gratulerer. :)

Det gjør jo ingenting om du skriver en sjelden gang her inne.

Det er jo spennende for oss andre å høre hvordan det går med deg og den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...