Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest youlookslashy

Har ikke lest tråden, bare startinlegget.

Jeg føler at en stor del av befolkningen hele tiden skal "fikse på noe", og jeg støtter ikke konseptet med å legge seg under kniven for noe såkalt "unødvendig" altså ("hei ønsker meg litt større pupper, IMPLANTATER, HEI). Er det noe som har plaget deg veldig, eller det er en slags "medisinsk grunn" til det, f.eks brystkreft o.l forstår jeg.... Men føler at det og legges i narkose for en "unødvendig" forfengelighet blir litt feil..

Kanskje vi er redde for å eldres naturlig? vet ikke, jeg..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penis- og brystforstørrelse kan og bør ikke sammenliknes.

Det er da en ypperlig sammenligning! Hvorfor kan og bør det ikke sammenlignes?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Det er da en ypperlig sammenligning! Hvorfor kan og bør det ikke sammenlignes?

Fordi pupper er pupper. De har ingen annen funskjon enn å være pupper og mat for en baby.

En penis er et forplantningsorgan.

Get it?

Man kan sammeligne vagina og penis.. Ikke pupper og penis. Hva i alle dager har de tingene til felles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Fordi pupper er pupper. De har ingen annen funskjon enn å være pupper og mat for en baby.

En penis er et forplantningsorgan.

Get it?

Man kan sammeligne vagina og penis.. Ikke pupper og penis. Hva i alle dager har de tingene til felles?

Bryster har som funksjon å tenne menn. Melkekjertlene har som oppgave å fø babyer. Slenger ut oppgaven her også, kan du nevne ett pattedyr, utenom mennesket, som har bryster når det ikke ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en ihugga anti-plastikk-forkjemper selv. Mine pupper kvapser og disser og gynger i takt, og det er til syvende og sist greit for meg. Men rent empatisk kan jeg forstå at noen jenter føler et behov for å forstørre, stramme opp og re-strutte litt på puppene.

Vi lever tross alt i en ekstremt kroppsfokusert verden. Og selv om det er mange som er enig i at plastikk ikke er fantastisk, er det få menn som brutal_mann, som snakker høyt om hva de egentlig vil ha. Silikon virker nok ofte som et logisk, og quik-fiks valg.

Og for all del, din kropp ditt valg.

Men til syvende og sist, når alt annet er sagt og gjort, er vi ikke alle sammen enige om at det beste hadde vært at alle var fornøyde med, og komfortable i den kroppen de ble født med? Og burde ikke dere vakre jenter, med IQ i toppen som alikevel vurderer DD i plastikk, gå foran med et godt eksempel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hva pupper og penis har til felles? At de kan sitte på noen som vil fikse på dem i stedet for å fikse på hjernen.

Get it?

Å jada jeg skjønner. Og tror du også skjønner hva jeg mente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en perfekt verden er alle fornøyd med seg selv uten å ty til kirurgi. Selv om jeg synes det er opp til hver enkelt å avgjøre, så synes jeg heller ikke det skal være en like enkel avgjørelse som å dra til frisøren.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Du sier at du vil droppe vennene dine om de tyr til silikon. Det er en forkastelig egenskap hos deg som menneske.

Har du en søster? En mor har du ihvertfall. Hva hvis de hadde tatt brystforstørrelse? Hadde du avskrivd dem da eller?

Argumenter på at du er uvitende er at du sier at å knulle plastikkpupper er kjedelig fordi de ikke eier følelse. DETTE STEMMER IKKE!

Argument på at du er ufølsom og uempatisk: Du mener at man er et dårligere menneske fordi man tyr til skjønnhetsinngrep.

Og ja, det er trist at dagens samfunn får kvinner (og menn) til å føle seg stygge, feite, flatbrysta, kortbeint osv, men sånn er d bare.

Har man råd og lyst til å endre på utseendet, så er det vel opp til hver enkelt?

Du virker som en forhåndsdømmer. Derfor gidda jeg i utg.punktet ikke svare deg..

Mine meninger mot plastpupper er formet over mange år, så tro meg, det er ingen forhåndsdømming.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes silikon er så flott. Hva mener dere om kvinnen som opererte seg for å se ut som en katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryster har som funksjon å tenne menn. Melkekjertlene har som oppgave å fø babyer. Slenger ut oppgaven her også, kan du nevne ett pattedyr, utenom mennesket, som har bryster når det ikke ammer?

Jeg tenker så det knaker (*men sender egentlig kun denne meldingen for å sjekke om jeg får sitert deg igjen*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg er veldig for at folk skal få gjøre som de vil med sin egen kropp, samtidig kan jeg ikke benekte at jeg har fordommer.

Jeg har ofte vært inne på tanken om å ta silikon selv, siden jeg ikke akkurat er rikelig utstyrt fra naturens side, men så tenker jeg også at jeg ikke vil være som "en av dem". Hvis jeg tar silikon vil jeg på en måte føle det som et tap, at jeg gir opp min egen kropp på sett og vis. Selv om jeg fortsatt har både dager og uker der jeg leser side opp og side ned om silikon, for å se om det er noe for meg, vil jeg helst lære meg å være stolt over min egen kropp, akkurat slik som den er.

Dette innlegget er ikke ment som et angrep på kvinner med silikon, jeg skjønner jo at det ikke er snakk om en hel gruppe promiskuøse bimboer med alt for små klær og alt for lange negler. Som sagt så synes jeg at folk skal få gjøre som de vil med sin egen kropp. Men jeg synes også det er synd at terskelen for å legge seg under kniven har blitt lavere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må vel bare gi litt mer faen i hva alle andre tenker og gjøre det som er rett for en selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortvilet fordi vi lever i et samfunn som driter i mennesket og kun dyrker kroppen. Den karusellen nekter jeg å være med på!

:skratte:

Dette er det dummeste jeg har lest i dag.

Det er jo nettopp det du gjør. Du driter i mennesket (følelsene, og respekten for individet), og dyrker KUN kroppen.

Godt mulig du tror det er politisk korrekt å være motstander av brystforstørrelser, eller at det er "riktig" å være motstander, fordi du da støtter det naturlige. Det er flott det. Men det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig. Og også respektere de som har valgt brystforstørrelse.

Jeg vet jo godt hvor fordommene kommer fra. Fordommene er mediaskapt. Jeg ser jo hvilke mennesketyper som profileres i media, der puppene ankommer rommet først, deretter resten av kroppen. Og mange fremstilles på nivå med "krig og fred og sånt". Altså: Ikke spesielt mye omløp der i gården, nei.

Vi vanlige damene profileres ikke. Dermed skapes det et bilde av at silikonpupper ligger nesten utenpå kroppen, som falske ballonger, er alltid overdimensjonerte i forhold til kroppen, og er harde og plastikkaktige å ta på. Dessuten er de damene som velger dette både uintelligente og overfladiske.

At menn biter på dette bildet her, og baserer synspunktene sine på dette, er like teit som at jenter studerer moteblader og baserer sitt kroppsideal på den perfekte huden, ikke en kvise i mils omkrets osv. ALLE vet at bildene er retusjerte, menn forstår ikke at modellenes silikonpupper ikke kan sammenlignes med hva den vanlige dama i gata velger.

Silikoninnlegg kommer i alle størrelser, og de fleste (som ikke har tenkt å tjene penger på puppene sine), velger en størrelse som passer til kroppen sin.

Mine pupper flyter til og med utover når jeg ligger på ryggen ;) Ikke så mye kanskje som hvis de var helt naturlige, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine meninger mot plastpupper er formet over mange år, så tro meg, det er ingen forhåndsdømming.

Har du noensinne tatt på bryster etter at de har fått silikon? På en vanlig, gjennomsnittsdame (og ikke disse "krig og fred og sånt" med DD-cup pupper og XS kropp)?

Eller har du basert meningene dine på uvitenhet?

For jeg vet hvordan de føles... spørsmålet blir: gjør du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Har du noensinne tatt på bryster etter at de har fått silikon? På en vanlig, gjennomsnittsdame (og ikke disse "krig og fred og sånt" med DD-cup pupper og XS kropp)?

Eller har du basert meningene dine på uvitenhet?

For jeg vet hvordan de føles... spørsmålet blir: gjør du? ;)

Ja, jeg har tatt på flere par med plastpupper. Jeg har også tatt på flere ferdigammede pupper og andre pupper. Jeg velger et par halvslappe ekte bryst en to ødelagte plastpupper når som helst.

Jeg har også sett plaspuppekriugi som har gått lukt til helvete der resultatet etterpå er at dama like så godt kunne ha fjernet de brystene hun hadde og droppet plasten. Mao, hun måtte fjerne alt.

Myke ekte bryster som disser når en knuller dama heftig, ja takk! Steiner som ikke beveger seg, eller responderer på annet vis, samma faen hva en gjør, nei takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...