Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Nå er jeg ny her, men har lest en god del innen seksualitet-diskusjonene.. Virker som MANGE misliker silikon og mener automatisk at personen er fake på grunn av det!

Ja, de er litt større enn de man ble velsignet med, men hva så om noen jenter ønsker større bryster? Tror dere alle har Pamela-pupper?

Og til det viktigste spm til dere som har så mye imot implantater, ser dere forskjell på ekte og uekte bryst?

Jeg har silikon, men tror ingen av dere ville mistenkt det om dere hadde sett meg.. Står i perfekt stil til meg.

Så hva er egentlig greia? Er dere sjalu fordi dere ikke har penger eller mot til å gjennomføre det selv, eller er det fordi dere av "moralske" grunner synes at alle skal være slik de ble skapt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med noen menn om dette. De sier det er pent med store bryster på damene, silikon eller ikke, men de vil ikke selv date en som har silikon. De synes det er mindre godt å ta på og litt tasteless.

Hvis dine ser "ekte" ut så er du jo heldig, pleier jo å se veldig fake ut. Men så lenge du er fornøyd så er vel alt vel? Hva er problemet? Bryr du deg om hva andre synes??

Husker venninnene mine og jeg pleide å sitte på stranda for noen år siden, lo av dem med silikon. Lett å se når de lå på rygg. Hmm... var jo ikke direkte pent å le av dem, sorry....

Det er vel mange grunner til at folk ikke tar silikon, og det bør du jo respektere. Men det er jo slike som deg som gjør at vi andre føler oss enda mer flatbrystet og får enda mer mindreverdighetskomplekser for det vi måtte ha. Hadde du vært trygg på deg selv så hadde du gitt f og beholdt brystene dine slik de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne ta silikon, men jeg synes det blir for dumt å skylde på f.eks dårlig selvtillit. Små pupper er ingen ting å ha dårlig selvtillit for, og når folk spør om jeg har tenkt på silikon ser jeg bare stygt tilbake på dem. Hvorfor i all verden skal jeg ønske meg det? Det er vel ikke noe mindre grunn til å være fornøyd med puppene sine selv om de er veldig små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikon er en gift en så absolutt ikke burde putte i kroppen.

Jeg trodde de fleste (seriøse i alle fall) aktører hadde gått over til saltvann?

Skulle det, selv om sjansen er 1,000,000,000:1, gå hull på en av de posene med silikon så vil skadene være horrible og umulige å gjøre noe med. Saltvann derimot, er ikke en gift for kroppen på samme måte og vil på ingen måte gjøre samme skade ved et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør meg ikke opp en mening om hele personen basert på en slik opplysning, men det at en helt frisk jente har tatt silikonimplantater sier meg at vi har helt ulikt syn på en del elementære ting. Litt som om man står på hver sin kant politisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle det, selv om sjansen er 1,000,000,000:1, gå hull på en av de posene med silikon så vil skadene være horrible og umulige å gjøre noe med. Saltvann derimot, er ikke en gift for kroppen på samme måte og vil på ingen måte gjøre samme skade ved et uhell.

Hæ? Tror du må oppdatere kunnskapen din litt :)

http://www.doktoronline.no/qa/forum/48/qa3992283_mammografi_silikon.html

Sitat:

"Hvis det skulle ha gått hull, er ikke dette farlig, og silikonen holder seg vanligvis innenfor kapselen. Likevel anbefaler vi selvsagt å bytte hvis dette har skjedd, fordi silikon kan med tiden bevege seg ut i mer av brystvevet, ev. til lymfeknuter. Dette er selvsagt ikke ønskelig, men man blir ikke syk av det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Folk må gjerne ta silikon, men jeg synes det blir for dumt å skylde på f.eks dårlig selvtillit. Små pupper er ingen ting å ha dårlig selvtillit for, og når folk spør om jeg har tenkt på silikon ser jeg bare stygt tilbake på dem. Hvorfor i all verden skal jeg ønske meg det? Det er vel ikke noe mindre grunn til å være fornøyd med puppene sine selv om de er veldig små?

Hvordan kan du egentlig si dette?

Selv om du ikke har komplekser eller dårlig selvtillit pga små bryster, så betyr det ikke at d gjelder for alle.

Folk kan slite mer enn du aner, selv om d ikke er noe big deal for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Silikon er en gift en så absolutt ikke burde putte i kroppen.

Jeg trodde de fleste (seriøse i alle fall) aktører hadde gått over til saltvann?

Skulle det, selv om sjansen er 1,000,000,000:1, gå hull på en av de posene med silikon så vil skadene være horrible og umulige å gjøre noe med. Saltvann derimot, er ikke en gift for kroppen på samme måte og vil på ingen måte gjøre samme skade ved et uhell.

Har du noen linker du kan dele for å backe opp utsagnene dine? Dette er reinspikka bullshit, og sånne som deg er irriterende. Å komme med påstander som er direkte feilaktig, uten gode kilder er bare dumt. Skremselspropaganda?? Nei vettu hva.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Tror du må oppdatere kunnskapen din litt :)

http://www.doktoronline.no/qa/forum/48/qa3992283_mammografi_silikon.html

Sitat:

"Hvis det skulle ha gått hull, er ikke dette farlig, og silikonen holder seg vanligvis innenfor kapselen. Likevel anbefaler vi selvsagt å bytte hvis dette har skjedd, fordi silikon kan med tiden bevege seg ut i mer av brystvevet, ev. til lymfeknuter. Dette er selvsagt ikke ønskelig, men man blir ikke syk av det."

det gjelder ikke de gammle

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Men hvorfor bryr du deg om hva folk synes om dine silikonpupper? Hvis du er fornøyd så holder vel det?

Jeg er superfornøyd med silikon, men jeg har vel lov til å være nysgjerrig på hvorfor noen mener at silikon er så fy-fy?? Ingenting er jo så morsomt som en god/dårlig diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner de damene som har små pupper og er stolt av det. Jeg synes det er flott jeg! Ingen kan nekte for at det aller beste er å være fornøyd med, og akseptere sin egen kropp slik den er :)

Men jeg blir irritert når noen dømmer meg som person ut fra en opplysning om at jeg har silikoninnlegg. Silikoninnleggene tok jeg kun for min egen del, og jeg går heller ikke rundt og utbasunerer det. Mine bryster både ser og føles helt naturlige.

Jeg er mer enn bare silikoninnleggene mine! Jeg har 5 års høyere utdannelse innen finans, har en mellomlederstilling, er aktiv i lag og foreninger i lokalmiljøet og har et par hobbyer som er sosiale av art. Og da blir jeg mildt sagt irritert når jeg blir dømt som dum, bimbo og det som verre er.

Jeg respekterer folks synspunkt, men forventer da å bli respektert for mitt valg, og i det minste ikke definert som person etter mine silikoninnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er superfornøyd med silikon, men jeg har vel lov til å være nysgjerrig på hvorfor noen mener at silikon er så fy-fy?? Ingenting er jo så morsomt som en god/dårlig diskusjon ;)

Hehe, det har du rett i. Kjenner jenter som har forminsket og som har forstørret. Så lenge de er fornøyde selv så har jeg ingen kommentarer til det. Glade hvis de er glade jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nå er jeg ny her, men har lest en god del innen seksualitet-diskusjonene.. Virker som MANGE misliker silikon og mener automatisk at personen er fake på grunn av det!

Ja, de er litt større enn de man ble velsignet med, men hva så om noen jenter ønsker større bryster? Tror dere alle har Pamela-pupper?

Og til det viktigste spm til dere som har så mye imot implantater, ser dere forskjell på ekte og uekte bryst?

Jeg har silikon, men tror ingen av dere ville mistenkt det om dere hadde sett meg.. Står i perfekt stil til meg.

Så hva er egentlig greia? Er dere sjalu fordi dere ikke har penger eller mot til å gjennomføre det selv, eller er det fordi dere av "moralske" grunner synes at alle skal være slik de ble skapt ??

Nei, det er fordi hele poenget med en kvinnes bryst forsvinner i det en ødelegger dem med plast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har silikon. De ser veldig naturlige ut, men de kjennes ganske faste. Nå har ikke jeg tafset på så mange pupper at jeg kan si hvordan et fast, naturlig bryst kjennes kontra et silikonbryst - så jeg aner ikke forskjellen. Når jeg ligger på rygg og tar på dem så mistenker jeg dog at de garantert er fastere å ta på enn et naturlig bryst (men før var det INGENTING liksom - nå er det ihvertfall no' der). Jeg er fornøyd, ja - de er på ingen måte så store at noen mistenker meg for å ha lagt inn noe av den grunn. De fleste av mine venninner har større, naturlige.

Kan forstå folks skepsis og at folk har delte meninger. Jeg har dog ei yngre søster som ikke har nevnt puppene med et ord. Hun har, selvsagt, bemerket seg det - men ikke til meg men til min mor. Hun har spydd ut eder og galle om hvor fjern jeg er og hvor dumme valg jeg tar. Av denne grunn (samt sjalusi for andre ting) er hun sær, sur, fjern og distansert når vi treffes. Dét er rimelig spesielt spør du meg!

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Hvordan kan du egentlig si dette?

Selv om du ikke har komplekser eller dårlig selvtillit pga små bryster, så betyr det ikke at d gjelder for alle.

Folk kan slite mer enn du aner, selv om d ikke er noe big deal for deg.

Det er slik en har psykologer til. Greit å fikse det reelle problemet og la være å bedrive selvskading for å tro at en har en verdi som menneske.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du egentlig si dette?

Selv om du ikke har komplekser eller dårlig selvtillit pga små bryster, så betyr det ikke at d gjelder for alle.

Folk kan slite mer enn du aner, selv om d ikke er noe big deal for deg.

Synes det er frekt gjort av deg å antyde at små pupper er noe å ha komplekser for. Hvorfor skal man ha komplekser for noe som ikke er negativt? Er ikke snakk om big deal eller ei, men jeg synes små pupper er fint og blir fornærmet når noen antyder noe annet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med noen menn om dette. De sier det er pent med store bryster på damene, silikon eller ikke, men de vil ikke selv date en som har silikon. De synes det er mindre godt å ta på og litt tasteless.

Det fascinerende er at alle menn vet hvordan det er å ta på silikonpupper. Jeg oppfatter mye av menns meninger om silikon som politisk korrekt selvskryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det fascinerende er at alle menn vet hvordan det er å ta på silikonpupper. Jeg oppfatter mye av menns meninger om silikon som politisk korrekt selvskryt.

Damer med plastpupper er gjerne langt over snittet ivrige etter å vise dem frem, og la dem bli tafset på. Veldig SePåMegSePåMegSePåMeg faktor :roll:

Plastpupper, og ikke minst dama de sitter på, er like store skuffelser hver eneste gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...