Gå til innhold

Lillas¤ vei til å bli den beste hun kan bli :)


lilla¤

Anbefalte innlegg

Heihei :goodbye:

dagboken min ble så rotete så jeg har ryddet litt opp i den:) holder på:)

Jeg vil i løpet av sommeren prøve å få livet på skinner igjen, komme i gang med treningen igjen, spise det kroppen vil ha, ta kontakt med venner jeg savner, ta mer vare på kjæresten, være mindre sjalu og mistenksom på alt han gjør, jobbe mye mer med min psykiske helse.

Skjønnhets problemer:

Hår: fett slitt flass/tørr hodebunn farge

Negler: flisete, korte

Ansikts huden: kviser arr linjer rød porer

Kropp: inngrodde hår kviser

Hender og føtter: tørr hard hud

hvitere tenner og langt hår

hvordan ha motivasjon til alt, rydde skole kjæresten trening kosthold jobb interiør forberede psyken

budsjett, spare mye, bsu, ekstra konto

Jeg vil stramme opp kroppen fordi:

¤ jeg vil føle meg bra i klær, ikke være redd for at magen henger ut eller lårene og armene disser

¤ bedre selvtillit, føle meg bra

¤ bedre helse, sterkere, styrke

¤ får bedre hud av kostholdet

Grunner til sparing:

jeg vil bruke penger på:

¤ tannbleking 3000 +

¤ bli kvitt arr, peeling/laser 2500 -20000

¤ permanent hårfjerning Mye

¤ hudpleie produkter

Jeg klarer ikke å konsenterer meg om skolen når jeg ser alt rotet rundt meg, og mitt lille problem med sosial angst gjør at jeg ikke kommer meg på skolen, lesesalen eller bibloteket hver dag.

Så jeg skal ta en skikkelig opprydding, alt skal få sin faste plass, skal kjøpe esker og skap og skuffer så jeg får gjemt bort alt småkrams. Bare håper jeg greier å vente til etter eksamen er ferdig, eller gjøre litt innimellom lesingen:)

sink hjelper nattlysoljen å virke best mulig, pluss positiv virkning på kviser, og nattlyseolje hjelper mot pms-plager og hormonelle kviser

kjempenattlysolje på negler, en dråpe og gni inn hver kveld( eller annen god olje), bruk alltid hansker når du tar oppvasken og andre ting med mye vann og kjemikaler, b vitaminer,

hår: klipp bort slitte tupper, ølgjær tabletter? hårkur en gang i uka, bruk varmebeskyttende før bruk av varme verktøy, bruk gjerne lit serum eller leave in balsam i lengdene, beskytt håret i solen, egne solprodukter for sommeren, bruk renseshampo en gang i uka, fjerner stylingrester foruensing osv

Du bør alltid skrubbe før epilering/voksing, for da kommer hårene så langt "ut" som mulig og du fjerner evt urenheter fra huden. Pass derimot alltid på at huden er helt tørr før du begynner, det går også an å bruke talkum for å tørre området litt.

Man skal ikke skrubbe rett etterpå, men jeg gjør det morgenen etterpå, og den første uken gjerne 2 ggr i døgnet om jeg dusjer ofte, jeg har slitt mye med inngrodde hår og det ser så fælt ut.. men nå har jeg fått fjernet nesten alle, og da holder det med en skikkelig skubb 2-3 ggr i uken. Den peelingen jeg bruker fra rfsu smører jeg etter dusj og skrubb, da trekker huden det inn mye bedre. (det skal ikke vaskes bort)

storopprydning i leiligheten.

går gjennom alt av klær, sommer vinter osv, ser hva jeg trenger mer og mindre av

rydde alt av småting jeg ikke bruker

gamle blader og bøker

:hjerte:

Endret av lilla¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

jeg har sittet for lenge i sofaen å klaget på ting jeg ikke liker med meg selv, og nå skal jeg begynne å talk the talk and walk the walk som man sier:( tror jeg :P)

jobbe mye mer på fagene mine

spare mer penger og bruke pengene jeg skal bruke godt

ta bedre vare på meg selv, innvendig og utvendig

ta bedre vare på kjæresten min<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere burde gjøre som deg. Ta grep om livet sitt.

har prøvd flere ganger da, men bedre å prøve å feile enn å ikke prøve.

Og jeg lærer hver gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...