Gå til innhold

Hvordan få bort "formaterings-marg" i Word?


Rumohra

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften forklarer vel problemet. Er plutselig en diger marg på høyre side av dokumentet mitt hvor det kommer opp bobler med hva som er formatert ect. Hvordan fjerner jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken versjon av Office bruker du.

Jeg bruker Office 2010 (ganske like Office 2007). Jeg tror du kan ha kommet borti funksjonen Spor endringer. I Office 2003 så kan selve plasseringen av kommandoen være en annen plass, men det du skal lete etter er Spor endringer og skru den av.

Gå inn i Se gjennom menyen og sjekk knappen Spor endringer (omtrent midt på båndet). Hvis den lyser gult er Spor endringer på og du må skru av funksjonen ved å venstreklikke på knappen.

Problemet er at allerede sporede endringer blir ikke borte og du må klikke på hver tekst for å bestemme om du skal godta eller forkaste endringene. Om du velger godta på alle så vil merkingene forsvinne.

Høyreklikk på hver boble og velg Godta formatendring.

Hvis du har tekst med en linje i venstre marg så må du høyreklikke på enden av teksten og velge godta endring.

Du kan sette sporingsvalgene ved å klikke på selve teksten i Spor endringer knappen og velge det midterste valget Endre sporingsalternativer.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...