Gå til innhold

Isiselins hjørne


Isiselin

Anbefalte innlegg

Jepp! Får vel prøve meg på en liten bryllupsdagbok jeg også da...

Viktig informasjon:

:hjerte: Isiselin + BB

:hjerte: 23 + 26

:hjerte: Student + Datamann

:hjerte: Møttes: 27.12.96

:hjerte: Ble kjærester: 28.12.96

:hjerte: Forlovet oss: 24.12.02

:hjerte: Gifter oss: 26.06.04

I dag er det 257 dager igjen til vi gifter oss. I følge meg er det alt for lenge til, men det er jo så... Skulle i alle fall ha ønsket at jeg kunne ha hoppet frem til jul om ikke annet. Etter jul skal jeg jo begynne med det morsomme (handle kjole, ringer, bestille timer her og der og slike morsomme ting).

Frem til nå har jeg ikke fått gjort stort, men så er det jo ikke egentlig så mye mer å gjøre heller sånn før stresset begynner på ordentlig. Jeg har;

- Booket kirke, prest og organist

- Booket festlokale

- Ordnet med kokk og servitører (Foreningen som eier lokalet vi skal bruke sørger for dette)

- Kontaktet min forlover

- Kontaktet BB's forlover

- Fikset toastmaster

- Skrevet under på noen papirer og sendt dem inn (I ettertid fikk jeg vite at man ikke skal skrive under og sende disse inn før under 4 mnd. før bryllupet, så vi må nok kanskje fylle dem ut en gang til... *sukk*)

- Fått tak i navneendringspapirer

- Undersøkt priser på fotograf, frisør og bryllupskakebaking.

- Spurt om å få låne tre småpiker til å være brudepiker.

- Ordnet det slik at svoger som er grafisk designer fikser design på innbydelser og sanghefte.

Sånn bortsett fra det har vi ikke fått gjort stort. Jeg klarer ikke å bestemme meg for tema, men det kommer vel etter hvert antar jeg...

Men akkurat nå skal jeg jammen sette meg ned og skrive mer på eksamenen min som skal leveres innen 12 i morgen formiddag. *stresser og utsetter* Det er så mye artigere å planlegge bryllup enn å skrive eksamensoppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med dagbok :). Er enig med deg at det er liksom litt begrenset hvor mye man kan ha helt i boks "så tidlig" i planleggingsprosessen - så jeg har mye på planleggingsarket som jeg drøyer litt med.

Lykke til med planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ringblomst! Så koselig å bli ønsket velkommen.

Er enig i at det føles litt for tidlig å få ting veldig i boks enda. På planleggingsarket mitt er ikke mye avkrysset, men det er kanskje like greit siden det må bli temmelig kjedelig for folk som skal gifte seg neste sommer når de etter jul ikke har noe å finne på! *trøste seg selv* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen i dagboken min :). Er enig i at brudekjolen min kan minne litt om Dronning Sonjas brudekjole ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.... :)

*hilse på*

Blir spennende å følge med i planleggingen hos dere... Dere gifter dere en uke etter oss.... :)

Må si dere har mye klart allerede... Deilig å ha det i boks tidlig... :)

Skal dere på bryllupsreise....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere Julibrud-04 og Shygirl! Fint at dere tok dere en tur inn i dagboka mi.

Har ikke blitt tid til noe skriving her i det siste siden vi har vært en uke på kjærestetur til England og denne siste uken har vært temmelig hektisk i grunnen, men nå er jeg altså tilbake.

Siden sist har det egentlig ikke blitt planlagt så veldig mye mer. Nå er det mest å vente til etter jul når det virkelige stresset begynner (det koselige stresset må en vel si) med utstyrsjakt til både meg og BB. Blir i grunnen koselig.

Jeg drev akkurat og surfet etter fine brudekjoler nå og fant denne som jeg forelsket meg veldig i. Hva synes dere om den og tror dere en kjole med en slik fasong passer slike som meg som ikke akkurat er syltynne (str. 44/46 nå, men med håp om å bli litt smalere til bryllupet)? Likte i grunnen både fasongen, detaljene og fargen i denne kjolen. Kjempefin!

Så et innlegg inne på bryllupsforumet om et brudeshow her i Trondheim etter jul. Det tror jeg nesten jeg må på. Dra med meg noen og sikle i vei og tenke: "Det er bare 5 måneder til jeg like vakker! Hurrahurrahurra!!!!".

Bryllupsforumet her inne er i det hele tatt en veldig god kilde til inspirasjon og gode ideer når man selv har glemt noe eller ikke klarer å komme på noe lurt. Finner mange gode tips som jeg rått og hemningsløst stjeler og tilpasser meg og min kjære. Det må da være lov! :-) Som det tipset som noen kom med (husker ikke helt hvem) om en bok med hilsner fra gjestene der man klistrer bilder av dem tatt i det de ankommer festlokalet. Finfin ide. På den måten er man helt sikker på at det blir tatt bilder av alle gjestene og ikke bare brudeparet (Her kommer bildefobien min inn... ;-) ).

Shygirl spurte forresten etter om vi skal på bryllupsreise. Vi håper det, men vi er ikke sikker på om pengene strekker til. Det er nemlig bare han som er i fullt arbeid. Jeg bare skaffer oss lån da jeg er en ussel student. Vi skal gjøre alt vi kan for å komme oss på en liten reise, men det er ingenting som er sikkert enda.

Men nå er det lørdagskveld og vi skal kose oss med taco. God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Hilser på nesten dagboknabo!

Den kjolen var nydelig! Det er vanskelig og si hvordan den er til deg, men kjolen var flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*litt imponert over lisenett*

Skrev e-post klokken halv seks i kveld med mange spørsmål om fasong og pris og fikk lang utfyllende e-post tilbake klokken 6. Det kaller jeg god service!

Lisenett selger altså Kjolen for 10785 kr. Det er en god del mer enn det jeg hadde tenkt meg, men du verden den er fin! *funderer sterkt på sprenge alt som heter budsjett nå*

Ellers spekulerer jeg mye på brudepikekjoler for tiden. I kom det frem noen linker til brudepikekjoler som var mer passende til mine behov enn de jeg har sett tidligere da disse var billigere og/eller i flere størrelser slik at jeg kan få like kjoler til alle våre tre vakre brudepiker. Det jeg lurer mest på akkurat nå er vel hvor mye en kan regne med i frakt og toll fra utlandet for tre brudepikekjoler... Noen som vet??

Har forresten verdens søteste kjæreste. Jeg samler på disneyklassikere og i går kom han hjem fra butikken med verdens søteste, rareste glis og lurte til meg en liten gave med "Løvenes konge". Snill! Og vi som egentlig ikke har råd til det en gang... Søøøt! Jeg er en heldig jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Isiselin!

Ville bare si hei og rose kjolen "vår" (vi får krysse fingrene om at vi finner den og at den passer til oss begge!). Synes den er både søt og elegant på en gang, tror den er kledelig til både tynne og ikke helt syltynne (meg inkludert...men jeg har også planer om å gå ned litt).

Utrolig mye du har fått unnagjort allerede! *bøyer meg i støvet*

Jeg gifter meg litt etter deg (3. juli) men jeg har jo ikke så mye mer tid, så jeg får vel brette opp ermene snart jeg også. Føles bare så tidlig å begynne med invitasjoner osv. Jeg tror jeg venter til etter jul, har masse å gjøre med oppgaven min for tiden.

Ha en god søndagskveld (eller mandags morgen..)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ringt til alle brudesalonger i Trondheim (og Trondheimsområdet), Mosjøen og Mo i Rana i tillegg til de største i Oslo, men ingen fører Bonny. Det virker som jeg må bestille kjolen over nett om jeg skal ha den og det er for meg en aldri så liten nedtur...

Jeg kan altså ikke prøve den noe sted før jeg bestiller den og jeg kan da ikke få profesjonell hjelp mens jeg prøver den. Lurer på om jeg bare skal glemme den kjolen og heller konsentrere meg om å finne en ny, en som finnes i norske brudesalonger. :cry: Vil ikke! Bonny #339 er den aller fineste kjolen jeg har sett hittil og jeg vil ha den! :frustrert:

Jaja... Det ordner seg nok på et vis uansett. Nå skal jeg imidlertid springe ned til bussen sånn at jeg når dagens forelesning! Ugh! Argh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare-bare å finne kjole, nei. Man vil jo gjerne ha den Perfekte Kjolen- ikke hva som helst! Hva med å bestille den over nett i en størrelse større enn du egentlig skulle hatt, så kan den sys inn og tilpasses deg? Ellers står det jo nøyaktig hvor store størrelsene er inne på Bonnys hjemmesider, så man kan jo finne ut størrelsen man trenger. Men så er det det om man kler modellen og fargen, da...ikke helt lett å finne ut uten å ha prøvd den! Selv om jeg tror 339 er veldig pen på de fleste.

Lykke til, da - du har jo fortsatt litt tid på deg!

Klem

Kittybride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kittybride. Tror egentlig den hadde vært veldig fin på meg. Jeg mailet litt med Lise på lisenett.no og gav henne målene mine og hun sa at siden jeg var så vel proporsjonert (forholdet mellom bryst- midje- og hoftemål) så gjorde det ikke noe om jeg er litt for stor. Den vil sitte fint på meg uansett, sa hun. Dessuten skrev hun hvilken størrelse jeg burde ha på nåværende tidspunkt.

Men jeg har kommet frem til at det å bestille over internett kan være så risky at jeg heller vil dra på brudesalonger og se om jeg finner enda finere kjoler der før jeg eventuelt bestiller 339 fra nettet. Litt trist å måtte se litt bort fra den som jeg trodde skulle være min kjole, men...

Håper bare jeg finner en kjole som har alle disse tingene som 339 har. De tingene som gjorde at jeg forelsket meg i den. Min drømmekjole er prinsesseaktig, vid, har laaangt slep, har fin champagnefarge, har litt brede stropper uten å være for markant der. Den må være elegant og stilig samtidig som den er glamorøs og prinsessete. Kravstor, jeg???

Jeg snakket med forloveren min i går. Vi ble enige om at hun skal komme nedover hit en gang i januar og så skal vi finne kjolen min sammen. Det gleder jeg meg veldig til. Samtidig skal vi finne kjole til henne og så skal hun få møte BBs forlover. Blir kjempekoselig! Gleder meg! Vi sees ikke altfor ofte for å si det sånn...

Ellers falt jeg litt for en ide jeg leste i dag. Noen spurte om man skulle betale for sminking og hårpynt til forloveren også. Det vil jeg også. Ja, om hun vil betale selv er det jo greit, men jeg falt litt for å bli pyntet sammen, sitte og fnise henrykt sammen på morgenkvisten og glede seg fordervet sammen samtidig som man begge er så nervøs at man holder på å dø. Håper hun vil bli pyntet sammen med meg. Det skal jeg jammen spørre henne om!

Men nå er det atter en gang springing til bussen. Jeg er altfor treg bestandig! Uffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Noen dager siden siste rapport, men siden det ikke skjer så mye bryllupsting her i gården (ja, sånn bortsett fra i mitt eget lille hode) så har det liksom ikke vært nope mer å meddele.

I går fikk vi vite at BB's søster og hennes familie kanskje ikke kan komme i bryllupet. Grinnen: Det kommer en ny baby omtrent da. Jeg måtte nesten le da hun fortalte da siden jeg med det samme husket på tråden inne på bryllupsforumet der noen var veldig irritert for at søsteren hennes måtte bli gravid AKKURAT da de skulle feire bryllup! Hehe! Slike reaksjoner ble det selvfølgelig ikke her. Litt trist at hun kanskje ikke kan komme da, men det er jo desto koseligere at vi skal bli tante og onkel igjen da. Vi vurderte å utsette bryllupet litt, men vi fant ut at det også ble feil så da blir det sånn. Vi får bare håpe at de har feilberegnet datoen eller at småtten kommer et par uker før han egentlig skal komme slik at de kan komme alle sammen. Selv om hu ikke har fått babyen enda når bryllupet står kommer hun nok antagelig ikke da de bor i Oslo og langt fra sitt eget sykehus sånn i tilfelle småtten melder sin ankomst akkurat da. Synd, men... sånn er det bare. Vi får få filmet bryllupet sånn at de får sett det sånn.

I denne forbindelse ble det også klart at vårt kjære onkel og tantebarn ikke kan være brudepike for oss likevel. Ville ha vært dumt om vi hadde kjøpt inn dyre klær og slikt og så viser det seg at hun ikke kan komme likevel. Så vi kommer altså til å ha bare to brudepiker, to av mine småsøstre. Det blir koselig.

Ellers har jeg en ny plan angående design av innbydelser, bordkort og sanghefter. Gjennomgangstemaet skal være dette bildet som er malt av den fantastiske maleren William Bouguereau. Siden en av mine største lidenskaper er kunst må jeg jo dra det inn på et vis. Nå er svogeren til BB grafisk designer og skal designe innbydelser og sanghefte så han får bruke bildet som han vil, men for borkortene har jeg min egen plan. Jeg skal kjøpe slike esker, fylle dem med slike sjokolader og så skal jeg skrive navnet til gjesten med gull på esken og klistre på et klistremerke av "First kiss" (Bildet som er gjennomgangstema) ved navnet. På den måten kommer "bordkortet" til å stå i stil med resten av trykksakene samtidig som det ikke blir bare et vanlig kort, men en liten gave til gjesten samtidig. Det blir koselig, tror jeg.

Ellers skjer det lite på bryllupsfronten. Jeg er utålmodig! Skulle ønske det var januar snart slik at jeg kan begynne å prøve bruidekjoler. To grunner til at jeg er så bestemt på å vente til januar med det; 1. Jeg får besøk av forloveren min som bor på en helt annen kant av landet og hun skal hjelpe meg å finne kjole da. 2. Til januar skal jeg ha tatt av meg såpass mange kilo at jeg begynner å bli akseptabel i størrelse. :-)

Gleder meg veldig til min forlover kommer nedover til Trondheim for å hjelpe meg. Da skal vi jage vekk BB (han får ta en helg hos en kompis eller noe! her er man bestemt!) og så skal vi kose oss veldig slik som bare jenter kan med gamle dagbøker, bilder, bryllupsplanlegging, plapring og masse godteri (*kremt* Og godteri er det jeg snakker om etter at jeg har skrøtet av hvor flink jeg skal være å slanke meg... :roll: ). Gleder meg i allefall veldig! Men som sagt; Det er i januar og det er lenge til og jeg dør! Jaj... En får vel prøve å holde ut! Det er jo ikke lenge til jul!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jaa... Begynner å bli en stund siden sist jeg skrev her inne, men det skjer egentlig ikke stort. Ser at folk som skal gifte seg omtrent på samme tid som meg begynner å få hele utstyret komplett nå mens jeg ikke en gang har begynt, men det går seg vel til tenker jeg. Får uansett ikke penger å rutte med før etter jul så da blir det sånn. Håper bare at jeg finner noe fint da...

Vi har snakket med BB's svoger som er grafisk designer. Han har allerede satt i gang med å designe innbydelser og andre trykksaker. Gleder meg litt til i jula når jeg får se hva han har funnet på. Blir liksom litt mer ordentlig da...

Dessuten har vi plukket ut sølvtøy og servise (med tilhørende krystallserie) som vi skal ønske oss. Begge settene er fryktelig fine!! Serviset heter Antarktis og er designet av kunstneren Vebjørn Sand (falt for det med en gang jeg så det og falt bare enda mer da jeg så at det var en av favorittkunstnerene mine som hadde designet det! :hoppe: ) og bestikket heter og blir produsert av Hardanger Bestikk. Er fornøyd med valget vårt, jeg! Det kuleste av alt er at vi begge liker settene veldig godt. Når det gjelder sånt noe er vi egentlig ikke spesielt enige til vanlig...eller kanskje han bare ville unngå bråk og jattet med meg! :ler:

Da vi plukket ut serviset og bestikket kjøpte jeg med det samme to billetter til Bryllupsmessen på Britannia i januar. Nå håper jeg bare at noen vil bli med meg! Tror ikke BB har fryktelig lyst å bli med meg, men... Hehe! Det er sikkert en eller annen venninne som vil være med i stedet tenker jeg.

Det er i grunnen ganske morsomt med venner og venninner og bryllupet. De er helt i hundre og vil høre hver detalj og er skikkelig skuffet hver gang de får høre at vi egentlig ikke har planlagt så mye mer siden sist. De mener vi burde få rompa i gir og se til å begynne med noe spennende! Hehe! Rare venner, men ganske så gode!

Og så er det jo jul straks! Hurra! Vanskelig i år å finne ut hva man skal kjøpe til folk i julegave, mye vanskeligere enn det pleier å være... Hva har skjedd? Men noen gaver har jeg jo klare da. Kjærestens gave er ganske klar og jeg gleder meg til han får den. Tror han blir kjempeglad. Og som vanlig tror jeg at jeg vet hva jeg får i gave hos ham. Jeg ønsker nemlig veldig at det skal være han som gir meg smykket jeg skal ha på meg i bryllupet så jeg har vist ham alle smykker jeg synes er fine på butikker rundt omkring og i alle mulige brosjyrer som kommer i posten. Jeg har virkelig falt for et og det har jeg fortalt ham...så jeg tror nok jeg får det. Håper på det... :)

I dag får jeg forresten en eksamensoppgave utdelt. Huffhuff! Har ikke turt å dra til skolen enda og hente det da jeg er sikker på at oppgavene er helt skrekkelige! Men jeg må vel bare få ytterklærne på meg, vasse ut i snøen og sette av gårde med fatt mot! Er ikke glad i eksamener!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe morsomt å måtte skrive eksamensoppgave når man egentlig vil handle julegaver, pynte til jul, sitte på KG og herje og planlegge bryllup! Argh!

Heldigvis var i eksamensoppgavene så ille og den jeg valgte var alldeles ikke ille. Dessverre tror jeg at denne oppgaven var en såkalt "plankeoppgave" som langt over halvparten kommer til å velge og da blir det jo mer konkurranse mellom oss... Jeg får prøve å være flink da... Kjeeeedelig å være flink når man egentlig ikke vil være flink i det hele tatt!

Fikk forresten veldig koselig melding i gjesteboken på bryllupssiden vår natt til i går. Har ikke rukket å fortelle mammaen min om siden vår og så har hun dumpet inn på siden sånn helt uten videre midt i surfingen sin. Da skrev hun dette:

"Heia Isiselin og BB(Her har jeg byttet ut navnene våre med våre nick)

Dette var kjempekoselig

Gleder meg til å se hva som kommer etterhvert. Rart å tenke på at min første solstråle skal gifte seg. Men det er ikke så farlig når jeg vet at det er med en så kjekk kar som han BB. Måtte skrike en skvett igjen da jeg leste om forlovelsen.

Masse klemmer fra mamma Trampoline (Mammas nick)"

Da måtte jeg også gå litt i skrikinga. *kremt* Jepp! Vi er lettrørte! Hehe! Glad i mammaen min, jeg!

I dag er det for øvrig bare 200 dager igjen til vi skal gifte oss! Ojojojoj!!!! I morgen er det under 200 dager igjen! Ojojojojoj! Gleder meg fryktelig til vi skal begynne å gjøre ting ordentlig etter jul! Artig!

Men det var denne eksamnsoppgaven, ja... *sukkstønnvrælhyl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei !

Stakk bare innom boka di for å gi deg en liten hilsen :P

Lykke til med lesing til eksamen (ikke noe gøy...) + bryllupsforberedelser ( mye morsommere..)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...