mjau-mjau Skrevet 10. februar 2011 #841 Del Skrevet 10. februar 2011 Ingen særlig synlig mage enda.... Syns det er på tide nå assa, men skal sikkert ikke klage over å ikke være så stor enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. februar 2011 #842 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg har jo litt ekstra, men jeg kan se helt nederst på magen at det er en ekstra bul som ikke har vært der før. Ellers så går jeg mage ganske kjapt, den blir liksom "sluppet" litt når jeg er gravid Har en tendens til hele tiden å stramme magen, de musklene blir mye slappere nå. Høres ut som jeg veier hundreogørten kilo, det gjør jeg altså ikke. Har ca 8-10 kg for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. februar 2011 #843 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg merker at kroppen trenger mer mat nå enn den gjorde sist. Spiste en skive og et glass melk klokka 07.30 og nå måtte jeg ha meg en skive til. Også er jeg så uvell pga svimmelhet ganske ofte, kan det være blodsukkeret? De målte det på kontrollen som var nå og det var helt fint. Må nok bare belagre meg på å spise mer denne gangen Nå veier jeg jo 10 kg mindre en forrige gang, så det kan jo ha sitt å si det også? Nå har jeg satt rundstykkedeig og deigen virker helt fantastisk så langt. Legger den ut i tilfelle noen andre også har planer om å bake:) : 1 liter lunkent vann 1 pose tørrgjær 1 klunk olje, 1/2 dl kanskje. Jeg bruker raps- eller solsikkeolje. 2-3 ts salt 3 kopper havregryn 2 kopper sammalt hvete litt linfrø, solsikkekjerner og evnt. annet som er godt Hvetemel til deigen er passe. (Ca. en liter kanskje?) Jeg lar deigen være litt løs før jeg setter den til heving. Så elter jeg inn mel på bakebordet til deigen er helt passe og lar rundstykkene etterheve før steking. Stekes i ca. 12 minutter ved 225 grader. ------------------------------ Har forøvrig tittet litt på tråden om mindre pene navn og funnet mange navn jeg liker kjempegodt Så om dere liker navn alá Michelle, Lucas, Filippa etc så er det mye inspirasjon å hente der Har dere tenkt på navn forresten? Vi har jentenavn klare, det blir nok Michelle eller Iselin. Om det blir gutt aner vi ikke for både mannen og lillegutt har André som mellomnavn, da tenker jeg jo at neste gutt også må ha det???? Kan se for meg sitasjoner der vi får beskjed om at "dere er mer glad i L siden han heter det samme som pappa og ikke jeg" Hva tror dere? Har egentlig ikke lyst til det, for det heller kanskje mer mot å være harry? Fam, André liksom Endret 11. februar 2011 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 11. februar 2011 #844 Del Skrevet 11. februar 2011 Hmm, jeg mener ikke å være frekk, men jeg synes det er rart å bruke samme navn flere ganger i samme søskenflokk, selv om det er mellomnavn... Tror ikke unger tenker at noen er mer glad i eldste på grunn av navn. Men dere gjør selvsagt som dere selv vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 11. februar 2011 #845 Del Skrevet 11. februar 2011 Vi har forøvrig navn klare: Jørgen om gutt, og Marie om jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #846 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg hadde ikke tenkt at man måtte bruke samme mellomnavn, og synes egentlig det er litt rart og. Iallefall hvis barnet ønsker å bruke mellomnavnet i dagligtalen Når det gjelder mage, så er det ikke noen tvil her lengre Begynte så smått å få mage i uke 16, men har kunnet "skjult den" under tunikaer og noen gensre fram til for ca en uke siden, men nå popper den fram uansett hva jeg har på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. februar 2011 #847 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Litt på siden sikkert, men hun som skriver lykemammaboggen har "Lykke" som mellomnavn på begge jentene sine, så det er mulig Hvis det blir gutt blir det nok en Ulrik hos oss, jentenavn er det litt værre med Jeg er forøvrig den stolte eier av en 75C bh Var a eller b før graviditeten Edit: i familien til mannen er hans eldre bror oppkalt etter både pappa og bestefar, mens mannen heter to helt "nye" navn, tror aldri han har tenkt at de er mer glade i broren av den grunn altså Endret 11. februar 2011 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. februar 2011 #848 Del Skrevet 11. februar 2011 Ja, jeg er helt enig i at det blir litt rart. Tror vi har slått fra oss den tanken, hehe. Vi har jo alle samme etternavn uansett. Kunne bare se for med scenarioet en gang under en diskusjon eller slikt. Spent på hva vi blir enige om som guttenavn, mannen liker navn som kan uttales både på norsk og engelsk, men liker ikke typ eric. Gratulerer med ny bh De blir enda større mot slutten og for ikke å snakke om når melkesprengen kommer Følte meg som Pamela de første dagene på sykehuset. Så gøy med ordentlig mage, gleder meg til vi kan se ordentlig babymage her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 11. februar 2011 #849 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hvis vi får gutt tror jeg navnet blir Tommy. Det het svigerfaren min, han døde i høst og jeg vet at min samboer har lyst til å oppkalle etter faren sin. (Dvs. han het egentlig Thomas, men ble bare kalt Tommy.) Dessuten er det et navn som passer bra både på norsk og engelsk, noe som er et krav siden barnet blir halvt britisk. I familien til samboeren min er det mange med samme navn. Dette er ganske forvirrende, egentlig, men der borte er det andre tradisjoner med oppkalling. Svigerfar het altså Thomas. Hans førstefødte sønn het også det, men han døde da han var et år. Så hans tredje sønn fikk også navnet Thomas, noe jeg synes er veldig rart. Denne sønnen har fått en sønn som OGSÅ heter Thomas! Men selv om Tommy er en variant av Thomas, så mener jeg at det går bra, siden det er et selvstendig navn her i Norge. I Storbritannia er det jo bare et kallenavn, så det blir nok litt pes å forklare til folk der borte at barnet faktisk HETER Tommy. Samboeren min har også snakket om å oppkalle en evt. sønn etter seg selv. Navnet hans er vanlig både i Storbritannia og her, det er bare det at det blir uttalt forskjellig og det høres så stygt ut på norsk... Nå gikk det opp for meg at jeg nesten ikke har tenkt på jentenavn. Men kravet er også her at det må fungere godt både på norsk og engelsk. Jeg synes f.eks. at Jane er fint, selv om det uttales på forskjellig vis på de to språkene. Når det gjelder babymage så har jeg ikke fått det enda. Jeg er bare i uke 13, og ser bare feit ut. Det er akkurat som om alt jeg spiser legger seg rundt livet, så jeg ser egentlig frem til å få en kul foran, som viser at jeg faktisk er gravid, og ikke bare veldig glad i burgere. Endret 11. februar 2011 av Meaty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. februar 2011 #850 Del Skrevet 12. februar 2011 Natt til i går kjente jeg den første bevegelsen! Som en serie sammentrekninger med et avsluttende "boink" Jeg trodde først at sammentrekningene kanskje var en kynner, men jordmor sa at det var selve bevegelsen Veldig gøy! Angående navn - vi skal ha navnefest (dvs brainstorming) etter ordinær UL om 2 uker, jeg og kjære altså. Forhåpentligvis får vi vite kjønnet da, så blir det litt enklere å fokusere Naboen vår heter Ørger - utrolig kult navn syns jeg, men kjære sier det er totalt uaktuelt Er det ikke bare kriminelle som heter Tommy?..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. februar 2011 #851 Del Skrevet 12. februar 2011 Ørger? Må si meg enig med mannen din der altså :gjeiper: Men så herlig med bevegelse, blir plutselig med virkelig da Tommy er et fint navn, men assosierer det med en liten ramp Passer veldig fint når de blir eldre iallefall. Det er så vanskelig med navn, det skal liksom passe når de blir eldre også. Også skal vi, ikke minst, være enige begge to og det er ikke lett. Tror vi må vente til vi får vite kjønn, mannen klarer ikke helt å fokusere på navnevalg nå enda. Ellers så kan jeg si at magen nå plutselig har poppet skikkelig ut, i dag kunne vi se det godt Har vært i svømmehallen og på senteret, gud så øm jeg er i magen. Nesten litt ubehagelig så jeg må bare legge meg ned litt. Tror også bevegelsene er rett rundt hjørnet, mener jeg kan kjenne noe nå men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 13. februar 2011 #852 Del Skrevet 13. februar 2011 Hvis vi får gutt tror jeg navnet blir Tommy. Det het svigerfaren min, han døde i høst og jeg vet at min samboer har lyst til å oppkalle etter faren sin. (Dvs. han het egentlig Thomas, men ble bare kalt Tommy.) Dessuten er det et navn som passer bra både på norsk og engelsk, noe som er et krav siden barnet blir halvt britisk. (...) Nå gikk det opp for meg at jeg nesten ikke har tenkt på jentenavn. Men kravet er også her at det må fungere godt både på norsk og engelsk. Jeg synes f.eks. at Jane er fint, selv om det uttales på forskjellig vis på de to språkene. Når det gjelder babymage så har jeg ikke fått det enda. Jeg er bare i uke 13, og ser bare feit ut. Det er akkurat som om alt jeg spiser legger seg rundt livet, så jeg ser egentlig frem til å få en kul foran, som viser at jeg faktisk er gravid, og ikke bare veldig glad i burgere. Jeg syns både Tommy og Jane var fine navn jeg, man må lissom tenke litt annerledes når babyen får tilknytning til to land Magen min har først kommet de siste to ukene, før det så det ut som om jeg også hadde spist for mye Natt til i går kjente jeg den første bevegelsen! Som en serie sammentrekninger med et avsluttende "boink" Jeg trodde først at sammentrekningene kanskje var en kynner, men jordmor sa at det var selve bevegelsen Veldig gøy! Angående navn - vi skal ha navnefest (dvs brainstorming) etter ordinær UL om 2 uker, jeg og kjære altså. Forhåpentligvis får vi vite kjønnet da, så blir det litt enklere å fokusere Naboen vår heter Ørger - utrolig kult navn syns jeg, men kjære sier det er totalt uaktuelt Er det ikke bare kriminelle som heter Tommy?..... Så koselig med bevegelse Ørger syns jeg høres tyrkisk ut, men det meste funker bare man bli vandt med det egentlig Ellers så kan jeg si at magen nå plutselig har poppet skikkelig ut, i dag kunne vi se det godt Har vært i svømmehallen og på senteret, gud så øm jeg er i magen. Nesten litt ubehagelig så jeg må bare legge meg ned litt. Tror også bevegelsene er rett rundt hjørnet, mener jeg kan kjenne noe nå men er ikke helt sikker. Så gøy med mage! Skal noen driste seg til å legge ut magebilde eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. februar 2011 #853 Del Skrevet 14. februar 2011 Blir ikke noe magebilde her enda, nå seg jeg bare feit ut I dag har jeg vært på første kontroll endelig Kjekt å liksom "komme igang". De har blitt veldig strenge på kontrollene her i Trondheim, og de tar ikke inn til første kontroll før man er over 12 uker, og det var jeg i går Hun (legen) flyttet termin 1 dag frem, men mente selv hun brukte et gammelt hjul (282 dager), så hun mente kanskje det var feil i forhold til hvordan de regnet på sykehuset (283 dager?). Jeg gidder uansett ikke fikse tickeren min før jeg har vært på ordinær UL, men nå ble den faktisk riktig ut fra hvordan hun regnet da. Vi pratet litt om forrige svangerskap og fødsel, og fylte ut helsekortet. Jeg digger legen min, hun er så utrolig grei og jeg føler vi har veldig god kjemi. Forrige gang gikk jeg annenhver gang til lege/jordmor, men denne gangen vil jeg bare gå til legen.Er så utrolig heldig som har fått henne som fastlege. Føler meg roligere denne gangen, og med mindre det oppstår noe spesielt, føler jeg ikke at jeg trenger den spesialistkompetansen som jordmor har på fødsel og svangerskap. Legen min har dessuten 4 barn selv, siste født i mars i fjor, så hun har ganske god peiling hun også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 14. februar 2011 #854 Del Skrevet 14. februar 2011 Gøy med kontroll, jeg skal nok også bare gå til lege, men det er fordi de ikke har så mange jordmødre i min bydel. Men for all del, legen er kjempegrei hun altså, og med en helsesøster til mamma får jeg kanskje litt ekstra hjelp der også I dag skal vi på ultralyd... SPENT! Har ikke fått gjort noe fornuftig siden jeg stod opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. februar 2011 #855 Del Skrevet 14. februar 2011 Gøy med kontroll, jeg skal nok også bare gå til lege, men det er fordi de ikke har så mange jordmødre i min bydel. Men for all del, legen er kjempegrei hun altså, og med en helsesøster til mamma får jeg kanskje litt ekstra hjelp der også I dag skal vi på ultralyd... SPENT! Har ikke fått gjort noe fornuftig siden jeg stod opp Åååå Lykke til på UL! Jeg tror det er gutt der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. februar 2011 #856 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg tror og gutt ( må jo få opp andelen, så det er plass til meg i jentekvota ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. februar 2011 #857 Del Skrevet 14. februar 2011 Åhh, så spennende Jeg er veldig i guttemodus for tiden og tipper det er en gutt der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #858 Del Skrevet 14. februar 2011 Lykke til på UL Møffi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 14. februar 2011 #859 Del Skrevet 14. februar 2011 Takk, jenter UL gikk bra, alt stod fint til med den lille, og det var ikke vanskelig å se at her var det en Veldig gøy at magefølelsen vår stemte Satt to dager tilbake, så ny termin er 14.07 - akkurat om 5 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. februar 2011 #860 Del Skrevet 14. februar 2011 Gratulerer med gutt Det er kjempemoro å være guttemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå