Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

Men eh.... det er vel det kriteriet jeg også har satt opp liste på.. :ler: Og mange flere med meg og deg :)

Mja, men etter det jeg har forstått er det veldig mange som legger skikkelig innsats i å få barnet inn i den beste barnehagen, særlig i en by som denne der det er mange muligheter. Men jeg skjønner egentlig ikke hvordan man kan finne ut hvilken bhg som er best ved å dra på omvisning en halvtime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg skjønner egentlig ikke hvordan man kan finne ut hvilken bhg som er best ved å dra på omvisning en halvtime...

Synes du har et godt poeng, Meaty.

Vi gikk ikke på noen rundvsninger heller. Vi søkte ut i fra hva vi hørte var godt fra venner og bekjente. Der fikk vi ikke plass. Vi fikk plass enda nærmere her vi bor, og fikk i ettertid høre masse godt om stedet.

Jeg mener kvaliteten på de aller fleste barnehager i Norge nå er rimelig god. I området hvor vi bor, var det for mange år siden en sak om en pedofil barnehageansatt som ble rullet opp. Siden har det vært enormt mye fokus på hvem man ansetter i institusjonene her. Så jeg er fortrøstningsfull. Det er mulig vi kunne funnet en mye bedre plass til vår lille sønn, men jeg tror det egentlig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:sukk: Er så skuffa nå. Fikk brev om barnehageplass. Gutten har forsåvidt fått plass, men ikke der vi ønsket oss. Faktisk har han ikke fått plass i samme bydel engang, men på andre siden av byen! Dette er altså i Drammen.

I tillegg hadde vi søkt om 60% plass, vi har ordnet det med arbeidsgiver sånn at vi kan jobbe skift og gutten kan være hjemme to dager i uka. Men neida, vi MÅ akseptere 100% plass. Da må vi altså betale for full plass, og i tillegg gå glipp av kontantstøtten vi hadde sett for oss å få første året. Veldig kjekt liksom, vi som spinker og sparer til å kjøpe egen bolig. Dette er helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Er så skuffa nå. Fikk brev om barnehageplass. Gutten har forsåvidt fått plass, men ikke der vi ønsket oss. Faktisk har han ikke fått plass i samme bydel engang, men på andre siden av byen! Dette er altså i Drammen.

I tillegg hadde vi søkt om 60% plass, vi har ordnet det med arbeidsgiver sånn at vi kan jobbe skift og gutten kan være hjemme to dager i uka. Men neida, vi MÅ akseptere 100% plass. Da må vi altså betale for full plass, og i tillegg gå glipp av kontantstøtten vi hadde sett for oss å få første året. Veldig kjekt liksom, vi som spinker og sparer til å kjøpe egen bolig. Dette er helt på trynet.

Kjedelig når ting ikke blir som man håpet, håper dere finner en løsning :)

-------------------

Fortsatt ikke noe svar her, men jeg kontaktet 1.valget-barnehagen tidligere i uka og fikk vite at de skulle tildele plasser neste uke. De ba om fødselsnr på Andreas, så jeg er håpefull :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Er så skuffa nå. Fikk brev om barnehageplass. Gutten har forsåvidt fått plass, men ikke der vi ønsket oss. Faktisk har han ikke fått plass i samme bydel engang, men på andre siden av byen! Dette er altså i Drammen.

I tillegg hadde vi søkt om 60% plass, vi har ordnet det med arbeidsgiver sånn at vi kan jobbe skift og gutten kan være hjemme to dager i uka. Men neida, vi MÅ akseptere 100% plass. Da må vi altså betale for full plass, og i tillegg gå glipp av kontantstøtten vi hadde sett for oss å få første året. Veldig kjekt liksom, vi som spinker og sparer til å kjøpe egen bolig. Dette er helt på trynet.

Det samme har skjedd med oss (bor også i Drammen)! Har fått barnehageplass i en annen del av byen, bruker i beste fall 45min hver vei på å gå ... :kjefte: Når vi i tilegg er avhengige av å pendle med tog til jobb sier det seg selv at det blir vanskelig å få til i praksis.. Vi kommer nok til å ringe/besøke barnehagene i nærheten, og beeeee om at de har en ledig plass :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme har skjedd med oss (bor også i Drammen)! Har fått barnehageplass i en annen del av byen, bruker i beste fall 45min hver vei på å gå ... :kjefte: Når vi i tilegg er avhengige av å pendle med tog til jobb sier det seg selv at det blir vanskelig å få til i praksis.. Vi kommer nok til å ringe/besøke barnehagene i nærheten, og beeeee om at de har en ledig plass :sjenert:

Jeg visste ikke at det skulle være så håpløst, hele helga har gått med på å irritere seg over dette her. Vi bor på Merket (Tangen) og har fått plass i Sørbyløkka, ved siden av sykehuset. Da jeg ringte bhg-kontoret, sa de at det ikke var noen ledige plasser på hele Strømsø! Vi kunne få på Fjell, hvis vi ville... :klaske: Jeg er nysgjerrig på hvor dere bor, og hvor har dere fått plass? Send meg gjerne en PM... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...