Gå til innhold

Barnevernet tapte saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 25 år i en jobb hvor det er tett samarbeid med barnevernet, vet jeg veldig godt hvordan BV fungerer.

Var det ikke barnehage du jobbet i ?

Er det virkelig så fryktelig mange barnvernsaker barnehage ansatte blir innblandet i , at du kan uttale deg så bastant egentlig ?

Det er mulig at du har vært med på noen saker og sett at det fungerer veldig bra i de sakene (der du bor ) , men å tro at man kan uttale seg på vegne av HELE barnevernet i HELE NORGE fordi man har jobbet i barnehage blir litt for urealistisk syntes jeg .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det ikke barnehage du jobbet i ?

Er det virkelig så fryktelig mange barnvernsaker barnehage ansatte blir innblandet i , at du kan uttale deg så bastant egentlig ?

Det er mulig at du har vært med på noen saker og sett at det fungerer veldig bra i de sakene (der du bor ) , men å tro at man kan uttale seg på vegne av HELE barnevernet i HELE NORGE fordi man har jobbet i barnehage blir litt for urealistisk syntes jeg .

Synes ikke vedkommende uttaler seg noe bastant. Hun sier meningen sin, og baserer den på erfaringen sin. Hva vet du om hennes erfaringer?

Du sier også meningen din i tråden her, uten å ha noen egenerfaring. Vær så snill ikke sitt her og skriv at andre ikke har nok grunnlag for sine, når du selv kun "tror" hvordan ting er ut fra enkelthistorier fra foreldre.

Selv kjenner jeg godt til barneverntjenesten i flere kommuner. Det er noe med å kjenne systemet, og vite hva ligger til grunn, hvilken vegring som er i systemet for å melde fra, hvilken vegring som faktisk foreligger for å flytte barn osv. Det virker som hun du kritiserer har mye mer innblikk i virkeligheten enn hva du har.

Jeg vet at den forenklede versjonen til mange foreldre, som du tilsynelatende velger å tenke må ha en sannhet i seg, lett kan forføre vanlige folk. De som kjenner til barn og barneverntjenesten gjennom samarbeid, har fått med seg mer, og vet at der er minst to sider av en sak. Så lenge man ikke vet helheten, burde man heller velge å la være å tro noe som helst....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke vedkommende uttaler seg noe bastant. Hun sier meningen sin, og baserer den på erfaringen sin. Hva vet du om hennes erfaringer?

Du sier også meningen din i tråden her, uten å ha noen egenerfaring. Vær så snill ikke sitt her og skriv at andre ikke har nok grunnlag for sine, når du selv kun "tror" hvordan ting er ut fra enkelthistorier fra foreldre.

Når man sier at andre som ikke deler ens egne meninger eller erfaringer , lyver , da syntes jeg man uttaler seg svært bastant om en sak . Hun har skrevet tidligere i en tråd at hun jobbet i barnehage , så da må jeg jo tro på at det er det hun faktisk gjør og at det er der hun henter erfaringen sin fra .

Folk må få ha de meningene de vil , men å si at andre som ikke deler disse meningene eller erfaringene lyver , blir jo bare helt feil i mine øyne . Det er feks ikke slik at jeg sier at alle som har positive erfaringer med barnevernet sitter og lyver heller akkurat , men jeg tror at det finnes eksempler på begge deler og det er jo faktisk en viss skepsis mot barnevernet blant helt vanlige folk også og denne skepsisen må jo komme ifra et sted .

At ikke barnevernet følger alle spillereglene til enhver tid finnes det vel endel rettsavgjørelser som vitner om . Når de også til stadighet kritiseres i både offentlig media og av enkelte som har vært i kontakt med dem blir det iallefall svært lett for meg å tro at barnevernet har et relativt stort forbedringspotensiale og at skepsisen , i noen tilfeller , kan være berettiget .

Poenget mitt er at selvom barnevernet sikkert i de fleste (håper jeg ?) tilfellene gjør en grei jobb , så er det sikkert lurt å ha med egen advokat for å forsikre seg om at alt går riktig for seg , siden barnevernet som sagt har fått endel kritikk og det jo er en svært viktig avgjørelse både for barn og voksne .

Endret av mousepad
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sier at andre som ikke deler ens egne meninger eller erfaringer , lyver , da syntes jeg man uttaler seg svært bastant om en sak ...

Den som fortalte historien har trodd på det som har blitt fortalt, og gjenforteller dette.

At noen velger å svare at man har erfaring med barnevernet, og derfor ikke tror det skal så lite til, betyr ikke at man kaller den som har trodd på dette for løgner.

Jeg tenker også at det er mer bak en slik plassering, enn en falsk melding. Jeg tenker dermed ikke at vedkommende som gjenforteller historien her lyger. Jeg sier bare at jeg velger å tro på systemet, så lenge jeg ikke kjenner alle sider ved saken.

Så nei hun uttaler seg ikke bastant. Hun sier bare hva hun velger å tro (og baserer det på erfaringen sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi like godt legge ned hele bv da? Siden de gjør så mye "dritt" allikevel...

Dersom man jobber i barnehage har man faktisk en forpliktelse til å samarbeide med bv og det kan, avhengig av ulike faktorer, bli en del saker gjennom en yrkeskarriære.

Endret av Sulosi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få ha de meningene de vil , men å si at andre som ikke deler disse meningene eller erfaringene lyver , blir jo bare helt feil i mine øyne . Det er feks ikke slik at jeg sier at alle som har positive erfaringer med barnevernet sitter og lyver heller akkurat , men jeg tror at det finnes eksempler på begge deler og det er jo faktisk en viss skepsis mot barnevernet blant helt vanlige folk også og denne skepsisen må jo komme ifra et sted ...

Det har faktisk vist seg at denne skepsisen kommer fra utvitenhet.

På 90-tallet ble der foretatt en undersøkelse, og det viste seg at de som var minst redd for barneverntjenesten og som hadde mest tillit var klientene.

Det er også mitt inntrykk i dag. Selv om jeg har sett enn endring de ti siste årene, der vanlige folk har fått mer og mer kunnskap, og forståelse for barneverntjenesten sin jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

At ikke barnevernet følger alle spillereglene til enhver tid finnes det vel endel rettsavgjørelser som vitner om . Når de også til stadighet kritiseres i både offentlig media og av enkelte som har vært i kontakt med dem blir det iallefall svært lett for meg å tro at barnevernet har et relativt stort forbedringspotensiale og at skepsisen , i noen tilfeller , kan være berettiget .

Poenget mitt er at selvom barnevernet sikkert i de fleste (håper jeg ?) tilfellene gjør en grei jobb , så er det sikkert lurt å ha med egen advokat for å forsikre seg om at alt går riktig for seg , siden barnevernet som sagt har fått endel kritikk og det jo er en svært viktig avgjørelse både for barn og voksne .

De rettsavgjørelsene du henviser til kjenner jeg faktisk ikke til. Hadde vært interessant å fått referanse. Og kritikken handler ikke om omsorgsovertagelser, dvs. at det skjer på uriktig grunnlag.

Forbedringspotensiale har barneverntjenesten uten tvil. Det foregår for tiden kompetanseløft i enkelte fylker. Der man skal få mer forskningsbasert kunnskap på hvordan oppdage omsorgssvikten tidligere (handler altså om at det barneverntjenesten bør kritiseres for er å la være å se svikten hos foreldra - ikke motsatt), samt hvilken tiltak som bør iverksettes.

For barneverntjenesten bruker det faktisk å være en fordel at foreldrene har advokat.

Spesielt der foreldre ikke skjønner at de bør ta imot tiltak. Da går ofte advokatene inn og forklarer hvorfor, og når rådet kommer derfra takker foreldrene som oftest ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rettsavgjørelsene du henviser til kjenner jeg faktisk ikke til. Hadde vært interessant å fått referanse. Og kritikken handler ikke om omsorgsovertagelser, dvs. at det skjer på uriktig grunnlag.

Forbedringspotensiale har barneverntjenesten uten tvil. Det foregår for tiden kompetanseløft i enkelte fylker. Der man skal få mer forskningsbasert kunnskap på hvordan oppdage omsorgssvikten tidligere (handler altså om at det barneverntjenesten bør kritiseres for er å la være å se svikten hos foreldra - ikke motsatt), samt hvilken tiltak som bør iverksettes.

For barneverntjenesten bruker det faktisk å være en fordel at foreldrene har advokat.

Spesielt der foreldre ikke skjønner at de bør ta imot tiltak. Da går ofte advokatene inn og forklarer hvorfor, og når rådet kommer derfra takker foreldrene som oftest ja.

Hvis du er interessert så kan du google "barnevernet kritikk" og klikke på noen av de 57 900 linkene som finnes om det . De jeg så på var fra seriøse medier som Nrk , Sandefjords blad , andressa.no .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert så kan du google "barnevernet kritikk" og klikke på noen av de 57 900 linkene som finnes om det . De jeg så på var fra seriøse medier som Nrk , Sandefjords blad , andressa.no .

Jeg spurte etter referanser til rettsavgjørelser.

Kritikken i media finnes der mye av, men det betyr ikke at den har vært berettighet bare fordi den kommer fra seriøse medier som NRK osv.

Det bør være en kjennsgjerning at media gjentatte ganger har satt barnevernet i miskredtt på feilaktig grunnlag, og at barneverntjenestene har vært dårlig til å møte mediapresset, samtidig som de har tatt hensyn til den svake part (barna) ved ikke uttale seg. Dermed har ofte media fått "herje fritt" uten å ta innover seg mulige konsekvenser.

Heldigvis har noen lært, bl.a. to NRK-journalister, som har skrevet denne rapporten. http://www.skup.no/Metoderapporter/SKUP-metoderapporter_for_2004/1006Metoderapport.doc - beskriver følgende:

"Vårt fokus skulle være hvordan privatpersoner – og presse – i en enkelt barnevernsak tar på seg ansvar for den stumme tredjepart ( barna) uten å ha kompetanse, evner eller tid til å følge opp. Kunne vi ved å fortelle historien om Søyland-saken og de konsekvenser den fikk for barna, fortelle den store historien om hvor farlig det er at folk flest tar affære og blander seg opp i vanskelige barnevernsaker. Til skade for barna.".

Og så avslutter de med:

"Svanhild-saken i 2003 kan tyde på at barnevernet ikke ligger under for ytre press, i og med at barnevernet/fylkesnemndas vedtak er opprettholdt i alle rettsinstanser til nå.

Men Svanhild-saken viser at barnevernet fortsatt ikke vet hvordan de skal takle presset fra media og private aksjonsgrupper.

Svanhild-saken viser at media ikke har lært noe som helst. Svanhild og hennes aktører fikk boltre seg fritt i media – til og med en støtteerklæring fra Wenche Foss fikk store oppslag.

Vår dokumentar om Søyland-saken fikk ingen omtale i noen medier. Det var helt stille.

Var det noen der ute som fikk noe å tenke på?".

Svanhild-saken ble det forresten helt stille om etter media fikk følge saken i rettsapparatet. Da fikk de informasjon fra begge sider, og såg dermed at de ikke hadde noe å skrive om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke barnevernet følger alle spillereglene til enhver tid finnes det vel endel rettsavgjørelser som vitner om . Når de også til stadighet kritiseres i både offentlig media og av enkelte som har vært i kontakt med dem blir det iallefall svært lett for meg å tro at barnevernet har et relativt stort forbedringspotensiale og at skepsisen , i noen tilfeller , kan være berettiget .

Den seriøse pressen som du har vist til, skriver ikke i dag om omsorgsovertagelser ut fra foreldrenes perspektiv (der de kontakter media for å få hjelp), jfr. http://svein-b.blogspot.com/2010/03/journalistikk-og-barnevern.html .

Det media kritiserer barneverntjenesten for i dag, er som oftest berettighet.

Det handler bl.a. om mangler ved omsorgstiltakene (institusjoner, fosterhjem osv). Altså ikke det denne diskusjonen handler om.

Kritikken (fra seriøs presse) i dag går altså ikke på det du henviser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Var det ikke barnehage du jobbet i ?

Er det virkelig så fryktelig mange barnvernsaker barnehage ansatte blir innblandet i , at du kan uttale deg så bastant egentlig ?

Det er mulig at du har vært med på noen saker og sett at det fungerer veldig bra i de sakene (der du bor ) , men å tro at man kan uttale seg på vegne av HELE barnevernet i HELE NORGE fordi man har jobbet i barnehage blir litt for urealistisk syntes jeg .

Jeg jobber i barnehage, ja. Og etter over 20 år i jobben, har jeg selvfølgelig jobbet i mer enn en barnehage. Jeg jobber p.t i en forsterket barnehage, og vi har omlag 7 barn nå som er under barnevernet. Tidligere jobbet jeg i samme type barnehage i en annen kommune på en annen kant av landet, og der hadde vi 9 barn som var under BV. I andre barnehager jeg har jobbet, har det alltid vært 1-2 BV-saker gående. så jeg har en god del erfaring.

Jeg våger den påstanden at jeg har et mer realistisk syn på BV enn f.eks du har. En lærer og erfarer ganske mye gjennom så mange år i en slik jobb jeg har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg kan bare støtte meg på Jade og Wildbirds innlegg her samt fagopplysningene til siste AnonymBruker.

Tidligere i år døde en jente av en heroinoverdose etter å ha rømt fra en barnevernsinstitusjon. Alle ropte opp om hvordan det kunne ha seg at barnevernet ikke hadde nok kontroll. Og det er selvsagt alvorlig at jenten døde fordi kontrollen sviktet. En av dem som ropte høyest var moren - som selvsagt benyttet anledningen til å fortelle hvor feil det var at jenten var i BV omsorg i utgangspunktet. Hun hevdet at det var gjort 1 feil i hjemmet som førte til omsorgsovertakelsen. Den ene feilen viste seg å være to stk foreldre som var dritings med mindreårige barn tilstede, igjen.

Nå skal selvsagt ikke barn og unge i barnevernets varetekt dø. Ikke skal de kunne rømme fra institusjonen heller. Men akkurat det siste måtte man vel hatt fengsel med sikringstiltak for å oppnå. De voksne og jevngamle som jenten dessverre valgte å vanke med var noe av det mest uansvarlige man kan forestille seg og vil nok etter alt å dømme i alle fall bli dømt for å ha etterlatt en hjelpeløs person til å dø - hvis de ikke også blir dømt for å ha påført jenten rus.

Denne saken illustrerer med all tydelighet de nærståendes manglende selvinnsikt i saken.

Trådstarter: jeg synes det er bra dere har advokat. Jeg håper dere får hvilt ut og roet ned slik at dere kan få til et samarbeid med barnevernet om de eventuelle nødvendige tiltak som må til. Jeg håper også at når dette er historie at det kan komme noe godt ut av det for dere og barnet slik at disse fæle dagene ikke blir forgjeves. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, ja. Og etter over 20 år i jobben, har jeg selvfølgelig jobbet i mer enn en barnehage. Jeg jobber p.t i en forsterket barnehage, og vi har omlag 7 barn nå som er under barnevernet. Tidligere jobbet jeg i samme type barnehage i en annen kommune på en annen kant av landet, og der hadde vi 9 barn som var under BV. I andre barnehager jeg har jobbet, har det alltid vært 1-2 BV-saker gående. så jeg har en god del erfaring.

Jeg våger den påstanden at jeg har et mer realistisk syn på BV enn f.eks du har. En lærer og erfarer ganske mye gjennom så mange år i en slik jobb jeg har.

Ja , men du jobber fremdeles bare i barnehage og ikke feks med selve barnevernsakene og du har fremdeles bare erfaring med hvordan barnevernet fungerer på akkurat det eller de kontorene som den barnehagen du har jobbet i (sett fra et barnehageperspektiv ) , har samarbeidet med og ikke alle barnvernskontorer i hele Norge .

Endret av mousepad
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte etter referanser til rettsavgjørelser.

Referansene er i endel av de artiklene som kommer opp på det søket , men man må som sagt være interessert i å finne informasjonen selv .

Endel av artiklene dreier seg om saker som har vært oppe i rettsapparatet og hvor barnevernet ikke har fått medhold i de begjæringer de har fremsatt eller de vedtak som de har fattet .

Men media har vel sikkert bygget alle artiklene sine på feil grunnlag og hva de involverte partene har å fortelle selv er jo også feil , ja stort sett så får man inntrykk av at alle andre som mener noe annet enn at barnevernet fungerer perfekt , ikke kjenner den "virkelige sannheten" for den er det vel bare de som er uktritiske til barnevernet som kjenner .

:ironi: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Referansene er i endel av de artiklene som kommer opp på det søket , men man må som sagt være interessert i å finne informasjonen selv .

Endel av artiklene dreier seg om saker som har vært oppe i rettsapparatet og hvor barnevernet ikke har fått medhold i de begjæringer de har fremsatt eller de vedtak som de har fattet .

Men media har vel sikkert bygget alle artiklene sine på feil grunnlag og hva de involverte partene har å fortelle selv er jo også feil , ja stort sett så får man inntrykk av at alle andre som mener noe annet enn at barnevernet fungerer perfekt , ikke kjenner den "virkelige sannheten" for den er det vel bare de som er uktritiske til barnevernet som kjenner .

:ironi: .

Du skrev "At ikke barnevernet følger alle spillereglene til enhver tid finnes det vel endel rettsavgjørelser som vitner om.".

Om barneverntjenesten ikke får medhold i en sak, sier ingenting om de har fulgt spillereglene. Jeg trodde du mente rettsavgjørelser, der barneverntjenesten har blitt dømt for ikke følge lovverket. For det var egentlig det jeg oppfattet at du påsto.

Jeg håper du leste linkene jeg la ved, bl.a. om de farlige hjelpere. De trodde at de visste mer enn barneverntjenesten...

Bare fordi man har som utgangspunkt at man er kritisk til barneverntjenesten, medfører det ikke at man vet mer enn de som faktisk kjenner "innsiden/systemet".

Så uansett hvordan du vrir og vender på det, kan du aldri vite mer om hva som egentlig skjer, enn de som faktisk jobber med dette (enten som samarbeidspartnere eller i det statlige eller kommunale bv).

Og det som er artig er at den kritiske pressen (som du selv viste til) har forstått mer enn deg. Dvs. aman ikke kan baserere seg på en side av en sak, når man skal vurdere hvordan bv egentlig fungerer. Derfor har de gått bort fra å skrive om slike enkeltsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Ja , men du jobber fremdeles bare i barnehage og ikke feks med selve barnevernsakene og du har fremdeles bare erfaring med hvordan barnevernet fungerer på akkurat det eller de kontorene som den barnehagen du har jobbet i (sett fra et barnehageperspektiv ) , har samarbeidet med og ikke alle barnvernskontorer i hele Norge .

Ja, unnskyld meg, jeg glemte jo nesten hva du mener og tenker om oss som bare jobber i barnehage.

Hva vet du egentlig om hvordan samarbeid barnehage - BV fungerer? Etter svaret ditt å dømme, ingenting.

Og hvis du kan vise meg et menneske som har erfaring med alle barnevernskontorer i Norge, så blir jeg imponert (eller skremt).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare fordi man har som utgangspunkt at man er kritisk til barneverntjenesten, medfører det ikke at man vet mer enn de som faktisk kjenner "innsiden/systemet".¨

Bakgrunnen til at jeg har et mer nyansert bilde av barnvernet enn det endel i denne tråden gir uttrykk for er som sagt at de har fått endel kritikk i media , at avgjørelser og vedtak som de fatter har blitt snudd i andre rettsinstanser , at barnvernet i minst en omtalt sak i media unnlot å rette seg etter en høyesterettsavgjørlse , gjenfortellinger fra andre som har hatt kontakt med barnevernet ol .

Så uansett hvordan du vrir og vender på det, kan du aldri vite mer om hva som egentlig skjer, enn de som faktisk jobber med dette (enten som samarbeidspartnere eller i det statlige eller kommunale bv).

Her er du inne på noe vesentlig , men dette gjelder vel deg også i forhold til steder du aldri har vært hvor det jobber mennesker du aldri har snakket med , med saker du aldri har hørt om ?

Og når det da kommer kritikk av et av disse stedene som du aldri har vært på og aldri har snakket med menneskene som jobber på , mot en sak du aldri har hørt om , så blir det feil å kategorisk avfeie hele kritikken som løgn bare fordi du har opplevd at akkurat der du jobber , så syntes du at det i det store og hele fungerer greit . ( sett ut ifra ditt perspektiv )

Endret av mousepad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen til at jeg har et mer nyansert bilde av barnvernet enn det endel i denne tråden gir uttrykk for er som sagt at de har fått endel kritikk i media , at avgjørelser og vedtak som de fatter har blitt snudd i andre rettsinstanser , at barnvernet i minst en omtalt sak i media unnlot å rette seg etter en høyesterettsavgjørlse , gjenfortellinger fra andre som har hatt kontakt med barnevernet ol .

Her er du inne på noe vesentlig , men dette gjelder vel deg også i forhold til steder du aldri har vært hvor det jobber mennesker du aldri har snakket med , med saker du aldri har hørt om ?

Og når det da kommer kritikk av et av disse stedene som du aldri har vært på og aldri har snakket med menneskene som jobber på , mot en sak du aldri har hørt om , så blir det feil å kategorisk avfeie hele kritikken som løgn bare fordi du har opplevd at akkurat der du jobber så syntes du at det i det store og hele fungerer greit . ( sett ut ifra ditt perspektiv )

Nyansert bilde har jeg ikke inntrykk av at du fremvist her. De som i tråden skriver at man ikke kan uttale seg pga en ikke kjenner begge sider av saken, har ett nyansert syn. For det er virkeligheten. Du kan ikke vite om saker du har lest en side av saken, egentlig er virkeligheten du har fått presentert.

Jeg har ikke påstått at jeg kjenner alle bv.ktr. Er man nødt til det, for å kunne si at man vet mer enn deg?

Jeg har den tankegangen at man kan ikke kritisere noen, før der er noe å kritisere. Hadde det fremkommet at barneverntjenesten hadde blitt dømt for lovbrudd e.l. i en sak, ville det vært klart at man kan kritisere. Men å kritisere barnevernet, bare for å kritisere, blir helt feil. Spesielt hvis kritikken skal basere seg på at man tenker at det kan/må ha skjedd feil hos ett eller annet kontor (feil vil alltid skje så lenge man snakker om mennesker, men det gjelder ikke bare for bv, og en kan ikke dømme en hel tjeneste ut fra det).

Tenker du slik om alt annet også - eller er det bare bv du har slike tanker om? Har du mistillit til absolutt alt til enhver tid - på en slik måte at du aldri kan stole på at noen gjør noe som helst riktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen til at jeg har et mer nyansert bilde av barnvernet enn det endel i denne tråden gir uttrykk for er som sagt at de har fått endel kritikk i media , at avgjørelser og vedtak som de fatter har blitt snudd i andre rettsinstanser , at barnvernet i minst en omtalt sak i media unnlot å rette seg etter en høyesterettsavgjørlse , gjenfortellinger fra andre som har hatt kontakt med barnevernet ol .

Her er du inne på noe vesentlig , men dette gjelder vel deg også i forhold til steder du aldri har vært hvor det jobber mennesker du aldri har snakket med , med saker du aldri har hørt om ?

Og når det da kommer kritikk av et av disse stedene som du aldri har vært på og aldri har snakket med menneskene som jobber på , mot en sak du aldri har hørt om , så blir det feil å kategorisk avfeie hele kritikken som løgn bare fordi du har opplevd at akkurat der du jobber , så syntes du at det i det store og hele fungerer greit . ( sett ut ifra ditt perspektiv )

Oppsummert:

Poenget i hele denne tråden er at man bør la være å mene noe som helst, når man ikke kjenner alle sider av en sak. Hvorfor skal man kritisere, når man ikke vet hva som har skjedd - kun en side (foreldrenes)?

Det er da man ikke har ett nyansert bilde på det man uttaler seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...