Gå til innhold

Det er så ufattelig mange på veien som ikke kan kjøre bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste jeg har opplevd var en som kom kjørende ut fra en parkeringsplass uten å overholde vikeplikten. Jeg måtte velge mellom å bråsvinge over i venstre kjørebane eller bli påkjørt fra siden. Heldigvis kom det ingen imot, så jeg svingte ut i venstre felt. Denne flotte mannen fortsatte deretter å ligge midt i en tofelts utkjøring, slik at det var umulig å vite om han skulle til venstre eller høyre på på hovedveien, for så å slenge seg inn på hovedveien foran en bil som kom i fartsgrensen. Så presterte han å ligge i tredve i 60-sonen et ganske langt stykke. Ikke ETT sekund så denne mannen opp når han kjørte i nærheten av meg, han hadde all konsentrasjon mot noe i passasjersetet. Jeg var helt skjelven resten av dagen.

Jeg har også opplevd både å bli forbikjørt når det kommer andre biler i mot og måtte bråbremse slik at forbikjøreren skal ha sjangs til å komme innpå veien igjen, og å måtte bråbremse selv fordi det kommer biler imot i feil kjøreretning.

Og fortell meg hva som er poenget med rumpekjøring og tuting på kjøreskoleelever? Jeg har aldri opplevd at folk har brukt hornet på meg etter jeg fikk lappen, men det skjedde rett som det var når jeg kjørte skolebil eller med L, selv om kjøringen var akseptabel. Det samme nå som jeg har kjøretimer med motorsykkel. Bruker jeg lengre tid i et kryss når jeg lærekjører med min far, er det ingen som stresser meg. Det er to stykker som har fløytet når jeg har hatt på vesten med 'skole' på ryggen. News flash, da stresser jeg ihvertfall, og sjansen for at jeg gjør feil blir ufattelig mye større = det tar lengre både for meg og for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og fortell meg hva som er poenget med rumpekjøring og tuting på kjøreskoleelever? Jeg har aldri opplevd at folk har brukt hornet på meg etter jeg fikk lappen, men det skjedde rett som det var når jeg kjørte skolebil eller med L, selv om kjøringen var akseptabel. Det samme nå som jeg har kjøretimer med motorsykkel. Bruker jeg lengre tid i et kryss når jeg lærekjører med min far, er det ingen som stresser meg. Det er to stykker som har fløytet når jeg har hatt på vesten med 'skole' på ryggen. News flash, da stresser jeg ihvertfall, og sjansen for at jeg gjør feil blir ufattelig mye større = det tar lengre både for meg og for deg.

Opplevde tuting selv da jeg lærekjørte. Fikk bakkestart og bil rett bak. Ble stresset og kvelte bilen. Da var det gjort. Bilen tutet i ett, og jeg ble trippel så stresset og ja.. kvelte bilen igjen!

Ellers er det irriterende når de ikke holder fartsgrensene, nedre like mye som øvre. Comfortkjørere som kjører i samme hastighet uansett grense.

Manglende blinking, og folk som faktisk ligger seg helt i venstre inn i rundkjøringen, for å ta første til høyre ut!.

Her jeg bor er det endel veier uten midtstripe. Det slutter ikke å forundre meg hvor mange som kjører mer eller mindre midt i veien, for så å legge seg ut til høyre når det kommer bil i mot, og så rett inn i midten igjen... (Og det er ikke snakk om smal vei med bare plass til en bil...)

Og ja.. de som driver å jukker mellom f.eks 70 og 80, fordi de ikke klarer å kjøre jevnt.

Åhh.. det er masse å irritere seg over i trafikken.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Blir så irritert på de som absolutt skal sleike støtfangeren min. Hjelper ikke om det er speilblankt og såpeglatt og uten mulighet for å stoppe om jeg måtte bråbremse. Er ikke greit om det er bar asfalt heller, men jeg takler det LITT bedre da enn på vinterstid. Skjønner bare ikke vitsen med å ligge så nærme. Ingen som kan 1001-1002-1003-regelen lengre?

Du vet at når din fartsmåler viser 80, så går bilen din i 70-75? For å holde fartsgrensen på veien, må du faktisk opp i minimum 85 km/t på din egen fatsmåler. Om du konstant ligger 10 km/t under fartsgrensen, er det kanskje ikke så rart at folk presser bakfra.

Og om du ikke liker å kjøre fortere, så kjør til siden og slipp heller forbi bilene bak da vel? Vanskeligere er det vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at når din fartsmåler viser 80, så går bilen din i 70-75? For å holde fartsgrensen på veien, må du faktisk opp i minimum 85 km/t på din egen fatsmåler. Om du konstant ligger 10 km/t under fartsgrensen, er det kanskje ikke så rart at folk presser bakfra.

Og om du ikke liker å kjøre fortere, så kjør til siden og slipp heller forbi bilene bak da vel? Vanskeligere er det vel ikke?

Om det er sånn på alle biler, så viser jo fartsmålern det samme i din bil, som det gjør hos han bak. Så sånn sett bør ikke de bak ruge på gassen når fartsmålern faktisk viser 80 km/t. Teit unnskyldning å komme med at "jammen EGENTLIG så kjører han i 75".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Om det er sånn på alle biler, så viser jo fartsmålern det samme i din bil, som det gjør hos han bak. Så sånn sett bør ikke de bak ruge på gassen når fartsmålern faktisk viser 80 km/t. Teit unnskyldning å komme med at "jammen EGENTLIG så kjører han i 75".

Men siden man vet at fartsmålere alltid viser ca. 10% lavere enn den faktiske farten, så ønsker muligens han bak deg kjøre litt fortere enn deg. Han prøver å komme forbi, men du gir han ingen muliget. Derfor "henger" han på støtfangeren din.

Slipp oss forbi for svingende :ler:

Jeg må si jeg ikke helt forsto argumentet ditt.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest i trafikken er de som ikke slipper andre forbi. At man vil forbi har ikke nødvendigvis noe å gjøre med at man vil råkjøre, og uansett er det ikke opp til billisten foran å avgjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes enkelte er ganske utålmodige i trafikken. Greit å bli småirritert når bilen foran deg ligger i 70-75, når fartsgrensa er 80. Men når jeg holder fartsgrensa (vanligvis ligger jeg rundt 5 km/t over), og det FORTSATT er noen som henger på støtfangern min, da blir jeg irritert. Har man et problem med at enkelte tar ansvar for seg selv og andre i trafikken, så synes jeg man skal holde seg hjemme. Du sparer ikke så himla mye tid på å kjøre 10 km/t fortere. Og oftest tar jeg igjen de som har kjørt forbi meg, gjerne pga kø lenger fremme, eller andre uforutsette ting. Ja, da sparte du mye tid!!

La oss si at du kjører i 90 på en strekning hvor fartsgrensa er 80. Du kjører en mil. Hvor mye har du spart? Jo, ETT minutt (mulig jeg blingsa nå, men det er ikke så mye om å gjøre)! Jeg kan virkelig ikke forstå meg på mennesker som risikerer både seg selv og andre for å komme frem ETT minutt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest i trafikken er de som ikke slipper andre forbi. At man vil forbi har ikke nødvendigvis noe å gjøre med at man vil råkjøre, og uansett er det ikke opp til billisten foran å avgjøre det.

Det er ofte begrensa hvor ofte man kan kjøre inn til siden fordi det alltid er noen bak som vil kjøre fortere enn fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte begrensa hvor ofte man kan kjøre inn til siden fordi det alltid er noen bak som vil kjøre fortere enn fartsgrensa.

Jeg vil tippe at The Kitten snakker om de som konsekvent ligger under fartsgrensa.

For de finnes, og fytti grisen så irriterende de er! De skaper farlige situasjoner, bruker ikke speilene og skjønner ikke at de bør komme seg ut på ei busslomme før de fører til alt alt for mange bli irriterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at The Kitten snakker om de som konsekvent ligger under fartsgrensa.

For de finnes, og fytti grisen så irriterende de er! De skaper farlige situasjoner, bruker ikke speilene og skjønner ikke at de bør komme seg ut på ei busslomme før de fører til alt alt for mange bli irriterte.

Akkurat. Mente også selvfølgelig at man bør slippe forbi der det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte på en ufattelig hissig mann her om dagen.

Jeg var på vei inn i en rundkjøring med to felt inn og ut, og ventet på tur. Det kom hele tiden biler imot, så jeg hadde ikke sjans til å komme meg ut i rundkjøringen. Bilen bak begynner da å tute og blinke, fordi jeg ikke tar sjansen på å presse meg ut i rundkjøringen. Når det blir ledig og jeg legger meg ut, bytter han bak felt midt i rundkjøringen, legger seg ut på siden av meg, ser stygt på meg og setter gassen i bånn mens han spinner bortover på glatten (var før helgen når det var så glatt). Må ha kjørt laaaangt over fartsgrensen.

Syns det er ekkelt med sånne folk som er så aggressive, tror ikke de helt tenker seg om, og tror de ofte tar farlige sjanser for å komme seg fortere frem...

Irriterer meg over dem som ligger langt under fartsgrensen også da. Kjørte i en tunnell med 80-sone her om dagen. Tunnellen er helt ny, breie felt og lyst og fint. Foran meg lå en i 60, og ved siden av ham, i venstrefeltet, lå det også en i 60 - gjennom hele tunnellen. Unødvendig å kjøre i venstrefeltet i 60! Prøvde å hinte litt til føreren, men han fikk det ikke med seg, så det ble en lang tunnelltur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg (jeg er fotgjenger) er alle bilene som kjører på rødt lys, og når bilene i tilegg tuter når du går på grønn mann... Blir litt vettskremt av sånt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som kjører forbanna sakte.

Oh yes! Traff på en slik sinke senest til morgenen i dag. Lå og vugga mellom 50 og 60 i 80-sona og viste ikke tegn til å ville kjøre ut til siden. Og jeg vil virkelig påstå at 6 pluss grader og regn er ikke god nok grunn til å kjøre så vanvittig sakte. Pga køen som var bak denne bilen så tok det 2 mil før det endelig var min tur til å komme meg forbi. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så igjen så er det bedre å kjøre forbanna sakte enn å kjøre forbanna fort :)

Begge deler er like farlig, så lenge føret ikke tilsier at man må kjøre veldig sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slike som det der er så fryktelig irriterende. Jeg har imidlertid lagt meg til en vane å svinge av og fylle litt bensin eller noe sånt slik at køen forsvinner langt fremover. Da slipper jeg å slite med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike som det der er så fryktelig irriterende. Jeg har imidlertid lagt meg til en vane å svinge av og fylle litt bensin eller noe sånt slik at køen forsvinner langt fremover. Da slipper jeg å slite med det...

Hadde det vært tid og mulighet så hadde nok jeg også gjort det, men når man ikke har noen bensinstasjon på denne strekningen og ei heller tid til å ligge i kø på denne måten, så er det værre. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sint, må bare få det ut..

Blir så irritert på de som absolutt skal sleike støtfangeren min.

Ellers irriterer jeg meg veldig over de som kjører seeent i trafikken for så å gi på ved første mulighet for å kjøre forbi, for så å sakke av igjen når man er ferdig med muligheten.

Irriterer meg over:

En annen ting som ikke bare er irriterende, men direkte livsfarlig, er alle som skal speede opp når det blir gult lys.

Det mest irriterende jeg veit om, er dem som kjører i 80 i 50sonen.

åh, jeg irriterer meg grønn hver dag frem og tilbake til jobb på omkjøringsveien i trondheim.

Det som irriterer meg mest i trafikken er de som ikke slipper andre forbi.

For de finnes, og fytti grisen så irriterende de er! De skaper farlige situasjoner, bruker ikke speilene og skjønner ikke at de bør komme seg ut på ei busslomme før de fører til alt alt for mange bli irriterte.

Irriterer meg over dem som ligger langt under fartsgrensen også da.

Folk som lar seg irritere og blir hissige i trafikken er farlige og derfor dårlige sjåfører. Bare et lite innspil...sånn til ettertanke.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...