Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Men jeg kan jo :danse: litt for 22 uker, og samtidig oppfordre den som styrer denna verden til å trykke fast forward. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, I hear ya! :jepp:

Bare vent til du er 38 + uker du....kan jo nesten ikke gå pga tyngden, jo...:sukk:

Gratulerer med 22 uker! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Titter innom her jeg! :)

Du er jo kommet ganske langt du, må være deilig det! Gleder meg utrolig til å passere 12 uker så man slipper å være nervøs for at noe går galt. Og det lille jeg fikk med meg før jeg trykte på siste siden; Jeg gleder meg også til å føde!! :rodmer::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Alabama

Innom og legger igjen spor..

Husker godt da du ble gravid, men ble nok litt sjalu fordi det klaffet så fort at jeg ikke orket å skrive noe.. :sjenert:

Men her inne var det jammen på tide at noen skrev noen ord. Du får oppdatere oss på hvordan det går. Du nærmer deg jo fødsel med stormskritt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på den her statustrenden jeg og! Gøy å ha til seinere. :rodmer:

På vei: 32+4

Igjen til termin: 52 dager, i følge tickeren.

Kjønn: Guttebass

Utålmodig?: Nei, jeg nikoser meg med å være gravid, og synes det er helt greit at det enda er noen uker igjen.

Hodet ned: Nei, her ligger arvingen i seteleie, og har gjort det hver gang det har blitt sjekka leie. Prøver hardt å motivere ham til å snu seg, foreløpig uten resultat. :ler:

Aktivitet i magen: Han er egentlig en ganske rolig gutt, tror jeg. Han merkes absolutt, og kjenner bevegelse hver gang jeg kjenner etter, men de helt store tumlene og sparkene er det

ikke så ofte lengre. Nyter det bare litt ekstra de gangene han virkelig tar helt av der nede da. :rodmer:

Jeg tror han blir mer seig enn eksplosiv, for å si det sånn. En langdistanseløper mer enn en spurter. :ler:

Navn: Det er i boks!

Vektøkning: 14-15 kg? Liker ikke utviklinga (men liker mat så godt!)!

Vann i kroppen: Nei.

Kynnere: Veldig mye når jeg er ute og går. Vonde, kjennes som sting i hele magen, og gjør at jeg må stoppe helt opp og puste.

Humør: Åh, etter at jeg bikka over til tredje trimester har jeg blitt meg sjøl igjen, og det er fantastisk godt. Ingen humørsvingninger, tar ikke lett til tårene, ikke irrasjonell og sutrete. Liker! (Og det tror jeg sambo også gjør!:ler:)

Barnerom: Her skal glunten sove inne hos oss. :)

Utstyr: Er noe småplukk igjen, stresser ikke med det. Butikkene er vel åpne etter fødsel og.

Strekkmerker: Ingen foreløpig, det må gjerne holde seg sånn!

Magen: Er, i følge alle andre, liten til å være så langt ut i svangerskapet. Jeg elsker den for tiden, den er ikke særlig i veien, og er god og rund og søt. :rodmer:

Melk i brystene: Har kommet noen dråper de gangene jeg har klemt litt for å sjekke. :sjenert:

Tanker om fødsel: Føler meg fantastisk heldig som får lov til å gjøre akkurat det kroppen min er skapt for å gjøre - bære fram barn. Har trua på at fødselen blir en drit kul opplevelse,

og gleder meg skikkelig! :)

Kroppslige symptomer/plager: Bekken(/symfyse)løsninga har slått meg ut de siste ukene, så aktivitetsnivået har sunket drastisk. Gjør vondt å gå selv en liten tur rundt kvartalet med bikkja. Ellers har jeg sluppet unna alt av plager, så dette får være helt greit.

Kosthold: Åh, mat!! Jeg har egentlig aldri vært noen storspiser. Alltid vært veldig glad i godis, men mat har egentlig bare vært kjedelig. Men ikke nå lengre! Kan våkne midt på natta og gleede meg til frokost. Faktisk kan jeg begynne å glede meg til (og planlegge ...) frokosten allerede mens jeg spiser kveldsmat. :fnise: Skikkelig gale tilstander i heimen! :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen spor..

Husker godt da du ble gravid, men ble nok litt sjalu fordi det klaffet så fort at jeg ikke orket å skrive noe.. :sjenert:

Men her inne var det jammen på tide at noen skrev noen ord. Du får oppdatere oss på hvordan det går. Du nærmer deg jo fødsel med stormskritt! :jepp:

Det skjønner jeg godt at du ble, det må være vondt å prøve og prøve uten å lykkes mens andre omtrent blir gravide av å gi mannen sin en sugejobb. :ler:

Men nå er du babyhus og skal bli ei hormonhurpe du og, og alle hjerter gleder seg! :danse:;)

Oppdaterte rett etter at du skrev innlegg, og ja, det er dårlig med liv her inne! Leser masse, og følger de fleste gravidbøkene her inne (mange av dem i smug, som jeg gjorde med din ..:sjenert: ), men skrivinga .. Tiltak, jo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det skjønner jeg godt at du ble, det må være vondt å prøve og prøve uten å lykkes mens andre omtrent blir gravide av å gi mannen sin en sugejobb. :ler:

Men nå er du babyhus og skal bli ei hormonhurpe du og, og alle hjerter gleder seg! :danse:;)

Oppdaterte rett etter at du skrev innlegg, og ja, det er dårlig med liv her inne! Leser masse, og følger de fleste gravidbøkene her inne (mange av dem i smug, som jeg gjorde med din ..:sjenert: ), men skrivinga .. Tiltak, jo! :)

:fnise: Ja, gleder meg til alle symptomene dukker opp. Har allerede hatt et par utbrudd, bl.a når samboer prøvde å kile meg.. :kjempesinna:

Fint med den oversikten, der fikk du jammen sagt mye på kort tid! Effektivt! :ler: Bra å høre at du koser deg! Jeg gjør det jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Så artig å se deg skrive litt! Jeg gleder meg veldig til å komme lenger i svangerskapet når jeg leser den statusoppdateringen! Ser så utrolig koselig ut å gå der med den runde magen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, gleder meg til alle symptomene dukker opp. Har allerede hatt et par utbrudd, bl.a når samboer prøvde å kile meg.. :kjempesinna:

Fint med den oversikten, der fikk du jammen sagt mye på kort tid! Effektivt! :ler: Bra å høre at du koser deg! Jeg gjør det jeg også! :)

Jeg blei i flere måneder drit sur når sambo spiste mat. Kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke hadde reagert på den utrolig ekte og irriterende måten han tygde på før. :sjenert:

Som sagt, veldig glad for at den verste hormonbitchinga er over! :ler:

Og ja, syntes den oversikten var så kjekk. Har flere ganger tenkt at jeg kanskje burde oppdatere dagboka, men har ikke helt visst hvor jeg skulle begynne. Den der løste det godt, gitt! :jepp:

Heihei!

Så artig å se deg skrive litt! Jeg gleder meg veldig til å komme lenger i svangerskapet når jeg leser den statusoppdateringen! Ser så utrolig koselig ut å gå der med den runde magen. :rodmer:

Det er superkoselig, og jeg er skikkelig stolt av den. Og den har gitt meg skikkelig god non-verbal kontakt med gamle damer! :ler: De nikker mot magen og smiler så ømt og fint til meg, skikkelig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg blei i flere måneder drit sur når sambo spiste mat. Kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke hadde reagert på den utrolig ekte og irriterende måten han tygde på før. :sjenert:

:fnise: Stakkars mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

863594.jpeg

Tatt i går kveld. :)

Og jaa, den fæle joggebuksa er en hjemmefavoritt. :sjenert:

Men NÅ er det natta, altså! :goodbye:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy med oppdatering og magebilder! :nigo: Kjempeartig at du skriver litt igjen, keep it up ;)

Kan ikke love det holder så lenge, altså. Dette her viste jeg meg å ikke være særlig god på. ;)

Fiine magen! :rodmer:

Taakk :nigo: Er ikke mange ganger i livet en dame kan se seg i speilet og eelske magen sin. :fnise:

***

Andre enn meg som blir gørrslitne av ingenting for tiden?

I dag har jeg spist frokost, dusja, kommet halvveis i sminkinga, og nå tar jeg meg en hvil før resten skal klines på. :daane:

Jeg har enda ikke rota meg til å levere permisjonspairene på NAV, blir så oppgitt hver gang jeg prøver å sette meg inn i hva som skal skrives og sendes med at jeg bare gir opp. Nå begynner det virkelig å bli på tide, så det er målet for dagen!

Ambisiøs dame, skjønner dere! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Alabama. Æ like'n! ;)

***

Nå har jeg vært og henta diverse papirer på jobb (og skravlet med kollegaer. Det var godt - jeg savner dem!), og så vært på en liiten shoppingrunde. Føler at ingenting jeg har passer eller ser bra ut på meg lengre, så da måtte det litt påfyll til. :)

Permisjonssøknad og lønnsslipper er skrevet ut, så nå skal jeg få sendt den avgårde i morra. Det blir greit å få det unna, det har stressa meg litt den siste tida.

Skal til jordmor i morra. "Så får vi snakka litt om amming.", sa hun. Jeg, som har lest flere bøker om amming, føler egentlig at det er litt bortkasta. Føler at jeg har hørt og lest det meste, så kan jeg vel heller spørre om jeg skulle lure på noe.

Synes egentlig hele den jordmorgreia er litt unødvendig. Jeg er ikke typen som liker å sitte og pjatte om magen og fremtiden med ukjente mennesker, og å kontrollere urin, blodtrykk og baby kan jeg gjøre hos legen.

Men jeg gir henne en sjanse til (blir andre gang hos jordmor, så har ikke akkurat rent ned dørene der :) ), og føles det like unødvendig denne gangen takker jeg nei om hun vil sette opp nye time og tar de siste kontrollene hos legen min. Der er det sjekk av det nødvendige, spørsmål om alt er bra, og takk og vi sees, akkurat som jeg liker det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Synes egentlig hele den jordmorgreia er litt unødvendig. Jeg er ikke typen som liker å sitte og pjatte om magen og fremtiden med ukjente mennesker, og å kontrollere urin, blodtrykk og baby kan jeg gjøre hos legen.

Jeg tror kanskje jeg er litt sånn som deg. Ser for meg at det blir mye unødvendig prat om forhold, sex og kropp og sånn.. Jeg har alltid tenkt tidligere at jeg vil gå til jordmor, men etter at jeg har blitt gravid så veit jeg ikke helt om jeg trenger!? Har en super fastlege, og kan gjerne bare gå dit. Så har jeg verdens beste samboer også, og vi prater masse om alt sammen. Dessuten liker jeg å finne ut av ting selv. Har tenkt at jeg skal sjekke ut JM-tilbudet i bydelen, og så får jeg se.. Lese litt her inne kanskje, om hva andre synes om JM vs lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...