Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye :) Jeg er inne og sniker litt her i graviditetsdagbøkene til jeg er tøff nok til å flytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere mye med baby i magen og lykke til fremover :klemmer:.

Selv er vi prøvere og er egentlig ikke i gang med PP1 engang, men vi holder oss ikke unna hverandre av den grunn :sjenert:. Håper vi er like heldige som dere og treffer første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay!!

:smilyblomst:

Så herlig!!! :strix: Gratulerer med et levende lite nurk i magen :hoppe: Litt misunnelig på at du har fått sett hjertet, jeg hadde tenkt å vente til uke 12.. Vi får se om jeg klarer det :ler:

:hoppe: litt for 8 uker! Du er akkurat to uker foran meg ;) Hvordan er formen?

Det var fantastisk å se hjertet!

Jeg hadde psyket meg sjøl grundig ned før ultralyden, så da jordmor pekte på skjermen og sa "Der er babyen din!:)" ble mitt svar "ER det noe der!?", og da hun rett etterpå viste meg det lille hjertet nærmest ropte jeg "Herregud, SLÅR det?! :hakeslepp: ". :ler:

Litt flaut nå i ettertid, kjenner jeg, og jeg skjønner godt at jordmora måtte le litt. :sjenert:

Ellers er formen faktisk kjempefin. Jeg er skikkelig zombietrøtt store deler av dagen, og våkner hver gang jeg skal snu meg om natta fordi det stikker til i puppene, men jeg har så godt som sluppet unna kvalmen, så da er jeg strålende fornøyd! :nigo:

Gratulerer så mye :) Jeg er inne og sniker litt her i graviditetsdagbøkene til jeg er tøff nok til å flytte :)

Vet du, jeg satt nettopp og leste gjennom dagboka di, er bare skikkelig dårlig til å legge igjen spor etter meg. Gratulerer såå mye med mageboer! :hoppe:

Synes det er så greit at jeg ikke har hatt dagbok her inne før, jeg hadde nok aldri turt å flytte fra prøve til graviditet, vært drit redd for å jinxe! :ler:

Gratulere mye med baby i magen og lykke til fremover :klemmer:.

Selv er vi prøvere og er egentlig ikke i gang med PP1 engang, men vi holder oss ikke unna hverandre av den grunn :sjenert:. Håper vi er like heldige som dere og treffer første gang :)

Tusen takk, Angel! :klemmer:

Krysser fingrene for at det går fort for dere, for oss funka det i hvert fall å "ikke helt ha begynt aktiv prøving enda men snaaart.." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av reaksjonen din på UL :fnise: Skjønner deg godt jeg, det er ganske uvirkelig at det faktisk ER noe der, så det må være fantastisk å få det bekreftet. Var på alene på UL, eller var du sammen med samboer/kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av reaksjonen din på UL :fnise: Skjønner deg godt jeg, det er ganske uvirkelig at det faktisk ER noe der, så det må være fantastisk å få det bekreftet. Var på alene på UL, eller var du sammen med samboer/kjæreste?

Ja, det er så uvirkelig å tenke på at det ligger en liten menneskeknert og vokser inni magen min, så når jeg faktisk fikk SE det så ble det litt i overkant for meg! :ler:

Fryktelig spennende, da, og jeg måtte felle en liten tåre. :rødme:

Jeg dro alene, mannen var på jobb og kom seg ikke unna. Fikk med noen bilder som han fikk se, også blir han med på den ordinære ultralyden. :)

Imponerende at du tenker å vente til uke 12 med UL, forresten. Det hadde jeg aldri klart! Men så er nok jeg over gjennomsnittet utålmodig også, da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herligheten, her går det unna!! :lol: Siden sist jeg var her inne har du både forlova deg og vært på ultralyd?? Ultraeffektiv, du, skjønner jeg...:fnise:

Gratulerer så veldig, veldig mye med forlovelse og bankende hjerte inni magen! :hjerter_rundt:

Og sveler: en av dere som er fra Møre, går jeg ut ifra ? Er vel kun i det fylket man eter sveler, eller tar jeg helt feil ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligheten, her går det unna!! :lol: Siden sist jeg var her inne har du både forlova deg og vært på ultralyd?? Ultraeffektiv, du, skjønner jeg...:fnise:

Gratulerer så veldig, veldig mye med forlovelse og bankende hjerte inni magen! :hjerter_rundt:

Og sveler: en av dere som er fra Møre, går jeg ut ifra ? Er vel kun i det fylket man eter sveler, eller tar jeg helt feil ? :ler:

Ser da ingen grunn til å kaste bort tida, her bare kjører vi på! :fnise:

Og takk, er rimelig fornøyd med både det ene og det andre sjøl, jeg! ;)

Nå er det vel like før jeg innser at jeg er gravid også! :ler:

Jeg er møringen! Om vi er de eneste som spiser sveler vet jeg ikke, men vi er i alle fall de eneste som har skikkelig gode sveler. Her er det kun MRF-svela som duger! Er du fra området sjøl og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg gleder meg til UL :rødme:

Det skjønner jeg godt. ;) Har du tenkt å ta tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da ingen grunn til å kaste bort tida, her bare kjører vi på! :fnise:

Og takk, er rimelig fornøyd med både det ene og det andre sjøl, jeg! ;)

Nå er det vel like før jeg innser at jeg er gravid også! :ler:

Jeg er møringen! Om vi er de eneste som spiser sveler vet jeg ikke, men vi er i alle fall de eneste som har skikkelig gode sveler. Her er det kun MRF-svela som duger! Er du fra området sjøl og?

Nei, jeg er Romeriking; altså fra området litt nord for Oslo :)

Har bare hørt om svela...kan ikke du sende meg en cybersvele,a ? :klø: Eller er ikke de noe gode, kanskje ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam! MRF sveler er de beste :hjerte: Har du bestilt time til første svangerskapskontroll forresten?

De er faktisk de beste, og nå fikk jeg lyst på sveler igjen. :sukk:

Nei, ikke bestilt time enda. Burde vel kanskje få ut fingern snart.

Jeg går virkelig aldri til lege, har ikke truffet fastlegen min, og bortsett fra i Oktober i fjor da jeg var så nedsylta i influensa at jeg måtte ha sykemelding, har jeg ikke vært hos lege siden mamma dro meg med tidlig i tenårene ... :)

Har du?

Nei, jeg er Romeriking; altså fra området litt nord for Oslo :)

Har bare hørt om svela...kan ikke du sende meg en cybersvele,a ? :klø: Eller er ikke de noe gode, kanskje ? ;)

Nå er det tomt uansett, da. :sukk: kanskje neste gang? :nigo:

Ble forresten overraska da jeg leste i den presentasjonstråden at du er 29 år, jeg var av en eller annen grunn sikker på at du var 23. :klø: Men det er mulig du har rett, altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på god vei til å spise opp snopet sambo kjøpte inn for å gi søte (skumle ... ) unger på trappa, og jeg nekter å ha dårlig samvittighet! :arwen:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du skal kose deg med godisen :jepp: Fortjener litt ekstra nå vettu ;)

Jeg likte det svaret! :fnise:

Nå har jeg nettopp ringt opp på jobb og sagt at jeg ikke kommer i dag. Min første svangerskapsrelaterte sykedag, og jeg har dårlig samvittighet. :sukk:

Jeg har begynt å slite skikkelig med å sove om natten. Våkner flere ganger, og ligger våken lenge. Alltid hatt en godt sovehjerte, så det er veldig uvant for meg. Noen andre som har det sånn?

Synes det er så godt at tiden går litt fortere nå, tiden mellom 7 og 9 uker har jo gått omtrent like fort som tiden mellom 5+1 og 5+4. :fnise: Nå for tiden tenker jeg ikke mye på at jeg er gravid, og må si jeg trives mye bedre med det. Det var virkelig slitsomt å tenke på sa og ma og det ene og det andre hele tiden. Nå føler jeg meg rimelig sikker på at dette vil gå bra, og gjør det ikke det så skal vi nok takle dét helt fint også. :)

Kjenner at jeg muuligens skal krype tilbake i armene til sambo snart, godt at han har holdt senga varm!

Håper dere alle har en strålende helg! :klemmer:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er faktisk de beste, og nå fikk jeg lyst på sveler igjen. :sukk:

Nei, ikke bestilt time enda. Burde vel kanskje få ut fingern snart.

Jeg går virkelig aldri til lege, har ikke truffet fastlegen min, og bortsett fra i Oktober i fjor da jeg var så nedsylta i influensa at jeg måtte ha sykemelding, har jeg ikke vært hos lege siden mamma dro meg med tidlig i tenårene ... :)

Har du?

Nå er det tomt uansett, da. :sukk: kanskje neste gang? :nigo:

Ble forresten overraska da jeg leste i den presentasjonstråden at du er 29 år, jeg var av en eller annen grunn sikker på at du var 23. :klø: Men det er mulig du har rett, altså! :ler:

:ler:

Nope! Er 81-modell, gitt! ;)

Du er trøtt om dagen, ja?? Husker det VELDIG godt fra begynnelsen av svangerskapet...eneste man orker er :Gjesp:.....og ZZZZZZ

Det blir bedre! :jepp:

Noe kvalm, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:ler:

Nope! Er 81-modell, gitt! ;)

Du er trøtt om dagen, ja?? Husker det VELDIG godt fra begynnelsen av svangerskapet...eneste man orker er :Gjesp:.....og ZZZZZZ

Det blir bedre! :jepp:

Noe kvalm, eller ?

Så svarer man omsider ... :sjenert:

Og jess, jeg er trøtt! Føles som om det eneste jeg gjør er å jobbe og sove. Kan ikke planlegge noe på ettermiddagene når jeg har dagvakt, ender uansett bare opp på sofaen i koma. Bare våken for å spise og bjeffe til sambo. Ikke koselig å leve med for tiden, tror jeg! :sukk:

Nå nærmer jeg meg tolv uker med stormskritt, og graviditeten er ikke lengre hemmelig. Jeg har ikke kringkasta det på radioen, men det nevnes når det virker naturlig, og venner og familie har ikke lengre munnkurv. Den eneste jeg er opptatt av at jeg vil si det til sjøl er min kjære bestemor, og siden jeg i starten av desember reiser til hjemplassen min en tur, blir det sagt ansikt til ansikt til henne. Det gleder jeg meg til! :)

Kjæresten min er fantastisk for tiden. Han er så snill, hjelpsom og tålmodig at jeg nesten blir litt rørt bare av å tenke på det! :hjerte:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bladde jeg nettopp elegant forbi artikkelen "Slik gir du barnet bedre helse: Former resten av livet." i det siste Gravid-bladet. Frekt å komme med formaninger om å leve sunt i svangerskapet når jeg sitter her og koser meg med tyrkisk pepper! (Og salt sild .. Og dundersalt ... :sjenert: )

Men så drikker jeg vann, da. Det teller, sier mamma ... :sukk:

Ellers var jeg på første svangerskapskontroll i dag. Utfylling av helsekort, unødvendig småprat, sjekk av blodtrykk, blodprøver, ferdig.

Like greit, kommer innom igjen når jeg er sjuk, jeg, takk! :jepp:

Dessuten bør jeg sannsynligvis være glad for at sambo fridde heelt i starten av svangerskapet, hvis ikke ville det nok aldri skjedd. Jeg har blitt ei hurpe! :dry:

Men jeg ække sur nå, altså! :nigo:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...