lyche Skrevet 29. november 2010 #81 Del Skrevet 29. november 2010 Hei, jeg kan regne de ut i kveld eller i morgen. Har en stor skoleoppgvae som skal inn i morgen, så har ikke så mye tid/overskudd nå . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 29. november 2010 Forfatter #82 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Ny uke! 70% gjennomført! Ennå går det greit! Jeg er stolt av oss Ukens utfordring: Spise minst 2 brødskiver til frokost hver dag, smøre matpakke de dagene vi skal på skole/jobb og lage minst 5 middager. En stor utfordring for meg, men jeg trenger å skjerpe meg med maten!!! Ellers gode nyheter: Jeg vil ikke veie meg fordi jeg blir sykelig opptatt av de tallene. Men måle meg derimot... Siden jeg begynte med dette opplegget har jeg gått ned: 1 cm rundt halsen, 2 cm rundt armen, 3 cm rundt låret, 5 cm rundt hofta og 10 cm rundt livet. Totalt: 21 cm Og det bare på 7 uker!!! Endret 29. november 2010 av Viribus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #83 Del Skrevet 2. desember 2010 Så langt, alt bra! Kjenner at jeg virkelig sliter med å spise hele to brødskiver til frokost. Men jeg har bare godt av det!!! Jeg har laget pasta til middag både tirsdag og onsdag. I dag skal jeg ha kylling med pomfri. Sitter faktisk og venter på at maten skal bli ferdig nå... Jeg var å trente i går. Skal trene i morgen og en dag til helgen også. I morgen skal jeg ha pannekaker til middag... Tenkte jeg skulle prøve meg på en fransk variant - med ost og skinke på. Blir spennede å se hvordan det blir... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 6. desember 2010 #84 Del Skrevet 6. desember 2010 Mmmmm, pannekaker er nam. Nå har jeg og planlagt å lage det denne uka. Fant en god oppskrift på GR-sine sider som er litt grove. Blir moro å prøve Ellers går det mye i eksamenslesing for meg om dagen, så har ikke rukket å oppdatere meg så mye her på KG, men jeg henger fortsatt med. Nå er det jammen ikke lenge igjen av godtestoppet heller. Gleder meg til å kose meg med en stor sjokolade med walters mandler. Ellers tror jeg at jeg har klart å finne gode alternativer til helgekos, + at jeg ikke har like stort behov for det lenger. Jeg synes snack a jack er godt jeg Funker fint, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 7. desember 2010 #85 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei, da har jeg endelig fått somlet meg til å regne ut kcal. Det kom på 2700-2800 kcal ca. Det er litt i overkant av det du bør ha. Ser ut til at middagen var "verstingen", (med mindre det var magre grillpølser?) Konklusjonen blir vel at du spiser for lite i ukedagene, og så tar du det igjen i helgen. Så du må jobbe litt for å få jevn måltidsrytme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #86 Del Skrevet 8. desember 2010 Kjenner jeg er trøtt og sliten om dagen. Har hatt en del rapportskriving på jobb de siste dagene. Ble akkurat ferdig med den siste. Skriver en bedre oppdatering i morgen,for nå skal jeg finne sengen... Treningen har forøvrig gått veldig bra. Har trent 3-4 ganger per uke de siste ukene. Det er deilig å trene og jeg får faktisk mer energi. Men skriver mer i morgen. Natta alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 10. desember 2010 #87 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg synes du er så flink Jeg har nesten ikke ord over hvor jeg stolt jeg er over oss, som klarer å gjennomføre denne viktige endringen nå. Tenk at den turen til paris skulle bety så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #88 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg har hatt et par skikkelig hektiske uker og kjenner at nå er jeg sliten både fysisk og psykisk. Kjenner at det går hardt utover motivasjonen og dårlige tanker har begynt å få plass i hodet mitt igjen. Jeg trenger et spark bak og noen motiverende ord! Jeg har vært flink hittil og har både sett og følt store forbedringer! Prøver å tenke på det for å klare å fortsette… *Holder fingeren mot panna og tenker sunne tanker* Min søster skrev for en liten tid tilbake ned noen tanker om hva hun egentlig vil, og hva som motiverer henne. Jeg skal prøve å gjøre det samme… Uansett så hjelper det vel å skrive ned noe og få det ut… MINE BEKJENNELSER: Jeg har alltid vært en person som tenker og grubler mye på godt og vondt. I jobben min er det en god egenskap, for jeg er god på å reflektere over ting og å komme med gode løsninger til ulike problemer. I privatlivet mitt vet jeg ikke helt om det er bra eller dårlig. Det er bra når jeg kan reflektere over det som er godt, og dårlig når jeg gjør det samme over det som ikke er bra for meg. Grubler jeg for mye kan jeg lett bikke over på å bli noe deprimert. Jeg har opplevd mye dårlig i livet, og mat har vært en god trøst. Den har vært min bestevenn og min verste fiende. Den har gitt god trøst i tunge tider, hjulpet meg til å glemme alt det vonde. Den har gjort jobben sin med å få meg til å glemme… I hvert fall til kiloene, tårene og depresjonen har innhentet meg. Mat ble mitt rusmiddel. Jo mer jeg spiste, jo bedre følte jeg meg. Når spiseorgien var over kom tårene, angeren, skammen og alle andre negative tanker. Lenge har jeg følt meg mindreverdig, at jeg ikke har fortjent å leve. Følt at jeg ikke var bra nok. Jeg ble en passasjer til mitt eget liv. Jeg satt og så på at dagene kom og gikk. Jeg tenkte alltid: ”Når jeg går ned så mye, da skal jeg…” ”Når jeg gjør sånn, da skal jeg…” Vel, det nytter ikke. Jeg har bare et liv og det må leves nå! Jeg er lei av å ha det sånn. Jeg tok et år i Brasil, og kom hjem som et nytt menneske. Jeg fikk føle hvordan det var å være fri! Jeg følte meg elsket, vakker og fikk mye mer energi! Brasil ble mitt vendepunkt. Jeg har en lang vei å gå, men jeg har tatt de første stegene. Jeg er ikke lenger en stor slave av maten… (selv om jeg kan ha tilbakefall…) Jeg ønsker å ta kontroll over livet mitt. Jeg ønsker å føle meg fri og som et likeverdig menneske. Jeg ønsker å føle at jeg fortjener å leve og at jeg fortjener å ha det bra. Jeg ønsker å tillate meg selv å ha det bra. Jeg ønsker å ha det bra med meg selv uavhengig av størrelse. Målet mitt er å ha en aktiv livsstil med matvaner jeg kan leve med. Jeg ønsker å bedre helsen min og få en mye mer aktiv hverdag. Jeg ønsker å kunne gå skikkelig lange turer med hunden min, uten at det begrenses av formen min. Jeg ønsker å ha energi til å være aktiv i hverdagen. Jeg ønsker meg en sterk kropp som takler all den motgang den måtte møte på. Jeg ønsker å lære meg å takle motgang på en annen måte enn å spise (klarer dette i perioder, som nå når jeg reagerer ved å trene ☺). Jeg ønsker en sunn kropp som holder seg frisk og et lykkelig sinn. Jeg ønsker å forebygge eventuelle sykdommer/skader nå ved å spise riktig og trene regelmessig. Jeg vet at når jeg trener, føler jeg meg bedre. Blir ikke så lett deprimert. Jeg ønsker å kunne delta på ulike aktiviteter uten at jeg skal føle at størrelsen min stopper meg. Jeg ønsker å lære å lage mat fra grunnen av og få et godt forhold til sunn mat og ta sunne valg. Jeg ønsker å omgås positive mennesker som har tro på meg, og ikke ”sabotører” som kanskje egentlig ikke vil mitt beste…? Kort og godt ønsker jeg å være lykkelig og fri fra alle disse tunge tankene jeg har båret på i årevis!!! Dette gjør jeg bra: Jeg er blitt flink til å ikke la meg trekke så alt for langt ned i dårlige perioder. Jeg har lært meg andre måter å reagere på enn å spise, og husker ofte på å bruke disse metodene. Jeg er flink til å trene. Har også fått meg en personlig trener som kan hjelpe meg i perioder hvor motivasjonen skranter… Det er deilig å trene og jeg føler meg utrolig bra etterpå. Jeg er flink til å holde meg unna godteri og andre søtsaker. Merker at søtsuget er nesten helt borte etter at vi begynte med sukkerstoppet. Dette kan jeg bli flinkere til: Kostholdet. Jeg sliter med å spise frokost og tar ofte enkle utveier med middagen. Jeg synes det er døds kjedelig å lage mat kun til meg selv. Er fæl til å småspise. Ville nok blitt flinkere til å unngå det om jeg hadde god rutine for de ulike måltidene. Jeg blir veldig motivert av resultater, men også veldig demotivert hvis resultatene uteblir eller ikke er så store som forventet. Jeg må ikke henge meg opp i tall, men heller fokusere på den gode følelsen jeg får inni meg. Jeg er veldig on/off. Enten er jeg veldig flink, eller så er jeg veldig dårlig. Jeg må bli flinkere til å holde det på det jevne, slik at toppene og heller ikke bunnene blir så store. Jeg siterer min søster for det gjelder for meg og: Jeg må huske at jeg gjør denne livsstilsendringen for MEG selv, og ikke noen andre. Det er kun jeg som kan gjøre noe med det, og det er kun meg selv jeg skal stå til ansvar for til slutt. Ved å unnlate å gjøre de endringene som jeg ønsker og som er nødvendige går det ikke ut over andre enn MEG SELV. Dette er noe JEG må GJØRE som en INVESTERING i min egen helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #89 Del Skrevet 13. desember 2010 Puh, det føltes utrolig godt å få det ut. Føler meg lettere og i mye bedre humør. Andre som kjenner seg igjen i det jeg skriver??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 14. desember 2010 #90 Del Skrevet 14. desember 2010 Puh, det føltes utrolig godt å få det ut. Føler meg lettere og i mye bedre humør. Andre som kjenner seg igjen i det jeg skriver??? Veldig bra skrevet! Du virker som en utrolig reflektert og sterk person! Jeg har ikke hatt det sunneste forholdet til mat og trening tidligere. Da jeg gikk på videregående spydde jeg opp mat/lot vær å spise mat i lengre perioder. Det har jeg sluttet med, men kjenner fortsatt at det er noe i meg som får lyst til å putte fingrene i halsen, dersom jeg har spist noe jeg ikke føler jeg har godt av. Det jeg ønsker nå, er å få en livsstil med sunn og variert mat og trening. Jeg ønsker at jeg skal være fornøyd med min egen kropp, og kunne unne meg en sjokolade på en onsdag uten å føle at jeg må kvitte meg med den en halvtime senere. Og ha en sunn tankegang! Hos meg er det mine egne tanker som styrer meg. Jeg er ikke tykk i utgangspunktet, men jeg er altfor flink til å finne feil og mangler på min egen kropp og rett og slett trykke meg selv ned i støvlene. OG jeg må innrømme at alle disse modellene, bloggerne og kjendisene gjør ting med mitt eget selvbilde. Resultatene mine går litt så som så, men jeg er i hvertfall kommet lengre på vei enn det jeg var for 2 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #91 Del Skrevet 14. desember 2010 Veldig bra skrevet! Du virker som en utrolig reflektert og sterk person! Jeg har ikke hatt det sunneste forholdet til mat og trening tidligere. Da jeg gikk på videregående spydde jeg opp mat/lot vær å spise mat i lengre perioder. Det har jeg sluttet med, men kjenner fortsatt at det er noe i meg som får lyst til å putte fingrene i halsen, dersom jeg har spist noe jeg ikke føler jeg har godt av. Det jeg ønsker nå, er å få en livsstil med sunn og variert mat og trening. Jeg ønsker at jeg skal være fornøyd med min egen kropp, og kunne unne meg en sjokolade på en onsdag uten å føle at jeg må kvitte meg med den en halvtime senere. Og ha en sunn tankegang! Hos meg er det mine egne tanker som styrer meg. Jeg er ikke tykk i utgangspunktet, men jeg er altfor flink til å finne feil og mangler på min egen kropp og rett og slett trykke meg selv ned i støvlene. OG jeg må innrømme at alle disse modellene, bloggerne og kjendisene gjør ting med mitt eget selvbilde. Resultatene mine går litt så som så, men jeg er i hvertfall kommet lengre på vei enn det jeg var for 2 år siden Takk for det Noen ganger føler man seg alene med disse problemene, men sannheten er at mange sliter med dette. Jeg ønsker også å være fornøyd med meg selv. Og er mer fornøyd med meg selv nå, enn det jeg har vært på lenge. Jeg har kommet langt på vei, med tanke på hvor langt nede jeg faktisk har vært. Har fortsatt en vei å gå, men jeg er på den Det hjalp veldig bare å skrive ned noen tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 15. desember 2010 #92 Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, en føler seg alene, også har man egentlig kontroll nok til at man ikke vil snakke med noen eller søke hjelp. det var i hvertfall slik jeg følte det. Men jeg tror mye er gjort når man er klar over, og ikke minst kan skrive ned på et ark, hva hvordan, hvorfor osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #93 Del Skrevet 22. desember 2010 Tenk, i morgen er det siste dagen av sukkerstoppen. Det har gått veldig fort og lettere enn jeg trodde det kom til å bli. Er stolt av oss som har klart det! Vi har regnet ut at det ble en belønning på ca 1000 kr hver. Blir spennede å se hva jeg får... tihi... Jeg har fått en fin rutine på treningen, blitt glad i å trene og skaffet meg en personlig trener som kan hjelpe meg til å holde på motivasjonen. Jeg har blitt mer bevisst på hva jeg putter i munnen og funnet alternativ snacks, men må jobbe mye mer med kostholdet!!! Jeg føler meg totalt sett bedre, merker at klærne passer bedre, til og med blitt litt for store. Alt i alt har dette vært veldig bra for meg. Etter jul kommer vi til å fortsette, men forandrer litt på målene. God jul alle sammmen! Kos dere og nyt fridagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #94 Del Skrevet 3. januar 2011 Nytt år, nye muligheter! Nå er sukkerstoppen igjen påbegynt. Jeg trodde det skulle bli vanskelig med full stopp på sukker igjen, men det var en sann befrielse. Nå slipper jeg å tenke på det. Har spist noe godterier i julen, og oppdaget til min store glede at det egentlig ikke smakte noe godt. Men klarer ikke helt å styre meg likevel, derfor velger jeg en ny periode med sukkerstopp. Ønsker å få kontroll over det jeg på død og liv må putte i munnen. Denne gange varer stoppen frem til påske, som er 15 uker. Tror (håper) det skal gå veldig greit Jeg har fått 10 personlig trener timer til jul, så der er jeg godt i gang og får mye hjelp. Jeg tror dette kommer til å bli et bra år. Et skikkelig bra år! Det føler jeg langt inne i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 4. januar 2011 #95 Del Skrevet 4. januar 2011 Veldig imponert over sukkerstoppen deres! Jeg hadde nok aldri klart det Lykke til med trening i 2011, heldiggris som har fått PT timer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 5. januar 2011 #96 Del Skrevet 5. januar 2011 Inne og gir motivasjon til å være flink også i det nye året. Dette året blir et knallbra år for oss tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #97 Del Skrevet 6. januar 2011 Veldig imponert over sukkerstoppen deres! Jeg hadde nok aldri klart det Lykke til med trening i 2011, heldiggris som har fått PT timer! Takk for det Jeg er helt sikker på at du hadde klart det du og! Jeg har oppdaget at det faktisk ikke er så vanskelig å holde seg unna søtsaker så lenge man klarer de første ukene. Nå går det litt av seg selv. De gangene jeg får søtsug er det som regel et signal om at jeg er sulten. Når jeg da spiser forsvinner også suget. Er veldig glad for PT timer. Min PT er dyktig og veldig motiverende, en god hjelp for meg i denne prosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #98 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg er helt sikker på at dette blir et bra år! Det har startet bra, har god motivasjon, støtte fra de rundt meg og en god personlig trener som vikrkelig presser og motiverer meg. Dette er året hvor gode ting skjer oss! Kanskje jeg til og med treffer en hyggelig mann... Begynner å bli klar for å prøve det igjen... Men en ting om gangen... Nå har vi kommet frem til nye mål i en periode på 15 uker, som er frem til påskeferien. Vi fortsetter med poengsystemet, men med mer tilpassete utfordringer. Jeg skal lage 3 middager i løpet av uken = 30 poeng (altså 10 poeng per middag). Denne gangen er det valgfritt hvorvidt man ønsker å være sukkerfri. Velger man å være sukkerfri får man 20 poeng per uke. Velger man å spise søtsaker skal dette være planlagt og avklares med hverandre minst 24 timer før. Dette for å kontrollere hverandre litt. Mitt mål er å være sukkerfri i denne perioden, for jeg merker så utrolig stor forskjell på meg selv både fysisk og psykisk. Poengene = penger. Og denne gangen sparer vi poeng til en hyggelig tur til London sammen. Før jul fokuserte jeg mest på treningen for å få gode rutiner der. Det har jeg klart. Jeg trener nå ca 3 - 4 ganger pr uke. Jeg sliter mer med kostholdet og ønsker derfor å jobbe mer med å få det på plass. Det blir en utfordring,mmen med så god hjelp og støtte jeg har nå, er jeg sikker på at jeg klarer det. Jeg SKAL lykkes!!! Vi klarer dette! Vi er sterke! Vi fortjener å ha det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 6. januar 2011 #99 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, hadde vel kanskje klart å kutte ut alt av søtsaker. Men.. For det første tror jeg at jeg hadde spist mer/tenkt mer på det hvis jeg vet jeg ikke KAN, og for det andre så kjenner jeg at kroppen trenger litt søtt en gang innemellom og på lørdagene. Men for ett par år siden spiste jeg godteri HVER dag... Så bra du er motivert! Ønsker deg masse lykke til å håper treningslysten ikke dabber av. Og når det gjelder å treffe en mann, er det vel ikke noe som er bedre enn å kunne stråååle av god selvtillit og føle seg fornøyd med seg selv, sexy og fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #100 Del Skrevet 9. januar 2011 Ja, hadde vel kanskje klart å kutte ut alt av søtsaker. Men.. For det første tror jeg at jeg hadde spist mer/tenkt mer på det hvis jeg vet jeg ikke KAN, og for det andre så kjenner jeg at kroppen trenger litt søtt en gang innemellom og på lørdagene. Men for ett par år siden spiste jeg godteri HVER dag... Så bra du er motivert! Ønsker deg masse lykke til å håper treningslysten ikke dabber av. Og når det gjelder å treffe en mann, er det vel ikke noe som er bedre enn å kunne stråååle av god selvtillit og føle seg fornøyd med seg selv, sexy og fin Målet mitt er jo at jeg skal klare å nyte søtsaker innimellom jeg også, uten å miste kontrollen, få dårlig samvittighet og alt det der. Men for øyeblikket går det ikke, og jeg syntes det var deilig å klare meg uten. Utrolig nok tenkte jeg ikke så mye på det. De første ukene var jeg helt besatt, mens nå er det veldig deilig å slippe å tenke på det Takk for lykkeønskninger. He he. Helt enig! Han fins vel der ute et sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå