Gå til innhold

Hva ønsker du deg IKKE?


Gjest Lykkeliky

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke at de som ikke vet hva slags smak jeg har kjøper ting som er ment å være pynteting.. for ikke kan jeg gi bort gaver, det er jo ikke riktig, og ikke får jeg til å kaste gaver.. og ikke orker jeg å ha fremme pynteting som jeg syns er skikkelig stygge, selv om det er tanken som teller og alt det der.. så da hoper det seg opp et større og større lager på boden med saker og ting :O

så - hvis du ikke er sikker på om du har samme smak som den du kjøper gaver til - så kjøp heller noe annet som ikke er avhengig av smak og behag.. det var et lite tips.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest julenissen

Julegaver som er så "omtenksomme, kreative og annerledes" - dekorerte kurver eller syltetøyglass med hjemmelaget sjokolade, brente mandler, småkakaer eller Gud vet hva oppi, det er noe jeg ikke ønsker meg... :gjeiper: ja i det hele tatt å få mat eller hjemmelagede lys til jul (med unntak av konfekteske fra formelt hold eller hjemmestrikkede raggsokker) synes jeg er så "artig" at jeg blir kvalm. Jeg synes også det er leit hvis noen strikker "morsomme" ting som pulsvarmere eller pyntemus (hva SKAL man med det?) i lilla og grønt, og gir bort til alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ferdige gi bort til jul pakker med såpe, bodylotion og noe annet greier i gjennomsiktig plast som de selger på alle kjedene som f.eks.Cubus. De går beklageligvis rett i bosset hos meg. Jeg bruker ikke hudpleieprodukter med masse parafyme, noe som de produktene alltid er. Dessuten har jeg en fast body lotion jeg bruker så.. kjøp heller en konfekteske da hvis man ikke hva en skal kjøpe, den er da en mye bedre gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg håndklær jeg da, ellers er jeg enig i mye her.

Jeg har en bestemor som handler julegaver på reste-sommer-salget i september, så av henne får jeg stort sett gule strandvesker, shorts i vilkårlig størrelse osv. Selv om jeg hvert år forteller henne at vi ønsker oss håndklær, deler til serviset vårt, eller at hun heller kan legge i ekstra i gaven til oldebarnet sitt.

Jeg blir stort sett glad for det jeg får, uansett hva det er. Liker jeg det ikke, sender jeg det på loppemarked. Enkelt og greit.

Ting som havner på loppemarked er følgende:

- så og si enhver pyntegjenstand. Jeg liker ikke nips.

- enkle sengetøy, siden vi har dobbeldyne. Dette er slettes ikke noe jeg forventer at andre skal vite, så jeg takker og bukker pent på juleaften.

- duker i alle farger og fasonger.

- klær. Jeg bruker et døgn på kjøpesenter for å finne ett plagg jeg liker, og giveren på julaften klarer dermed naturligvis svært sjelden å treffe mine noe smale preferanser.

Merkelige ting som jeg derimot liker å få er:

- metervare-rester i alle slags corny/retro farger. Populær gave fra den eldre garden i slekta, som gjerne har et univers å ta av hjemme på loftet sitt.

- raggsokker, jo styggere jo bedre.

- hjemmelaga, spiselige ting. Det er jo bare å kaste det om det ikke er godt, og er det godt så blir giveren VELDIG glad hvis jeg spør etter oppskrifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke vurdert å slutte med gaver?

Dere kaster NYE ting...jeg blir kvalm av forbruke og utaknemmeligheten deres

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Billige sminkegreier/tilbehør slekt bruker som nødløsning. Da foretrekker jeg bare å få en koselig julehilsen via. facebook eller noe.

Klær og smykker fra folk som ikke kjenner til smaken min

Parfymer (!) med mindre jeg har bedt om en spesiell type jeg vet jeg liker. Fikk en i fjor som var ganske dyr... og den likte jeg ikke.

Jeg virker nok utakknemlig her. Men ser ikke poenget i å få slike smågreier... :sjenert:

Holder med foreldrene mine, for de er flinke med gaver de! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekstremt mye jeg ikke ønsker meg. Det verste jeg vet er pyntesaker jeg ikke liker og/eller billige parfymeri-ting som jeg aldri kommer til å bruke. Jeg foretrekker å få noe de VET jeg liker, ellers er det best med gavekort eller noe som kan spises eller drikkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke ha gaver i det hele tatt.

Jeg håper jeg får mange griser og geiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat ekstremt lyst på slike veldedighetsgaver. Typiske julepyntegjenstander er jeg heller ikke veldig begeistret for. Såpestykker er vel heller ikke det jeg ønsker meg mest.

Billigøredobber får jeg stadig vekk og ofte er de fine, det er bare det at jeg ofte reagere på de så jeg får ikke brukt de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene_Mari

Tror ikke jeg blir å kjøpe gaver til noen i år, virker jo som om alt blir feil og går i søpla med en gang ;)

Forøvrig så må jeg få si at jeg ikke skjønner meg på folk som ikke liker hjemmelagde gaver. Det betyr jo at personen har lagt tid og arbeid i gaven din, selv om den uheldigvis ikke skulle falle i smak..

Endret av Helene_Mari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne slippe alt "nipset" jeg alltid må dra med meg hjem.. Og, jeg vil mye heller ha penger enn gavekort. De glemmer jeg alltid å bruke - og pengene går dermed til spille :(

Derrimot ønsker jeg meg gjerne ting som jeg tidligere ikke satte pris på - slik som ullundertøy, raggsokker, vanter osv.. Nyttige ting men som gjerne nedprioriteres som student med dårlig økonomi..

Men, alt i alt, blir jeg glad for at jeg blir tenkt på , og at jeg får så mye gaver i det hele tatt :)

Endret av luckygal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg blir å kjøpe gaver til noen i år, virker jo som om alt blir feil og går i søpla med en gang ;)

Forøvrig så må jeg få si at jeg ikke skjønner meg på folk som ikke liker hjemmelagde gaver. Det betyr jo at personen har lagt tid og arbeid i gaven din, selv om den uheldigvis ikke skulle falle i smak..

Alt blir ikke feil vet du ;) Men det handler om å gi rett gave til rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent bortsett fra penger, som ikke er en gave i min verden, så ønsker jeg meg IKKE ny duk til spisestuebordet. Vi rekker jo knapt å bruke alle de vi allerede har. Men det er visst det vi får av svigers til jul. Sikkert fått 5-6 duker av de på 4 år... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

pleier alltid og sende ut et par retningslinjer til familie, siden de alltid ringer og spør om hva jeg ønsker meg. før jeg sender ut denne listen går jeg nøye igjennom hva jeg TRENGER.

I fjord var det fleecegensere, gym-bag, ullundertøy osv som var på listen, i år ønsker jeg å spare videre på sølvtøyet mitt, så nå kan de få kjøpe rådhus med vifte gafler :) hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...