Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At jeg gikk tur med hunden min i bånd, og en annen hund som var løs kom løpende ut fra en hage og bort til min. De begynte å sloss, og jeg fikk kjeft fordi jeg ikke hadde kontroll på hunden min....

Anonymkode: 696c3...9ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg fikk sparken, og at hun som sparket  meg var sinna på meg fordi hun ikke kunne finne en  ny instruktør som kunne ta over kurset.   Og da gikk de i tap
 

Er det også mitt problem?
 

Anonymkode: 03def...252

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mye kjeft for teite ting opp gjennom åra. Aller mest av moren min! Hun har et stort temperament, og når hu blir sint - så blir hu forbanna. Spesielt når hu er stressa, så kan hu eksplodere over den minste lille ting. Da lillesøstra mi skulle konfirmeres, hadde vi besøk av familiemedlemmer som bor langt unna. Kvelden før konfirmasjonen skulle vi spise middag, og jeg skulle hjelpe til med å dekke på. Vi skulle spise ute på terrassen siden det var fint vær, og det var satt ut tre bord. To store, og et bittelite kaffebord. Hun var ganske grinete og kom med små kjeftesmeller her og der, og jeg gledet meg mest til konfirmasjonen var over slik at jeg kunne slippe å få kjeft for alt og ingenting. Det var nemlig alltid jeg som fikk den verste dritten - ikke søstra mi eller faren min. Alltid jeg! Uten at jeg helt forstår hvorfor.

Hu ville at jeg skulle dekke på til fire personer på det lille kaffebordet, og jeg sa - på en rolig og ordentlig måte - at det ikke var plass til fire tallerkner, glass og bestikk på det lille kaffebordet. Oh my god så sint hu ble. Jeg ble skjelt ut TIL DE GRADER! Hu skrek og kjeftet på meg foran samtlige familiemedlemmer, og jeg skrek tilbake. Jeg klarer nemlig ikke å la være når jeg føler meg urettferdig behandlet, og det er ingen andre en hun som klarer å dra frem den siden i meg. De som observerte sirkuset sto bare der og var helt paffe over oppførselen hennes. Jeg stakk av til ei venninne og droppet middagen, for jeg syntes det var så fryktelig urettferdig og jeg orker ikke å være rundt henne der og da. 

Det har vært flere lignende episoder, men den her var nok den verste. Til info var jeg 19-20 år gammel da, og jeg har et veldig godt forhold til henne nå som jeg ikke bor hjemme lenger😊

Så jobber jeg innad jernbanen nå, og er godt vant med å få kjeft for ting jeg har null kontroll over. Det preller rett av😁

Anonymkode: 3ea51...e98

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk kjeft av min daværende stefar (jeg gikk vel i 9. klasse) over at rommet mitt var fullt av rot (jeg holdt på å sortere en hel masse greier) så jeg hadde vær så god å rydde opp og kaste all søpla med en gang. Kastet det, da var dunken for full til at de kunne hive så mye mer i den før søppeltømmingen så da fikk jeg kjeft for det også. Nyttet ikke å please han uansett hva jeg gjorde, for alt skulle pirkes på. Jeg hadde egentlig en plan om å sortere og ha div i kjelleren til vi skulle rydde der og kjøre det til miljøstasjonen, men det var ikke godt nok og fullstendig uaktuelt. Kom liksom ikke noen vei uansett med han. 

Anonymkode: 118a5...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 6 år og skulle tegne noe valgfritt i 1.klasse. Da jeg drev på med gresset så fargela jeg så kjapt fram og tilbake at det kom et par streker utenfor arket og på pulten. Tar da viskelæret mitt og prøver å viske det vekk. Akkurat da kommer lærerinnen forbi og blir forbannet. Hun roper ut så hele klassen får det med seg at dette er skolens eiendom, og at det her er langt ifra greit å gjøre og at det kalles for hærverk. Prøvde å forklare at det var et uhell, men neida hun fortsatte å kjefte. Jeg ante ikke hva ordet hærverk betydde, men memoriserterte ordet og spurte om det hjemme. 🤭😇 Det var to grønne streker på pulten, var jo åpenbart at jeg ikke hadde tegnet det med vilje, og uansett så var jeg godt i gang med å fikse problemet. 

Anonymkode: 70248...8ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg skulle i bursdag som liten (8-9 år) og hadde gledet meg som bare det for det skulle være sklibrett/ake bursdag. Det jeg ikke fikk med meg for at jeg ikke var i timen da beskjeden ble gitt var at det ikke skulle være aking alikevel. Jeg kom med klær, sklibrett og alt men da vi kom frem og fant ut at det ikke stemte fikk full kjeft av faren min foran alle. Verste opplevelsen jeg har hatt med han som har brent seg inn.
Jeg fikk full kjeft foran klassekameratene mine for en feil jeg ikke kunne noe for.. Det gjorde meg usikker og redd for å ta feil andre ganger også som resulterte i at jeg har løyet om så og si alt etter det pluss andre liknende ting som jeg opplevde som liten

Anonymkode: 1155a...278

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki skrev (På 12.10.2010 den 15.33):

 

Da jeg var 10 år lærte vi brøk og deling på skolen, men jeg slet veldig med dette. Forstod ikke og turte ikke spørre om hjelp og hadde derfor ikke fått gjort leksene mine. 

Læreren min ville prate med meg og tok meg inn på et grupperom, og jeg ble letta og glad for jeg tenkte at jeg skulle få hjelp, men hun brølte og skrek og kjeftet meg huden full fordi jeg ikke hadde gjort leksene mine i brøk og deling. Husker hjertet mitt dunket fort og hardt, helt oppi halsen, og jeg følte meg følelsesløs og stiv av skrekk, og jeg måtte holde igjen gråten. Hun truet med å ringe foreldrene mine, og jeg fikk panikk. Pappa var sint av seg, og jeg turte aldri spørre han om hjelp for da ble han så sur.

Etter skolen løp jeg hjem i full angst og mamma stod i dusjen, og jeg stod utenfor og spurte henne hvordan jeg gjorde brøk og deling og hun forklarte, og jeg lærte meg brøk og deling med en pistol mot hodet. Klarte heldigvis å gjøre ferdig alle leksene innen lærern ringte for å prate med mamma og pappa. Pappa så i boka mi mens han pratet med lærern og sa at jeg hadde gjort alle leksene mine, jeg, og jeg var så letta over at jeg klarte det innen pappa kom hjem fra jobb og lærern ringte. 

Lærern ble stille og rar, og pappa skjønte ingenting. Jeg var bare letta og brukte lang tid på å roe meg ned etter angsten og stresset og påkjenningen. 

Fikk lært meg brøk og deling på en uheldig måte. 

Anonymkode: e03db...626

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet forresten lærern etter dette, men heldigvis sluttet hun til sommeren, og til høsten fikk vi en ny og kjempesnill lærer som het Jorunn ❤️

Anonymkode: e03db...626

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mellom tre og fire år, vi skulle tegne til ei som hadde bursdag. Jeg tegnet en familie det fineste jeg klarte, barnehagetanter krølla tegningen og kastet den. Fikk kjeft for å ville ødelegge bursdagsheftet vi skulle gi. Viste meg hva den jenta de likte best hadde tegnet, og jeg kopierte denne tegningen.

Selv som treåring skjønte jeg at dama ikke var riktig navla. Og at det ikke var meg men henne det var noe galt med. Var i grunnen glad hun tok det ut på meg som tålte det. Men jeg husker det godt. 
 

Jeg og en annen jente ble kjeftet på og satt på gangen flere ganger i uka. Jeg var både sjenert og ønsker å gjøre ting bra. Endte med at jeg satt alene og lekte og prøvde å ikke ta plass. 

Anonymkode: 98ce1...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått så mye rar kjeft gjennom tiden, at jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. 😳 

Men den rareste (uprovoserte) kjefta jeg har fått, tror jeg må være den gangen jeg ble skjelt ut av en kunde, fordi kassa på bensinstasjonen klikka.. 

Veldig fortvila sto jeg der midt på natta, med lang matkø, helt alene. Jeg var i tillegg helt ny, så jeg hadde aldri opplevd dette før. 

Etter mye om og men fikk jeg tak i sjefen, å fikk en forklaring på hvordan jeg resatte kassa. 

Forklarte første kunden i køen at det desverre tok et par minutter (bokstavelig talt to minutter), men at jeg skulle lage maten så fort kassa var oppe igjen. Han skulle betale noe med mynt, og noe på kort. 

Det klikka fullstendig for han. 😳 Han mente at jeg kunne da for helvete bare begynne på maten selv om kassa var klikk. Prøvde å forklare han at jeg desverre ikke har lov til å lage mat før betaling er gjennomført, men det gikk ikke inn. Ikke skjønte han at terminalen heller ikke fungerer, om kassa ikke fungerer. 

Han skjelte meg ut til noter, å mente at jeg var helt ubrukelig, dum i hodet, og at jeg skulle fikse maten NÅ! til slutt kastet han alle myntene han hadde med full kraft rett i ansiktet på meg! 

Da var min tålmodighet fullstendig slutt. Jeg gikk rundt kassa, tok tak i fyren, å kasta han ut av butikken mens jeg skrek "du kommer faen ikke tilbake her mens jeg er her, ditt forbanna *masse ord jeg ikke skal gjengi her*!" 

Da jeg kom inn i butikken igjen, kom jeg inn til full applaus fra de andre i køen :ler: De syns det var så fint å se at noen torde å stå ordentlig opp for seg selv. Ringte sjefen på morgenen, forklarte situasjonen, og den aktuelle kunden var ikke velkommen der noe mer. 

Anonymkode: e5ef5...887

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg tok eksen i en løgn, og kommenterte det. Han påsto at han var hjemme, og jeg spurte om han satt hjemme i mørket mens bilen hans var ute og kjørte alene. Han snakket ikke til meg på flere dager, for så å kjefte meg opp. 

Anonymkode: 32f77...d03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

At jeg tok eksen i en løgn, og kommenterte det. Han påsto at han var hjemme, og jeg spurte om han satt hjemme i mørket mens bilen hans var ute og kjørte alene. Han snakket ikke til meg på flere dager, for så å kjefte meg opp. 

Anonymkode: 32f77...d03

Angrep er beste forsvar 🙈 

Anonymkode: 118a5...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine mange jobber i ulike butikker så er det som regel sure og urimelige kunder man får kjeft av, men ikke alltid:


I min første jobb som ekstrahjelp på Rema 1000, hvor man ikke jobbet i fast butikk, men ble sendt rundt til de butikkene som manglet folk den dagen osv. Var 18 år. Første timen jeg hadde på ene butikken fikk jeg en veldig kjapp innføringsrunde og ble satt i kassen aleine. Fikk beskjed om å ringe 2 ring på klokken om jeg skulle trenge hjelp med noe. Det var kø i kassen og en kunde ønsket en spesiell type røyk som ikke fantes i den kassen. Det var en fast kunde som selv visste at den pleide de å måtte hente i røykeskapet i kasse 3. Så da gikk jeg dit, men skapet var låst siden den kassen ikke var åpen. Da ringte jeg på hjelp som jeg hadde fått beskjed om. Siden det var kø så tilbudte kunden seg å betale for de andre varene og la neste kunde komme til i mellomtiden. Da butikksjefen kom til kassen og jeg forklarte så trampet hun SINT bort til kasse 3, fant nøkkelen (som tydeligvis lå gjemt i kassen, noe jeg selvfølgelig ikke kunne vite), låste opp og fant riktig røykepakke. Når dette var gjort SKJELTE hun meg høylytt ut foran alle kundene og skrek at "NESTE GANG FÅR DU LETTE PÅ RÆVEN Å HENTE DET SELV" før hun stormet ut igjen på bakrommet. Jeg satt igjen på gråten og fikk heldigvis veldig forståelse fra kundene som så hele hendelsen.. Noen skulle aldri vært sjef. 

Anonymkode: d2342...06f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av en besøkende på jobb fordi jeg ikke visste om en person var på kontoret eller ikke. 

Etter å ha forklart flere ganger at vedkommende ikke jobber i vår bygning, ville hun ha kontaktdetaljer til sjefen min for å klage på meg.

Jeg var "full i løgn" og fortjente å få sparken, hun skulle visst lage et sant helvete for meg. 

 

Jeg fortalte om det til sjefen dagen etterpå og han bare ristet på hodet og lo. 

Anonymkode: 569b3...a29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en gang en helt urimelig og ustabil huseier vi leide hos i underetasjen i hennes gammelt trehus. Vi var samboerpar i tidlig 20-årene, studenter og rolige, skikkelige folk. Hun var mildt sagt spesiell viste det seg etterhvert og vi fikk kjeft for litt av hvert:

- Hun mente vi hadde for mye søppel, så søppelspannet ble stadig fult. Hun hadde kun et enkelt spann som vi delte. Det nektet hun å sette til tømming mer enn 1 gang i mnd, fordi ellers kostet det ekstra måtte vi vite. Når vi  spurte hva vi skulle gjøre når vi hadde søppel, men spannet var fult så fikk vi kjeft for stadig å skulle ta ut søpla, og beskjed om å legge i naboen sitt spann! Vi sorterte ut glass, papp osv så vi det var ikke noe overdrevent mye søppel.. (Avsporing men: hun satt til slutt hengelås på spannet, og når de dro på ferie så GJEMTE hun det bak en container borti gaten uten å si hvor det stod. Sånn at det ikke skulle fylles opp og settes til tømming...)

- Huseier tålte visst ikke matlukt, for hun ble helt syk av all matlukten som kom sivende opp til hun fra leiligheten vår. Det fantes kun ventilator med kullfilter der som VI hadde installert. Fantes ikke noe fra før. Den ble brukt hver dag. Likevel var det helt forferdelig lukt mente hun og at det ikke gikk an, vi måtte jo lufte når vi lagde sånn fæl mat. Dette var uavhengig av om vi lagde tomatsuppe, taco, eggerøre, eller steikte ferdigpizza.... Når vi lagde taco (typ santa maria) "SVEI det i lungene og øynene hennes" i etasjen osv. Hun skjelte oss ut for å lage mat HVER DAG rett og slett, og for å ikke lufte. Noe vi faktisk gjorde når vi var ferdig å lage mat, men vi hadde ikke vinduene på full gap gjennom hele matlagingen midt på vinteren så da var det ikke godt nok. Når vi flyttet (ganske kjapt) prøvde vi å foreslå at hun ikke skulle leie ut i det hele tatt siden da slapp hun at noen lagde mat der. 

Anonymkode: d2342...06f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft i butikk av kunde som ville bytte en julevare etter jul som hun hadde fått i gave. Det var ikke bytterett på julevarene og byttelappen som "hadde fulgt med" var for en annen vare, som da var kjøpt sammen med nevnte julevare i vår butikk.... Men for å ikke lage en større sak ut av det med mange andre kunder tilstede så gikk jeg med på å bytte den likevel. Kunden fikk altså beskjed om at dette er feil, byttelappen gjaldt en annen vare (som jo stod på lappen), men at OK, jeg skulle ta imot den likevel. Hun fikk så vite prisen for å kunne finne noe annet å kjøpe for summen. Da fikk jeg kjeft for at det var alt for lav sum og at varen var alt for billig. Sorry ass, men ikke kjeft på MEG for at du fikk en billig julegave.... 🙄

Anonymkode: d2342...06f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av eksen da vi var sammen, en gang jeg var på besøk hos henne, og hadde en god tone med vedkommende i kassen på Rema. Det viste seg at vedkommende var jævelig mot henne da de gikk på skolen (liten plass, dette), men hvordan i hel.... skulle jeg vite det??? Hadde jeg visst det, hadde jeg selvsagt vært mye mer nøytral.  

Anonymkode: a8ad3...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjeft av en tidligere avdelingsleder fordi en mail jeg sendte var uten smilefjes og ikke var «hyggelig nok». (Var en kort og konsis beskjed om at vi dessverre ikke hadde kapasitet til å avhjelpe med en eller annen oppgave på en annen avdeling). Ble kalt inn på kontoret for skyllebøtte og fikk beskjed om at hun ble flau over meg.

Var da 25 eller noe, og hadde akkurat begynt i jobben. Visste ikke at mailkotymen var «søte snille vakre du 😍🥰» i en statlig bedrift.. :P 

Anonymkode: ec982...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...