Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kjeft av ei eldre dame når jeg sto utenfor kjøpesenteret å røyka... Hun sa. "Du skulle ikke stått her å røyka i all offentlighet, du som er så ung! Du burde vite bedre, og skamme deg! Spesielt når du ikke bare har deg selv å tenke på!" Da spurte jeg hva ho mente, og da bare kastet hun et oppgitt blikk mot magen min, og rista på hodet, og sa "skam deg" idet hun gikk!

Hun antydet tydeligvis at jeg var gravid...! Hehe, det var jeg ikke, men jeg er kraftig og har stor mage... Og den dagen gikk jeg med snekkerbukse, som var litt stram rundt magen, så det var vel derfor hun trodde jeg var gravid!

Syns det var litt komisk jeg da! Folk skal bry seg med så mye... Jeg røyker da hvor og når jeg vil, det er mitt valg! Skal jeg liksom ikke kunne røyke offentlig fordi jeg er ung?

Om jeg røyker er da mitt eget valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Når jeg ble skjelt ut av damen i kassen på vinmonopolet som skrek høyt ut at legget mitt måtte være falskt og at jeg ikke kunne være 18.

Jeg var 26.

Gav hun deretter førerkortet mitt som hun bestemte seg for å beslaglegge for jeg løy.

Hadde til å med passet (tilfeldig, hadde nylig brukt vesken på ferie) men jeg var visstnok en løgner og bedrager.

Endte heldigvis opp med at sjefen kom bort, tok ett blikk på førerkortet, og skjønte fort at jeg snakket sant. Sjefen beklaget og reddet veldig mye av situasjonen med å være utrolig skjønn.

For jeg var klar for å klatre over kassen!

 

Og alle bildene, utenom passet var ikke 1 år gamle engang, og veldig tydelig meg.

 

 

Anonymous poster hash: 8f26a...9a8

 

Du får trøste deg med at når du blir 40 så ser du fortsatt ut som du er i slutten av tjueåra :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at jeg gikk litt for fint kledd til å bo i bygdq. Gikk i hvit skinnjakke fra Vero Moda elns, og stefaren måtte ha en prat med meg for det...den tonen; "er ikke rart du ikke får venner..som later som du skal være så mye bedre enn andre hele tiden" spesielt ig irriterende .

Anonymous poster hash: 1d28a...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg anklaget for å være pedofil. Var i en matbutikk, og en liten jente på kanskje fire år stod inntil moren sin. Jeg så tilfeldigvis på henne, og siden hun smilte og vinket ga jeg et vanlig smil og et lite vink tilbake. Slik man gjør med barn, bare en blid og morsom unge som vinket. Deretter fortsatte jeg handleturen, og jeg tenkte ikke noe mer over det.

Møtte dem igjen nær kassen. Da våget jenta seg litt vekk fra benet til moren og sa "Hei mannen!" til meg mens hun gliste. Jeg svarte "Hei på deg" og smilte tilbake igjen, helt uskyldig og bare for å være hyggelig med jenta. Moren fikk det med seg, antok at jeg var en umiddelbar trussel og laget et helvetes leven. Jeg var samfunnets bunnslam på jakt etter små barn, jeg burde skaffe meg advokat (noe jeg tilfeldigvis er om et år) og det var ikke måte på hvor ille det var at jeg snakket til barnet hennes. Datteren kunne få traumer, påstod hun, selv om det helt tydelig ikke hadde falt barnet inn at det hadde skjedd noe uvanlig. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, annet enn å forklare at jeg virkelig ikke hadde ment å gjøre annet enn å vinke til og hilse på et barn som vinket til meg og hilste på meg.

Heldigvis var det en kvinne ved siden av som tok meg i forsvar og sa at jeg jo bare hadde gjort barnet til lags og ikke gjort noe som helst utenom det vanlige, og det gjorde også hun i kassen. Denne moren var helt alene om å reagere, og jeg føler meg trygg på at ingen andre heller trodde det lå noe i det. Likevel klødde og svettet jeg i lang tid etterpå: Det er helt utrolig hvor ubehagelige slike anklager er.

Anonymous poster hash: 86c30...774

alt er tydeligvis galt.. Jeg er ikke flink med barn og hadde kanskje heller vært litt mer overlegen. Hun moren hadde sikkert sagt nie på det og..

Anonymous poster hash: 1d28a...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 8 år fikk jeg kjeft av lederen for SFO-en der jeg gikk. Hun tok meg med inn på kontoret og snakket lenge med meg om at jeg hadde en uakseptabel oppførsel, og at jeg ikke var noe hyggelig mot de voksne. Det er så mange år siden nå at jeg ikke husker ordrett hva hun sa, men det var veldig lite pedagogisk. Husker i alle fall at hun sa hun skulle ta en lengre samtale med foreldrene mine og at de sikkert var skuffet over meg. 

Jeg var ganske sjenert og stille av meg, og forstod ganske lite av dette. Begynte å gråte der jeg satt. På slutten kalte hun meg for et annet navn enn mitt eget. Sa så at jeg ikke het det. Hun ble ganske paff og sa at jeg kunne gå. 

Jeg forstod faktisk ikke der og da at hun hadde tatt feil av meg og en annen jente. Da jeg gikk hjem den dagen var jeg kjemperedd for hva mamma ville si og jeg gikk i flere dager med vondt i magen. Tok flere uker før jeg forstod at hun hadde tatt feil.

 

Fikk aldri en unnskyldning. Dette er over 15 år siden nå, men jeg husker det fortsatt som utrolig ubehagelig. 



Anonymous poster hash: 45742...79d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk for mange år siden kjeft av en ca 30 år eldre kollega fordi kontorstolen sto feil vei da jeg gikk vekk fra pulten et øyeblikk. Det var oppsigelsesgrunn i følge ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg fikk kjeft av bestefar for å ha forsynt meg av en kjeks fra en pakke som sto åpen midt på bordet en gang. Jeg har alltid vært høflig, og så fæl til å spørre om lov at mamma til tider hadde lyst til å slå hodet i veggen, så denne ene gangen tenkte jeg at jeg IKKE skulle spørre, siden det var satt frem. Må vel legge til at jeg her var ca 4 - 6 år.. Men der var det tydeligvis andre regler. Hva de reglene var skjønner jeg fremdeles ikke, for etterpå ble det sure miner fordi jeg IKKE spiste kjeks. 

Etter den kjeks-episoden ble jeg ekstrem på å be om lov. Hvis noen ga meg noe spiselig, uavhengig av om det var lørdagsgodt eller noe annet kos, kunne jeg sitte og se på det leeenge, helt til jeg enten fikk beskjed om at "den er din, bare spis" eller at jeg selv spurte om å få lov til å spise. Hvis noen dro spøken "nei, du fikk den bare for å se på den" svarte jeg bare "åja" og ble sittende og se på det helt til noen sa noe annet. 

Det høres egentlig ut som en veldig liten og uskyldig ting, men helt ærlig, 20 år senere har jeg fortsatt problemer med å forsyne meg når noen setter frem ting på bordet. Jeg må liksom ha beskjeden "værsågod, bare spis" før jeg tør. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

På ungdomsskolen fikk jeg kjeft av en lærer fordi jeg ikke snakket med de andre jentene i klassen.

Jeg hadde ingen venner  på skolen og fikk senere diagnosen sosial angst., unnskyld meg, lærer, for at jeg ikke hadde venner.

Anonymkode: 6ea50...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.6.2015 at 14.17, Anciol skrev:

Ja min forrige hund pisset oppetter naboens busk i innkjørselen (hadde den i bånd)! og det klikket naboen for!

Hva er det som er dumt ved å få kjeft for dette? Hundepiss ødelegger nemlig mange typer busker. De får store, gule, stygge flekker! Å la hundene pisse på andres busker og plener er direkte ufint og hensynsløst!  :angry: 

(Jeg ser det er over et år siden du skrev det, men klarte ikke la være å svare!)

Anonymkode: 14df3...69c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig juling av mor fordi jeg ikke hadde hentet potta til min 1 år eldre bror, noe som resulterte i at han tissa på seg. Da var jeg 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kollega som ved et uhell kastet nøkkelen til arbeidsstedet i søpla og naturlig nok ble denne ved dagens slutt kastet i containeren. 

Jeg fikk kjeft fordi jeg, som var 5 mnd gravid på dette tidspunktet, nektet plent å krype inn i containeren å lete etter den. Så de måtte få noen andre til å gjøre det. På "oppvaskmøtet" var deres unnskyldning at containeren var nesten nylig tømt i forkant av hendelsen....

Endret av CaramelDevil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang når jeg var syv-åtte år gammel så skulle bestemor på besøk. Jeg skulle være så flink å vasket mitt eget soverom. Jeg var superstolt av resultatet. Første som skjer når bestemor kommer er at hun titter bak døren... Den ene plassen jeg hadde glemt. Der var det så klart en hybelkanin. Hun kalte meg for en skitten gris og kjeftet på meg og så ringte hun til søstren sin (som jeg enda ikke har møtt) og fortalte at datteren hemmer har så skitten unger. Tok meg faktisk 20 år før jeg forstod at dette var unormalt å kjefte opp folk for.

Anonymkode: 4c316...521

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av moren min for å ha hentet plaster til søsteren min da hun skar seg på et glasskår. Tror jeg var rundt 8 år.

Endret av Nøste~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjeft fordet jeg har matet ett barn med flaske og ett annet med pupp samtidig.

Jeg ville åpenbart ikke flaskevannet noe godt. (H*n tåler ikke melkeproteiner og ja jeg er lat nok til å innrømme at jeg ikke orket å ha helt rigid kost i 3 år som er Max tiden min for amming)

Har og fått kjeft fordet noen har trodd at de minste var en av de eldre barna sine barn og dermed at jeg liksom ammet mine egne barnebarn.

 

På polet har de ved ett par anledninger dradd kortet mitt ut av terminalen for å se alderen min (de blir ikke blide når jeg ber de ta en tur til optikeren samt at jeg nekter å handle når de gjør sånt -er over 40 så tror jeg er gammal nok til å handle det de selger-)

Ble skjelt ut med skikkelige æreskrenkelser en gang under siste graviditeten pga at jeg kjøpte røyk til min mann på butikken jeg burde da vite bedre enn å være en så udugelig mor som røykte når jeg var gravid h*n skulle melde meg til både politi og barnevern. Da sa jeg bare greit, ring med en gang eller lær deg å ikke forhåndsdømme folk... (Er blitt ganske kjapp i replikken på mine eldre dager)

Ellers har ene datteren min fått kjeft for det hun er ung mor, mao de tror småsøsknene er hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fikk kjeft av en fyr i syden da jeg var 12 fordi jeg var for ung til å ha barn.. Gikk tur med toåringen til kusinen min :svett:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nøste~ skrev:

Fikk kjeft av moren min for å ha hentet plaster til søsteren min da hun skar seg på et glasskår. Tror jeg var rundt 8 år.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft fordi jeg ikke hadde gått ut med noe søppel etter at jeg hadde ryddet rommet (greit nok det) MEN når jeg hadde kastet søppelet fikk jeg kjeft for å ha fylt opp søppelkassene slik at det ikke var plass til mer. 

 

Fikk skikkelig kjeft av pappa fordi jeg og ei hadde blitt uvenner fordi hu spredte rykter om meg og jeg tok det opp med henne så hu ble sur. 

 

Midt på vinteren, kom tidlig hjem fra skolen (før de andre) å måkte hele innkjørselen, tok meg rundt en time. Min daværende stefar klikka når han kom hjem fordi jeg kunne satt på potetene slik at middagen ble fortere ferdig istedenfor. 

 

Ikke rart man har tillitsproblem og er konfliktsky når man vokser opp med å bli kjefta ihjel for småting. 

Anonymkode: f4afa...fc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjefta på fordi jeg hadde brukt handikaptoalettetpå et kjøpesenter, av en dame i rullestol som ventet utenfor. For det første er ikke hc-toalettet reservert for de med handikap og for det andre finnes det da for f... handikap som ikke synes utenpå klærne!!! 

Anonymkode: 6302a...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...