Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjeft av en kunde som trodde hun hadde reservert en vare hos oss, og så viste det seg at hun hadde ringt til en annen butikk i kjeden og reservert der. Likevel var visst dette min skyld, og det var dårlig service... Dette har faktisk skjedd med to ulike kunder i sommer!

Opplever dette ganske ofte. Jobber i kundeservice for Posten og Bring og ukentlig er det folk som venter på leveranser som ikke kommer som ringer oss og skjeller oss ut for såkalt treig og dårlig service.

Vi spør jo alltid om de har sporingsnummer og når vi får det må vi opplyse om at denne pakken ikke er sendt med Posten. Det er brukt dhl eller postnord som regel. Noen er hyggelige tilbake men andre mener at vi i posten MÅ opplyse om sånt!!(for de er jo ikke voksne mennesker som har ansvar for noe selv)

Hører av og til at bekjente klager på Posten og Bring, jeg bare setter opp en forståelsesfull mine men inni meg tenker jeg 'det er nok postnord som har levert den ditt nek';-)

Anonymous poster hash: 77480...beb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble jeg anklaget for å være pedofil. Var i en matbutikk, og en liten jente på kanskje fire år stod inntil moren sin. Jeg så tilfeldigvis på henne, og siden hun smilte og vinket ga jeg et vanlig smil og et lite vink tilbake. Slik man gjør med barn, bare en blid og morsom unge som vinket. Deretter fortsatte jeg handleturen, og jeg tenkte ikke noe mer over det.

Møtte dem igjen nær kassen. Da våget jenta seg litt vekk fra benet til moren og sa "Hei mannen!" til meg mens hun gliste. Jeg svarte "Hei på deg" og smilte tilbake igjen, helt uskyldig og bare for å være hyggelig med jenta. Moren fikk det med seg, antok at jeg var en umiddelbar trussel og laget et helvetes leven. Jeg var samfunnets bunnslam på jakt etter små barn, jeg burde skaffe meg advokat (noe jeg tilfeldigvis er om et år) og det var ikke måte på hvor ille det var at jeg snakket til barnet hennes. Datteren kunne få traumer, påstod hun, selv om det helt tydelig ikke hadde falt barnet inn at det hadde skjedd noe uvanlig. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, annet enn å forklare at jeg virkelig ikke hadde ment å gjøre annet enn å vinke til og hilse på et barn som vinket til meg og hilste på meg.

Heldigvis var det en kvinne ved siden av som tok meg i forsvar og sa at jeg jo bare hadde gjort barnet til lags og ikke gjort noe som helst utenom det vanlige, og det gjorde også hun i kassen. Denne moren var helt alene om å reagere, og jeg føler meg trygg på at ingen andre heller trodde det lå noe i det. Likevel klødde og svettet jeg i lang tid etterpå: Det er helt utrolig hvor ubehagelige slike anklager er.



Anonymous poster hash: 86c30...774
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

 

I dag ble jeg anklaget for å være pedofil. Var i en matbutikk, og en liten jente på kanskje fire år stod inntil moren sin. Jeg så tilfeldigvis på henne, og siden hun smilte og vinket ga jeg et vanlig smil og et lite vink tilbake. Slik man gjør med barn, bare en blid og morsom unge som vinket. Deretter fortsatte jeg handleturen, og jeg tenkte ikke noe mer over det.

Møtte dem igjen nær kassen. Da våget jenta seg litt vekk fra benet til moren og sa "Hei mannen!" til meg mens hun gliste. Jeg svarte "Hei på deg" og smilte tilbake igjen, helt uskyldig og bare for å være hyggelig med jenta. Moren fikk det med seg, antok at jeg var en umiddelbar trussel og laget et helvetes leven. Jeg var samfunnets bunnslam på jakt etter små barn, jeg burde skaffe meg advokat (noe jeg tilfeldigvis er om et år) og det var ikke måte på hvor ille det var at jeg snakket til barnet hennes. Datteren kunne få traumer, påstod hun, selv om det helt tydelig ikke hadde falt barnet inn at det hadde skjedd noe uvanlig. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, annet enn å forklare at jeg virkelig ikke hadde ment å gjøre annet enn å vinke til og hilse på et barn som vinket til meg og hilste på meg.

Heldigvis var det en kvinne ved siden av som tok meg i forsvar og sa at jeg jo bare hadde gjort barnet til lags og ikke gjort noe som helst utenom det vanlige, og det gjorde også hun i kassen. Denne moren var helt alene om å reagere, og jeg føler meg trygg på at ingen andre heller trodde det lå noe i det. Likevel klødde og svettet jeg i lang tid etterpå: Det er helt utrolig hvor ubehagelige slike anklager er.

Anonymous poster hash: 86c30...774

 

For ei mor. Stakkars barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei mor. Stakkars barn!

 

Ja, jeg tenker det samme. Jeg klødde på ryggen og nakken et kvarter, det var liksom det for min del. Dette barnet må vokse opp med slikt. Jenta selv tenkte vel bare at en mann vinket og hilste tilbake til henne, det er jo morens rabiate respons som kan sette en støkk i henne.

Anonymous poster hash: 86c30...774

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ville treffe sjefen personlig for å gjøre ett godt inntrykk og gi en CV til.. (fikk kjeft av den dama som satt i resepsjonen...så fikk aldri møtt sjefen dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft fordi jeg gar jobben seriøst og gjør en god jobb. Ja det er en kvinnearbeidsplass..... de andre synes man ikke skal gjøre for bra jobb, for da sleiker man raua til sjefen. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjeft i kassa på en matvarebutikk en gang da jeg skulle kjøpe en cider. Jeg var 20 og viste legitimasjon da jeg betalte. "Det er 18-årsgrense altså! Du må være 18 for å kjøpe!" "Eh, ja. Jeg er 20? Født i 89." Fyren så på bankkortet mitt. "Ja, si meg fødselsdatoen din, da! Du må faktisk være over 18 for å kjøpe alkohol!" What...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av sjef for en oppgave jeg ikke hadde gjort, som jeg ikke visste hvordan skulle gjøres, og hadde gitt beskjed til sjefen 2 ganger at jeg trengte hjelp til oppgaven. Kjeft og skriftlig advarsel. Jada...



Anonymous poster hash: bab46...b3e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble skjelt ut av damen i kassen på vinmonopolet som skrek høyt ut at legget mitt måtte være falskt og at jeg ikke kunne være 18.

Jeg var 26.

Gav hun deretter førerkortet mitt som hun bestemte seg for å beslaglegge for jeg løy.

Hadde til å med passet (tilfeldig, hadde nylig brukt vesken på ferie) men jeg var visstnok en løgner og bedrager.

Endte heldigvis opp med at sjefen kom bort, tok ett blikk på førerkortet, og skjønte fort at jeg snakket sant. Sjefen beklaget og reddet veldig mye av situasjonen med å være utrolig skjønn.

For jeg var klar for å klatre over kassen!

 

Og alle bildene, utenom passet var ikke 1 år gamle engang, og veldig tydelig meg.

 

 



Anonymous poster hash: 8f26a...9a8
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

 

Når jeg ble skjelt ut av damen i kassen på vinmonopolet som skrek høyt ut at legget mitt måtte være falskt og at jeg ikke kunne være 18.

Jeg var 26.

Gav hun deretter førerkortet mitt som hun bestemte seg for å beslaglegge for jeg løy.

Hadde til å med passet (tilfeldig, hadde nylig brukt vesken på ferie) men jeg var visstnok en løgner og bedrager.

Endte heldigvis opp med at sjefen kom bort, tok ett blikk på førerkortet, og skjønte fort at jeg snakket sant. Sjefen beklaget og reddet veldig mye av situasjonen med å være utrolig skjønn.

For jeg var klar for å klatre over kassen!

 

Og alle bildene, utenom passet var ikke 1 år gamle engang, og veldig tydelig meg.

 

 

Anonymous poster hash: 8f26a...9a8

 

 

Hvordan reagerte denne påståelige damen i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av ei eldre dame når jeg sto utenfor kjøpesenteret å røyka... Hun sa. "Du skulle ikke stått her å røyka i all offentlighet, du som er så ung! Du burde vite bedre, og skamme deg! Spesielt når du ikke bare har deg selv å tenke på!" Da spurte jeg hva ho mente, og da bare kastet hun et oppgitt blikk mot magen min, og rista på hodet, og sa "skam deg" idet hun gikk!

Hun antydet tydeligvis at jeg var gravid...! Hehe, det var jeg ikke, men jeg er kraftig og har stor mage... Og den dagen gikk jeg med snekkerbukse, som var litt stram rundt magen, så det var vel derfor hun trodde jeg var gravid!

Syns det var litt komisk jeg da! Folk skal bry seg med så mye... Jeg røyker da hvor og når jeg vil, det er mitt valg! Skal jeg liksom ikke kunne røyke offentlig fordi jeg er ung?

Om jeg røyker er da mitt eget valg!

Endret av TinaEmilie98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Drakk opp glasset med brus fordi jeg var tørst, å spurte om mer å drikke, ikke nødvendigvis mer brus. Fikk kjeft av samme personen for å skjære brødet skjevt. Kan også nevne at jeg var barn på den tiden. 8-9 år eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sendte bursdagshilsen i posten til svigermor (på vegne av mannen som skulle fikse gave og ikke hadde gjort det). Det var et kort, en barnetegning og en liten (gaveinnpakket) sjokoladeeske, kun ment som en hilsen fra oss siden jeg regna med at den gaven ble noe forsinket.

At jeg kunne finne på noe så frekt, her hadde hun bursdag, og hennes yngste sønn avspisete henne med en sjokoladebit! Jeg burde visst skamme meg.



Anonymous poster hash: fff60...9aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble drapstruet på jobb en gang fordi kunden selv hadde bestilt feil mat på internett! Jeg prøvde å drepe han, si! :opplyser:

Endret av Sugar&Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 6-7 år hadde jeg fått en pen jakke av moren min, som hun synes jeg skulle bruke da jeg skulle spille konsert. Jeg synes imidlertid at toppen jeg hadde under var finere, så jeg tok av jakka før jeg gikk på scenen. Da jeg var ferdig var jeg fornøyd og stolt, men moren min var selvfølgelig dritsur fordi jeg ikke hadde på meg den forbanna jakka... Hun kjeftet hele veien hjem og var sur resten av kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kjeft av nysgjerrige mennesker som vil vite noe om brukerene mine som de kjenner. 

Jeg har faktisk taushetsplikt, men det virker som et fremmedord for enkelte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk kjeft fordi postkassa til naboen hadde blitt sprengt på nyttårsaften :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft i kassa på en matvarebutikk en gang da jeg skulle kjøpe en cider. Jeg var 20 og viste legitimasjon da jeg betalte. "Det er 18-årsgrense altså! Du må være 18 for å kjøpe!" "Eh, ja. Jeg er 20? Født i 89." Fyren så på bankkortet mitt. "Ja, si meg fødselsdatoen din, da! Du må faktisk være over 18 for å kjøpe alkohol!" What...?

Hva skjedde videre? 

Anonymous poster hash: 00db4...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min forrige hund pisset oppetter naboens busk i innkjørselen (hadde den i bånd)! og det klikket naboen for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...