Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En bussjåfør tok helt av på meg i sommer.. Han så jeg sto og røyket på busstoppet, og da bussen kom kastet jeg sneipen og tråkket på den. Nei, det var ikke noe greit for det vara torke og jai starta krattbrann... midt på asfalten må vite..

Greit det ikke er lurt å røyke, men gi meg heller en leksjon om lungekreft og kols enn det tullet der :ler:

Å ja, og da jeg og venninna mi var 16 og 18, satt vi i bussbua som de to gotherene vi var med skinnjakkene våre og tøffa oss.. så kom det to gamle damer og jaget oss vekk for her kunne det komme folk med hvite kåper og sette seg, og ble de skitne var det vår feil!

Har ikke noe å gjøre på et busstopp, jeg :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært på tivoli og kjørt litt for mye karusell og da jeg gikk derifra var det en som mente at jeg var syk fordi jeg sjanglet og han ringte etter ambulanse og da de kom fikk han som hadde ringt kjeft for de skjønte jo at jeg bare hadde vært svimmel, men da jeg tok bussen var det en som skulle til å kjefte på meg fordi jeg prompet, men da hadde vi kommet til hans holdeplass så han måtte gå av, men da jeg kom heim fikk jeg kjeft av bestemor fordi jeg hadde brukt opp postpengene på karusell og buss. :fnise:

Men det var faren min som fikk mest kjeft pga denne episoden for han hadde lagt postpengene på puffen. :sprettoy:

Hun var fæl til å kjefte, bestemor. :sinna:

En annen gang kjeftet hun på moren min fordi hun gikk i syklubb med melkebart. Hun kom innom syklubben for å hente egg og der satt mamma og broderte med melkebart. Den kjeftingen som kom da førte til nedlegging av syklubben (den ble tatt opp igjen da bestemor døde). :gjeiper:

Hun kjeftet på onkelen min rett før hun døde også, fordi han ikke hadde tatt med kaffe på termos en gang de satt i bilen da det tordnet (de pleide å gjøre det). For ei kjeftesmelle. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i heisen på vei opp fra første til syvende etasje. I fjerde etasje kom en mann i 40-årene på. Han stod og studerte meg opp og ned og så sur ut, for så å spørre "Er du gravid eller? Hvis ikke, har du ingenting med å ta heisen!". Jeg ble så paff at jeg klarte ikke å si noen verdens ting. Visste ikke heis var forbeholdt gravide damer og middelaldrene, pottesure menn? Jeg burde slengt kommentaren tilbake, for han så nemlig særledes høygravid ut selv. Men jeg har lært av min mor å vende det andre kinnet til :sjenert:

En annen episode var da jeg som 12-åring hadde kjøpt meg en kræsjpink-is på den lokale kiosken i bygda jeg bodde..... En gammel mann ble vitne til at jeg mistet en bit av saftisen på asfalten, sperret opp øynene og ba meg STRENGT om å ta biten opp med en gang fordi jeg skitnet til asfalten. Jeg rakk aldri å ta den opp før den smeltet på den glovarme asfalten. Han ga meg en skyllebøtte om at sånt gjør ikke ungdommen her i bygda... aah, folk altså. Folk!

Endret av Margay
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i butikk fikk jeg kjeft for mye rart, men det er vel en del av jobben. En episode jeg husker spesielt godt var en kunde som hadde kjøpt en Nespresso maskin (en espressomaskin som bruker spesielle kapsler, disse fås kun på nett eller i Nespressobutikken i Oslo), hun kom styrtende inn i butikken ti minutter før stengetid en lørdag og ville kjøpe kapsler. Jeg forsøkte å forklare henne at vi ikke solgte kapsler, at hun måtte bestille fra nettbutikken eller dra inn til Oslo. Dette hadde hun også blitt forklart da hun kjøpte maskinen. Hun laget et sirkus uten like, hun skulle ha middagsgjester og takket være oss kom hun ikke til å ha kaffe til gjestene sine og det ville bli helt skandale og i det hele tatt var vi udugelige og dumme og i det hele tatt... Det endte vel med at hun fikk noen demo kapsler av oss, da ble hun forbanna fordi vi ikke hadde nok av favoritten hennes og gjentok skjellepreknen sin. Joda...

Jeg husker også en episode med en kunde som tydeligvis kom innom mellom vielsen og middagen for å kjøpe bryllupspresang (stivpyntet og kom på datoen for bryllupet). Brudeparet hadde ønskeliste hos oss og på det tidspunktet var det meste solgt, det var kun noen dyrere servisedeler igjen, suppeterring til 2000 kr etc, og dessuten likte hun ikke serviset brudeparet hadde valgt seg (det var visst veldig trist...). Hun synes rett og slett det var forferdelig at vi solgte sånt. Hun kjeftet og smelte og enden på visa ble at hun kjøpte noe som allerede var kjøpt og fikk med byttekort. Da jeg skrev byttekortet klikket hun for at jeg skrev riktig dato - jeg måtte jo skjønne at jeg måtte datere det litt tilbake så brudeparet ikke fikk vite at hun hadde vært ute i siste liten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det absolutt dummeste jeg får kjeft for er når kunder kjefter på meg når jeg f.eks ikke vil gi ut opplysninger om andre. F.eks en dame som vil endre noe ift sin manns produkt osv. Vel, det har jeg ikke lov til - og det hjelper ikke at man er gift, samboer, skilt, har barn etc. Jeg MÅ ha samtykke fra kunden det gjelder, sånn er det bare. Det handler om sikkerhet, og jeg fatter ikke at folk er så naive at de ikke forstår det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Word.

Jeg jobber selv i bank, og får daglig henvendelser fra ektefelle, som jeg pent må avvise. Tydeligvis ikke åpenbart for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk kjeft av ein lærar fordi eg måtte ha fri for å gå i ein begravelse.

Om eg var opptatt med sånt, hadde eg vist for mange jern i ilden samtidig til å gjennomføre faget.

:scorpis:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk kjeft av ein lærar fordi eg måtte ha fri for å gå i ein begravelse.

Det har jeg også fått kjeft for. Jeg måtte prioritere skolen må vite. For skolen er jo fremtiden. Læreren og rektor var veldig skuffet over meg. :tristbla:

Tror jeg fikk anmerkning men er ikke helt sikker var ikke det jeg tenkte så mye på der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en lærer eller sjef hadde kjefta på meg fordi jeg skulle i begravelse, så tror jeg ærlig talt de hadde fått skikkelig kjeft tilbake! (og jeg har så absolutt ikke for vane å bli sint, og kjefte) En begravelse er gjerne noe veldig sårt å måtte gjennomgå, og i tillegg skulle få kjeft for å måtte ha fri? :kjefte:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft en av en vilt fremmed da jeg kjøpte saw på dvd. Det var blodig, voldelig, stygt og vælt sa hun og at jeg støttet alt som var ondt i verden med å se slikt tull.

Rakk ikke en gang å reagere før minutter etter at hun gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

En klassevenninne på videregående fikk kjeft av lærerinnen da hun ba om fri fra gymmen(to siste timene på fredag) for å gå i begravelse.

"En BEGRAVELSE er altså ingen GRUNN til å SKULKE GYMTIMEN!"

Stakkars jenta sto bare og måpte, men gjett om vi andre jentene ble sinte! :kjefte:

Selv har jeg fått kjeft for mye dumt og rart; det eneste jeg kommer på i farta er den overhøvlingen jeg fikk av en illsint gammel dame.

På grunn av nesepiercingen min, en bittebitteliten "diamant".

Hun brølte til meg at det var det STYGGESTE hun noen gang hadde sett!

Jaja. Noen har altfor mye fritid. Eller en staur opp i ræva.

God bedring, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Har fått kjeft for å ha lagt sammen klær, hengt opp klær, kledd på unger. Tidligere fått kjeft for å ha pådratt meg en alvorlig skade før jeg fikk tid til å gjøre leksene. Slike skader skal kun pådras etter å ha gjort lekser.

Har blitt skjelt ut etter noter for å ha skitnet ut klær som barn. Har fått kjeft for å ha gjort leksene OG mer enn hva leksene dekket. Har fått kjeft for å la en kunde velge mellom to alternativer (det var kunden som skjelte meg ut på deg groveste). Fått kjeft for å holde meg til trafikkreglene (nektet å kjøre med for mange personer i bilen).

Ellers har jeg fått huden full for å ikke orke sex, ikke få orgasme og ikke minst for å kreve å bruke gummi.

Det var det jeg kom på i farten. ellers er det jo flere tilfeller av uprovosert vold fra kvinner å legge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg har fått kjeft for at folk missforstår meg

-jeg ar fått kjeft for at jeg ikke vil ha barn

-jeg har fått kjeft for at jeg ikke har rukket alt jeg skulle pga mangel på to ansatte på ett skift

-jeg har fått kjeft for at jeg ikke hadde akuratt det kunden var fysen på kl ti på ni(vi stenger ni)

-Jeg har fått kjeft for at min mann glemte å kjøpe noe på butikken

og jeg har fått kjeft for at folk ikke aner når ølsalget stenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva folk legger i det å få "kjeft", jeg.

Har hørt mange som har klaget på kjeft, der jeg overhørte selve hendelsen og vet at personen som "kjeftet" egentlig bare sa ifra og påpekte noe de mente var sånn og sånn. Tror det er mange som kaller det kjeft bare fordi de selv ikke er enig, eller fordi de synes den personen ikke hadde noe med å si det h*n sa. De blir forbanna eller fornærma for kommentaren, dermed har de plutselig (i sitt eget hode) "fått kjeft".

Er igrunn sjelden folk faktisk kjefter. Ordet har mistet sin mening.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på hva folk legger i det å få "kjeft", jeg.

Eg legg i det at nokon hevar stemma, kanskje brølar litt, og ser generelt sinte ut. Dei har gjerne litt hissig kroppsholding, og rett og slett kjeftar ut ein lang flom av mindre hyggelige ord. Med sint stemme. Og rynke mellom augebryna.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med utbrenthet og hadde et tilbakeslag mens jeg studerte, noe som gjorde at jeg ikke hadde blitt ferdig med en oppgave. Dette fikk jeg kjeft for foran hele klassen og jeg fikk pent beskjed at jeg like greit kunne slutte å studere :nei:

ellers har vi kunden som skjelte meg ut fordi vi hadde sluttet å produsere en vare og fått en erstatning som ikke var helt lik. Jeg fikk kjeft fordi jeg sa han kunne heve kjøpet, og så fikk jeg kjeft fordi jeg sa han kunne sjekke finn.no. Vi hadde ikke varen han var på jakt etter på noen av butikkene i landet. Han skulle gå til tv2 med dette måtte jeg vite! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

hihihihih må innrømme at jeg sitter her og fniser og ler mens jeg leser :skratte: Hmm selv har jeg fått mye kjeft opp gjennom årene, jeg jobbet en del med turister for en stund tilbake og da fikk jeg mye kjeft.

En dame hadde vært og vekslet penger, og hun hadde fått en 20 kroning, noe hun var veldig oppgitt over. Hun kom inn og slengte 20 kroningen på bordet og begynte å kjefte og klage over at hun hadde vekslet penger. Men så hadde hun fått penger som hadde gått ut på dato. Da jeg spurte om hvorfor den var utgått på dato, den så jo helt ny ut. Kjeftet hun enda mer på meg og spurte om jeg var dum og pekte på den, der stod det nemlig 1994! Og vi var jo ikke i 1994 må vite.

Jeg måtte bare glise og pengt fortelle henne at årstallet kun betydde at det var det året mynten ble laget og at hun kunne bruke den uten problemer. Da ble stilt gitt! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word.

Jeg jobber selv i bank, og får daglig henvendelser fra ektefelle, som jeg pent må avvise. Tydeligvis ikke åpenbart for alle.

Jeg selger mobiler med abonnement. Og selv om man står som bruker, så må jeg ha ID fra juridiske eier. Det skaper en del surr når det kommer til FriFamilie og Trådløs Familie og slikt, og det er det mange som ikke har forståelse for og: "Jeg fikk fint lov til det på *****!! Ikke vær så kjip a!"

Selger også spill, og der er det mange som ikke har forståelse for 18 års grensa, men det er igjen småunger som regel, og der er jo hverken høfligheten eller intelligensen alltid på topp ;)

Åh, også den gangen da jeg var liten. Jeg var knappe skolealder tror jeg, og moren min var leder i borettslaget. Vi var vant med det og tok ofte imot beskjeder og slikt. Så kom det en dame på døra, hu ville jo ha tak i mamma, men hu var ikke hjemme, og jeg tilbydde meg å ta imot beskjed. Da starta hu på en lang lekse om hvor dårlig strødd det var her, for nå hadde hu tryna igjen, og detta måtte gjøres noe med hvis ikke kunne hu ikke gå utafor døra. Kjeften var jo ment for mamma, men jeg fikk hele bøtta som om jeg skulle vært ansvarlig. Hu hadde nok fått litt nok og jaga seg opp på vei til mamma. Skal sies hu fikk ei grei bøtte tilbake når mamma fikk høre hva som hadde skjedd ;)

Endret av Katrinepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...