Gå til innhold

Jeg trenger den enkleste oppskriften til ullbukse barn


iss

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne strikke ullbukse til datteren min, men pleier å gi opp strikketøyet når det blir litt mer enn jeg klarer. Og jeg er helt nybegynner og synes oppskrifter kan være vanskelig å forstå.

Jeg trenger derfor en oppskrift på den enkleste ullbuksen som finnes. Jeg kan enkle ting som rett, vrang, kast, legge opp og felle av. Synes det er noe komplisert å strikke med mange pinner, men det går hvis det ikke finnes annen utvei.

Kan noen dele med meg en heeeelt enkel og kjedelig oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, finnes det en med bare rettstrikk????

Det er ganske enkelt å strikke ullbukser, men de bør ha litt vrangemasker også pga vrangbord.

Om du føler at du ikke behersker dette særlig, så kan du kanskje prøve noen av videoene på garnstudio. Det er ganske gode videoer i strikkeskolen deres :)

Nå har jeg strikket i hele mitt liv, men likevel så får jeg tips innimellom fra slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan strikke vrangt, men mitt problem har vært når jeg har strikket med litt tykt garn og litt tykke pinner, så blir strikketøyet mitt enormt stort fordi jeg trolig ikke klarer å stramme de vrange maskene hardt nok. Enda jeg strikker så hardt jeg kan. Så en vrangbord bør nok gå fint.

Er det like greit med en bred vrangbord eller bør jeg ha strikk i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok laget vrangbord på beina, men i livet kan du velge å strikke en løpegang til en strikk. Det er veldig enkelt. Bare strikk f.eks. 2 cm glattstrikk, en omgang vrang, og så to cm til glattstrikk. Vrangmaskene utgjør en brettekant slik at du får en fin løpegang når du syr de første 2 cm glattstrikk ned på baksiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo strikke en monsterbukse. De er ganske artige, og ikke alt for vanskelige.