Gå til innhold

Dansing

Steinar40

Anbefalte innlegg

Et litt filosofisk spørsmål her; hva gir verst inntrykk - en vulgær kvinne eller en vulgær mann?

Først tenkte jeg faktisk at ei vulgær kvinne gir verst inntrykk. Men så tenkte jeg en gang til og kom da frem til at jeg ikke kan fordra noen som er vulgære, helt uavhengig av kjønn.

Synd i grunnen at oppdragelse forsvant ifra dagens norske samfunn gitt.

Aha, så fordi jeg skriver det du innerst inne vil høre, så er jeg vulgær og uten oppdragelse? Det er jo det jeg skriver du implissit vil ha som svar på denne tråden? Og ikke vri deg unna med "filosofiske" spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og jeg lurer igjen åp hvilke grunnlag du uttaler deg. Hvor mange menn kjenner du som både liker å danse og som er gode?

Du har en fiffig tendens til å være skråsikker på hvordan mennesker du ikke aner noe om er, dette være seg kvinner eller menn som liker å danse (eller er dyktige til det).

Jeg skrev i åpningsinnlegget hva hovedmotivasjonen til de fleste menn er når det gjelder å danse. Altså sier dette seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg elsker selvsagt å danse.)

Sikkert. Men hvorfor? Det er det denne tråden handler om.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er jeg muligens den første damen her inne som sier høyt og i fullt dagslys at dansing er noe traurige greier, åkke som.

Jeg liker ikke å danse i det hele tatt, og jeg er et ålreit menneske for det om. ;)

Ja, det er du sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så fordi jeg skriver det du innerst inne vil høre, så er jeg vulgær og uten oppdragelse? Det er jo det jeg skriver du implissit vil ha som svar på denne tråden? Og ikke vri deg unna med "filosofiske" spørsmål.

Hvorfor skulle jeg ville høre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Sikkert. Men hvorfor? Det er dette denne tråden handler om.

Livsglede. Ren, pur livsglede. Jeg danser når jeg er alene hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er enig i at mange menn bruker dans til å komme i kontakt med damer, spesielt på byn, men det gjelder ikkje alle. Eg har feks en venn som danser med mange damer på byn, men han gjør det fordi han syntes det er gøyt, ikkje for å komme i buksa på damene. Når de er ferdig å danse går han sin vei og damen er gjerne sur for at han ikkje tar mer kontakt xD.

Eg syntes forøvrig det er døds gøy å danse og når min vennegjeng drar på byn går vi altid ut på dansegulvet xD. Dansing er selvfølgelig mye mer spennende når det er en dame med i bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Livsglede. Ren, pur livsglede. Jeg danser når jeg er alene hjemme også.

Akkurat! Jeg danser med datteren min og med andre barn, jeg danser med katten min men hun er ikke spesielt glad i det, jeg danser alene, jeg og venninnene mine danser på jentefester uten at det er et mannebein i sikte. Jeg kan gjerne danse mens jeg lager middag. Det er deilig å bevege seg til musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! Jeg danser med datteren min og med andre barn, jeg danser med katten min men hun er ikke spesielt glad i det, jeg danser alene, jeg og venninnene mine danser på jentefester uten at det er et mannebein i sikte. Jeg kan gjerne danse mens jeg lager middag. Det er deilig å bevege seg til musikk :)

Ja, jeg tviler ikke :)

Men jeg tror dette er relativt kjønnsspesifikt. Jeg kan altså ikke se for meg mange menn som oppfører seg på en tilsvarende måte.

Jeg liker også å høre på mye ulik musikk, men jeg har egentlig ikke noe stort behov for å danse til den. Synge for meg selv i bilen blir litt annerledes ;)

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tingene jeg aldri har forstått med kvinner, er at de fleste syns det er så morsomt å danse :klø:

Jeg vil påstå at de fleste menn ikke syns det er noe særlig morsomt å danse. Imidlertid har selvfølgelig ganske mange mannfolk funnet ut at dansing er en effektiv måte å få kontakt med det annet kjønn på. Dette er da hovedmotivasjonen til de fleste menn.

Jeg kan i allefall si for egen del at dette ikke er effektivt, spes hvis de ikke kan danse. Kan du ikke danse, hold deg vekk!

Og om du likevel skulle bevege deg uttpå, så får du heller ta det med humor og danse selvom du vet du ikke kan. Ikke heng deg på jenta..

Når jeg er på dansegulvet er jeg faktisk der for å danse! Om jeg blir lagt merke til der, er det hyggelig, men jeg blir for å være helt ærlig litt satt ut å skulle danse med fremmede gutter på et dansegulv. Snakk til meg etterpå, heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Ja, jeg tviler ikke :)

Men jeg tror dette er relativt kjønnsspesifikt. Jeg kan altså ikke se for meg mange menn som oppfører seg på en tilsvarende måte.

Jeg liker også å høre på mye ulik musikk, men jeg har egentlig ikke noe stort behov for å danse til den. Synge for meg selv i bilen blir litt annerledes ;)

Jeg tror ikke det er kjønnsspesifikt, tror du ville ha fått deg en overraskelse hvis du hadde fått tatt deg en titt inn i de mange norske hjem. Mannen min danset med jenta vår også, han kunne komme og svinge meg rundt i en dans når det kom fin dansemusikk på radioen. Og jeg har kommet hjem til naboen og sett nabomannen svinge seg på kjøkkenet med matlaging og til rytmen av musikken. Det er nok flere menn enn du tror som faktisk liker å bevege seg til musikken uten annen baktanke enn at det er hyggelig.

Du skal få slippe å danse og synge, ingen tvinger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig i at en mulig måte å få kontakt med damer på er å elge seg inn på de på dansegulvet. Skjønner jo det. Jenter kan jo ofte stå i klynge og danse og for å få kontakt kan det jo være lurt og danse litt i nærheten. :danse:

At "de fleste menn" ikke liker å danse kan jeg ikke uttale meg om, men synes du er meget påståelig i dine påstander om at hovedmotivasjonen for menn er å få kontakt med damer ? Du vet jammen mye om "de fleste menn og de fleste kvinner" JObber du i Statistisk Sentralbyrå?! :sjokkert:

Mener du at alle menn som danser med meg vil ligge med meg?

Akkurat som alle guttene som jeg er venner med vil ligge med meg?

Burde jo stå kø utenfor døra mi snart med alle som vil ligge med meg. (må ut og se med en gang!! :eeeh: )

Føler meg poppis jeg nå! :velkommen:

Hvem vil du ligge med når du synger i bilen? Det må jo være noe der også...

Forøvrig har jeg alltid likt å danse. Gikk på jazzballett når jeg var liten og liker når rytmen svinger i kroppen.

Noen liker å strikke, andre liker å danse.

Og noen elsker å kverulere... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i åpningsinnlegget hva hovedmotivasjonen til de fleste menn er når det gjelder å danse. Altså sier dette seg selv.

ja, og siden jeg har vært aktiv danser i de siste 12 årene, med nær kjennskap til mange menn som liker og er flinke til å danse, så sier jeg meg uenig med deg.

Det kan være noe i at hovedmotivasjonen til mange norske menn i sent trettiåra og førtiåra, har som hovedmotivasjon å komme i nærkontakt med damer.... men så er det ikke akkurat den gjengen det florerer med gode dansere i heller for å være ærlig. Har kanskje en sammenheng?

Man blir ikke en dyktig danser som er morsom å danse med, dersom man ikke faktisk liker å danse!!

Jeg kjenner med EN gang forskjell på en mann som danser hovedsakelig for å oppnå noe annet, og en mann som danser fordi han liker å danse, og alle de flinke danserne jeg danser med, har en lidenskap for å danse. Det er jo først da det blir moro!

Det som nok HAR en tendens til å skje, for noen menn som faktisk ER flinke til å danse, er at siden de liker å danse og dermed er flinke, så får de sjans på mange damer! så det å ha seg med mange, er en konsekvens av at de i utgangspunktet liker og har gjort seg flinke til å danse.

Og bare for å ha sagt det, det finnes helt klart menn som danser kun med motivasjon å egle seg innpå damer... DET er ikke de mennene som får sjansen på mange damer!!! og det er heller ikke de som er flinke til å danse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som nok HAR en tendens til å skje, for noen menn som faktisk ER flinke til å danse, er at siden de liker å danse og dermed er flinke, så får de sjans på mange damer! så det å ha seg med mange, er en konsekvens av at de i utgangspunktet liker og har gjort seg flinke til å danse.

Og bare for å ha sagt det, det finnes helt klart menn som danser kun med motivasjon å egle seg innpå damer... DET er ikke de mennene som får sjansen på mange damer!!! og det er heller ikke de som er flinke til å danse.

Eller så liker de å danse (og dermed blir flinke) fordi de får sjans på mange damer. Og det tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så liker de å danse (og dermed blir flinke) fordi de får sjans på mange damer. Og det tror jeg på.

igjen, man blir ikke flink til å danse dersom man ikke liker å DANSE!!! Dersom man kun liker å danse fordi det gir en sjans på damer, så merkes forskjellen, og nei, man blir ikke en god danser om det ikke faktisk er dansen som er hovedmotivasjon.

og jeg tror ikke, jeg VET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen, man blir ikke flink til å danse dersom man ikke liker å DANSE!!! Dersom man kun liker å danse fordi det gir en sjans på damer, så merkes forskjellen, og nei, man blir ikke en god danser om det ikke faktisk er dansen som er hovedmotivasjon.

og jeg tror ikke, jeg VET.

Jeje, men jeg tror at du tar feil. Motivasjon kan være så mangt, men ofte har det med instinkter og drifter å gjøre.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du har 12 års erfaring innen dans betyr ingenting, aline. Steinar har svarene, ser du. Det gjelder bare for ham å sitte hjemme å filosofere og generalisere, det teller mye mer enn din direkte erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har 12 års erfaring innen dans betyr ingenting, aline. Steinar har svarene, ser du. Det gjelder bare for ham å sitte hjemme å filosofere og generalisere, det teller mye mer enn din direkte erfaring.

Nå må ikke du være så saklig her da! ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg ser den... selvsagt vet Steinar mer om gode danseres motivasjon en dansere selv, på lik linje med at Steinar selvsagt vet mer om kvinner en kvinner selv.

Så til tross for at folk som har masse kvinnelige venner, og masse mannlige dyktige dansere som venner, sier en ting, så er det Steinar som vet sannheten... til tross for å verken ha kvinnelige venner eller særlig mange dyktige mannlige dansevenner (ren gjetting den siste der altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesse for dans og (god) sex har egentlig ingenting med hverandre å gjøre.

For deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...