Kara W Skrevet 30. september 2010 #1 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg har en gutt på snart 2,5 år som alltid har nektet å sitte på potte og do. Doring og potte har stått på badet i over et år nå, og det hender at han finner frem doringen og prater om det å gå på do, og han følger nøye med når vi sitter på do. Men hver gang jeg spør om han vil sitte på do så rydder han raskt vekk doringen og sier nei. I kveld fikk jeg overtalt ham til å sitte på do ved å lokke med klistremerke. Han hadde veldig lyst på klistremerke, så da fant han selv frem doringen og krakken og ba meg ta av ham bleien. Da han vel satt på do var han tydelig veldig redd og ville ned med en gang. Jeg følte selv ikke at jeg presset ham, men da jeg så hvor redd han var ble jeg usikker. Er det andre som har hatt barn med doskrekk som har noen råd å komme med? Burde jeg fortsette å lokke ham til å sitte på do og håpe at det blir bedre, eller er det greit å bare la det ligge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. september 2010 #2 Del Skrevet 30. september 2010 Eg ville latt det ligge ei stund. Min gut er like gamal som din. Eg har forsøkt potte/dotrening sidan rett før 2 år. I starten syntes han det var greit innimellom, men så berre nekta han, og eg kan telle på ei hand dei gongene det har kommi noko, sjølv om eg har satt han på potte eller do dagleg i periodar på fleire veker. Han vil innimellom gå utan bleie, og kan gå utan i oppmot 2-3 timar, men så seier han at han vil ha på bleie (sikkert fordi han må noko). Tydeleg at han har ein viss kontroll på funksjonane og kjenner når han må, men han vil rett og slett ikkje gjere det i do. Det går rett og slett ikkje an å tvinge dei, har eg finni ut, det vil nok berre gjere ting verre. Hadde guten din vore eit år eldre, ville eg nok føreslått å prøvd med litt meir lokkemidler, med dei fleste 2,5-åringar går tross alt med bleie døgnet rundt, så han er jo veldig normal. Veldig mange eg pratar med, har same problem, så me er ikkje åleine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #3 Del Skrevet 30. september 2010 Mamma har fortalt at broren min også var sånn. Gikk å gjemte seg bak sofaen når han måtte noe, skulle absolutt ikke gå på doen. Til slutt ble de litt desperat og lokket han med en tråbil. Det funket visst. Tror han var 3 år da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå