Gå til innhold

Kan man være i boblebad når man har mensen? Kan man bruke bind eller er tampong best?


Gjest NoClue

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk mensen i dag, og på lørdag skal jeg ta mitt første steg i mitt nye boblebad, men jeg lurer på: kan man bade oppi boblebad når man har mensen? Kan man bruke bind, eller vil boblene fyke opp bindet slik at det kommer til overflaten :fnise: ?

Eller funker tampong bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bade da du har mensen, skal du ALTID bruke tampong :Nikke:

Men du trenger ikke bruke det i ditt eget boblebad da :gjeiper:

Endret av RoseBedd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bind nei!? Er du sprø!

Måtte isåfall brukt tampong, men til og med det hadde jeg ikke gjort!

Jeg hadde aldri gått inn i et boblebad med mensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bind nei!? Er du sprø!

Måtte isåfall brukt tampong, men til og med det hadde jeg ikke gjort!

Jeg hadde aldri gått inn i et boblebad med mensen!

Hvorfor ikke? Folk er jo i svømmehaller med mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bind er jo helt håpløst. Det vil jo bare bli tungt av vann. Har du på den en litt slaskete truse, vil den nok henge og slenge på lårene dine, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke? Folk er jo i svømmehaller med mensen.

I en svømmehall er det såpass mye vann som også har kjemikalie i for å rense og dessuten svømmer man fremover. I et boblebad sitter man i samme posisjon, med mye mindre vann , gjerne sammen med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har badet mange ganger i vårt boblebad når jeg har hatt menstruasjon. Har verken brukt bind eller tampong. Verken boblebadet eller jeg har tatt noen form for skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ditt personlige badekar/boblebad trenger du da ikke bruke tampong når du skal bruke det?

Jeg har badet mange ganger (hjemme altså) under mensen. Noen synes det er ekkelt og at man ikke blir ren, men altså, jeg har aldri blødd i vannet selv om jeg har hatt mensen. Det er akkuratt som om det "stopper" litt opp i vann??

Hvis det boblebad et annet sted bruker du tampong. Bind fungerer ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger vi ferie med bading kan du være sikker på at jeg får mensen.Null problem.Basseng og boblebad;jeg jumper oppi!

Cluet er å skifte tamopng så snart du er ferdig med å bade, så ikke eventuelle bakterier kan "ligge der å godgjøre seg"

Bind?? NEI!

Endret av søstertusenfryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har badet mange ganger i vårt boblebad når jeg har hatt menstruasjon. Har verken brukt bind eller tampong. Verken boblebadet eller jeg har tatt noen form for skade av det.

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg bader aldri i boblebadet vårt eller offentlig bad når jeg har mens av hensyn til familie, venner og andre som bader.

Mens står jo på bare 3-7 dager 1 gang i mnd, da klarer jeg fint å stå over akkurat de dagene.

Så tar jeg igjen heller igjen senere med bading nesten hver dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare en ting: Divacup el.l :jepp:

Åja! Litt kort varsel i dette tilfellet, men til neste gang; menskopp!

Én ting er hva som kommer ut av deg, men en helt annen og mye verre ting er hva som kommer inn, selv om det er verre i sjøen enn i badekaret. Bruk tampong og skift den med en gang badet er over. En menskopp stenger for bakterier også, og trenger ikke ordnes med umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En menskopp stenger for bakterier også, og trenger ikke ordnes med umiddelbart.

Nå er vel ikke poenget at menskoppen stenger for bakteriene, men at den naturlig nok ikke trekker til seg vann slik en tampong vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke poenget at menskoppen stenger for bakteriene, men at den naturlig nok ikke trekker til seg vann slik en tampong vil gjøre.

Bakterier kan ikke feste seg til overflaten, og de som finnes/havner i skjeden kommer ikke forbi vakuumseglet før du bryter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...