Gå til innhold

Kokosboller fra Den Lille Kokosbolle Fabrikken


Wini

Anbefalte innlegg

Jeg elsker disse kokosbollene og de skal tydeligvis kun innholde ca 50 kalorier..

Stemmer dette? Jeg kan lett få i meg 3-4 stykker.. men det er vel ikke så gærn kosemat dersom de kun blir ca 200kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_sunglasses

Kokosboller inneholder generelt lite kalorier, ja. :)

Du kan kose deg med det en gang i blant med god samvittighet dersom du har et godt og variert kosthold ellers, samt trener jevnlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vanlige kokosbollene derifra skal inneholde kun 49 kcal eller noe i den dur ja, det stemmer.

Altså de med tynt sjokoladelag og ingen kjeks i bunnen.

jeg kan også lett spise flere av de, supergode.

en praktisk ting til, er at man lett kan fryse de ned. Kjøp mange, frys ned, ta ut en og en, de tiner på 10 min. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på, kan umulig være sååå lite kalorier i en bolle? :rødme:

Jeg spiser fort hele pakken på en gang jeg, altså 8 stykker :fnise: skjønner ikke at folk kan bli kvalme etter bare 1? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølg greteroede sidene står det at det ikke er så ille å ete kokosboller. lite sjokolade veldi liten kjeksbit på evnt. å så er det jo sånn eggehvite inni.

så de er veldi lite kalorier ja.

popcorn er og litt sunnere å en kan unne seg

men har dere prøvd potetgull fra apotekeet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg vil tippe at det lett er over 300 kalorier per 100 gram, men siden hver enkelt bolle veier så lite så blir det lite kalorier per bolle. Det er ikke dermed "sunnere" enn noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vil tippe at det lett er over 300 kalorier per 100 gram, men siden hver enkelt bolle veier så lite så blir det lite kalorier per bolle. Det er ikke dermed "sunnere" enn noe annet ;)

Nettopp det som er så genialt. :) Kan gjerne si at "man får mye for kaloriene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det som er så genialt. :) Kan gjerne si at "man får mye for kaloriene".

Nemlig ;)

På Bjølsen/Sagene.. der jeg kjøper kokosbollene står det med stor skrift på vinduene at de kun inneholder 48kcal.. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Tror nok jeg hadde vært ganske kvalm om jeg hadde stappet i meg 100 g kokosbolle i slengen :P Sunt er det vel ikke, ingenting som består av mest sukker, vanilje og sjokolade og eggehvite er spesielt sunt. Men godt er det, og jeg har ikke særlig dårlig samvittighet over å spise en kokosbolle i ny og ned; nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som synes kokosbollene fra Den lille kokosbollefabrikken er skikkelig oppskrytt? Etter å ha hørt en del dro jeg ned for å smake. Synes det var skikkelig dårlig. Diplom-Is sine, som man får på alle matbutikker, er mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker de gelatin i disse?

Går ut fra at de gjør det, ettersom det er en vanlig ingrediens i kokosboller, men du kan jo alltids maile dem og høre?

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kokosbollene man kjøper i dagligvarebutikker da? Eller på deli de luca? Hvor mange kcal er det i dem pr.stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker kokosboller, men hvor selges disse? Får man kjøpe dem i Bergen; evt hvor selges tilsvarende?

De selges på Grünerløkka ved Ringnes Park og Sagene/Bjølsen.. det er kun de stedene jeg vet om hvertfall..Se på kokosbollen.no :)

Endret av Wini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...