Akat Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 (endret) Hei, stiller dette spørsmålet på vegne av ei venninne. For et par år siden fødte hun, men enda så mye som hun har trent får hun ikke den lille "flappen" bort. Lurer nå på om det kan være snakk om delte magemuskler siden hun ellers er tydelig trent... Noen som har kunnskap på emnet? Endret 28. september 2010 av Akat
wahaj Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Slik ser du om du har delte magemuskler For å finne ut om magemusklene er delt, skal du ligge på ryggen og løfte hodet opp - som om du skal til å trene sit-ups. Buktrykket øker når magemusklene trekker seg sammen, og du vil se at det buler opp i mellom de to rette magemusklene. Du kan også kjenne etter hvor mange fingre du får imellom magemusklene. Dersom du klarer å få mer enn to fingerbredder imellom, regnes det som separasjon eller delte magemuskler. Be hun gjøre dette, da merkes det om det er det, eller ikke. Må jo også huske det at huden har blitt strekt veldig mye, og det kan ta veldig lang tid før alt trekker seg tilbake, og magen blir 'normal' igjen. Hvor er 'flappen'? Er det nederste delen, eller midt på magen osv.
Akat Skrevet 28. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2010 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Er liksom en sånn hudfold som bare henger over buksa nederst på magen...Jeg lurte jo på om det kunne være strekt hud også, men venninna mi mente at det kunne ikke være det pga ingen strekkmerker - selv om jeg mener det ikke er en nødvendig forutsetning... Leste det du refererer til selv, men var litt vanskelig å si hvor stor avstand det egentlig var da vi kjente etter, så derfor jeg spør litt...
wahaj Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Delte magemuskler er nedover fra under brystet og forbi navlen. Men den lille man har over buksekanten er helt normalt. Og huden strekkes selv om ikke alle får strekkmerker. Det er godt mulig det er hud fra svangerskapet, men det finnes treningsformer rettet spesielt for det problemområdet. Ligg på ryggen med bena opp i 90 graders vinkel, som om du skulle tatt sit-ups, med armene liggende på gulvet. Og dytt rumpa opp (mens man puster ut), og ned, og fortsett med det. Et tips er 30 day shred, der trener man denne + masse annet, og det fungerer. Da man må ha cardio i for at man skal forbrenne fett.
Akat Skrevet 28. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2010 Hehe...høres ut som gode gamle "jokk-ups" som vi kjørte på løpetrening da jeg var yngre! Skal videreformidle magemuskelinfo og 30-day shred til venninna mi... Ser du kjører det...? Fornøyd? kjørte mye morgencardio selv for å ned i vekt, og kan ihvertfall skrive under på at det funker, selv om det er tungt å komme seg opp... :gjeiper:
wahaj Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Hehe...høres ut som gode gamle "jokk-ups" som vi kjørte på løpetrening da jeg var yngre! Skal videreformidle magemuskelinfo og 30-day shred til venninna mi... Ser du kjører det...? Fornøyd? kjørte mye morgencardio selv for å ned i vekt, og kan ihvertfall skrive under på at det funker, selv om det er tungt å komme seg opp... :gjeiper: Ja, det funker! Kun ferdig med økt 9 i dag, men merker allerede forbedringer faktisk (mulig innbilning, men hey, hva som fungerer for å fortsette). Er veldig fornøyd hittil. Veldig deilig at det kun er 25 min, det er over på null komma niks, man får virkelig trent seg og er sliten etterpå Så jeg anbefaler det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå