Gå til innhold

Nesten påkjørt av sykkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk en tut før i dag og gikk på fortauet så kom det plutselig en på eykkel susende forbi meg. Han var borte i løpet av et sekund sikkert. Vet ikke hvor fort personen kjørte, men det var farlig fort. Personen var så nerme meg at jeg skjente et vindtrykk og fikk en følelse av et jeg var bort i personen så vidt eller en cm i fra. Tenk om jeg tilfeldigvis hadde tatt to skritt til høyre, da hadde jeg nok blitt truffet.

Hva er det med folk som skal kjøre superfort på fortauet og forbi andre mennesker? Kan man ikke ta det litt rolig? En dag skjer det kanskje ei ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sykt plagsomt med de som sykkler i en stor fart på fortauet. Det er jo farlig. Har holdt på å bli kjørt over av de flere ganger,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg! Blir nesten påkjørt daglig. Er ingenting som irriterer meg mer enn syklister som ikke følger reglene!

"Du kan sykle på fortauet eller gangvei, men bare når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Slik sykling må ved passering av gående skje i god avstand og i tilnærmet gangfart."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man som syklist i mer enn gangfart prøver å nærme seg bilvegen får man grisekjeft for det...

Ikke at jeg forsvarer "råsyklister" på fortauet altså, men som syklist er det jammen ikke lett å bevege seg i nærheten av andre mennesker uten at noen synes man er på feil sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bedre at en råkjører av en syklist krasjer med en bil enn en fotgjenger.

Jeg synes det er hensynsløst når de kjører forbi meg på fortauet i en sabla fart. Hva om jeg plutselig gikk et par skritt til siden og ble kjørt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest whiterose

Ta i det minste litt avstand ( MYE mer enn 5 cm!!!) fra folk som går på fortauet - da hadde ingen hatt noe å klage på. Ikke noe vits i å leke Ferrari, kjære råsyklister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier meg enig med siste innskriver; ta i det minste LITT større avstand når dere sykler forbi!!

Jeg har disse mosjonist-syklistene susende forbi meg hver bidige morgen på vei til jobb, og bryr meg egentlig katten om at de sykler fort på fortauet så lenge de holder avstand fra meg.

Men jeg også opplever stadig syklister i rasende fart som regelrett sneier forbi meg så om ejg så bare endret vinkel på hånda, så hadde jeg vært uten fingre.... vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på det, hva hadde de GJORT? dersom de sneier forbi i superfart, og jeg akkurat da flytter på armen? I den farta så brekker de LETT en finger eller fem, dersom de treffer rett.

skjønner at syklister er mislikt uansett hvor de er, men å sykle på gang og sykkesti uten å ta hensyn til folk som går, er faktisk brudd på trafikkreglene!!!

At de ikke blir LIKT, er liksom en sak, men følg nå for guds skyld reglene, så kanskje likingen blir litt større ihvertfall på fortau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt helt enig i ts om råsyklister.

Men gud så irriterende det er når jeg prøver å sykle rundt (på min eldgamle sykkel som ikke har gir engang) Så har folk en tendens til å samles seg i grupper på fortau og kryss, også gidder de ikke fjerne seg. Altså de bare står der, ser jeg kommer og prater videre. Arg, det irriterer meg altså!

Hvorfor har nordmennn det så vanskelig for å ta hensyn til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Syklister har ingenting på et fortau å gjøre, ihvertfall ikke i den farten som her er beskrevet. I valget mellom å være en myk trafikant i veibanen og "hard" trafikant blant fotgjengere, velger dessverre en del førstnevnte. I tillegg er det åpenbart at folks tvilsomme personlighetstrekk i stor grad synes å komme til syne nettopp i trafikken - en arena hvor man strengt tatt bør være noenlunde edruelig anlagt.

En del av forklaringen - dog ingen unnskyldning - var beskrevet i Aftenposten nylig.

At trafikken er en boltreplass for negative vinklinger, er antallet "faans syklister"- og "helvetes bilister"-tråder på forumet en god indikasjon på. Tenk om tiden folk benytter til å poste sytetråder heller hadde vært brukt til litt trening. Da hadde vektproblemet i befolkningen sannsynligvis vært litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...