Gå til innhold

ting som gjør deg så irritert at det bobler i blodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir sikkelig lei av folk som hele tiden skal rette skrivefeilene mine og andres. Jeg vet godt at jeg ikke alltid skriver alt ordrett men jeg blir irritert når folk skal kommentere: det skrives sånn og ikke sånn. Please slutt med det! Hvert fall plagsomt når du har skrevet noe som du vil ha svar på også får du bare en kommentar om skrivefeilene dine. ARG!!!

Vil du ikke lære å skrive riktig? Ta det til deg i stedet for å irritere deg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir irritert over mennesker som bruker religionen sin for å rettferdiggjøre at de rakker ned på andre...!!!!

Skrevet

Vil du ikke lære å skrive riktig? Ta det til deg i stedet for å irritere deg.

Veldig vanlig misforståelse, man lærer ikke å skrive bedre av at folk poengterer skrivefeil, man lærer av å se de rette ordene i bruk. Så ikke skriv "det skrives faktisk hest, ikke hestt!", bare bruk ordet "hest", så vil personen stort sett ta etter til slutt. Å få det påpekt gjør en bare irritert og da forsvinner ønsket om å lære (og så henger man seg mer opp i det at noen poengterer feilen enn hva feiler faktisk var...)

• Liker 2
Skrevet

Veldig vanlig misforståelse, man lærer ikke å skrive bedre av at folk poengterer skrivefeil, man lærer av å se de rette ordene i bruk. Så ikke skriv "det skrives faktisk hest, ikke hestt!", bare bruk ordet "hest", så vil personen stort sett ta etter til slutt. Å få det påpekt gjør en bare irritert og da forsvinner ønsket om å lære (og så henger man seg mer opp i det at noen poengterer feilen enn hva feiler faktisk var...)

Nettopp! :)

Skrevet

Folk som kommer til deg med et problem, men som har tusen unnskyldninger for hvorfor de ikke kan bruke noen av løsningene du presenterer..

• Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Dette har jeg irritert meg over før, men jeg sier det igjen:

I svømmehallen skal man svømme opp på høyre side av skillemarkørene, og når man snur skal man svømme ned på venstre. Dette for å unngå at du er i veien for andre svømmere, slik at man svømmer i sirker og ikke direkte mot hverandre.

MEN DET ER DET FOR SVARTE INGEN SOM SKJØNNER!

I svømmehallen hvor jeg er svømmer alle i sikksakk, både fordi det er for mange i vannet, og fordi ingen har lært seg traffikkreglene..

Nå er det nesten så jeg vurderer å lage en diger plakat.

• Liker 2
Skrevet

Dette har jeg irritert meg over før, men jeg sier det igjen:

I svømmehallen skal man svømme opp på høyre side av skillemarkørene, og når man snur skal man svømme ned på venstre. Dette for å unngå at du er i veien for andre svømmere, slik at man svømmer i sirker og ikke direkte mot hverandre.

MEN DET ER DET FOR SVARTE INGEN SOM SKJØNNER!

I svømmehallen hvor jeg er svømmer alle i sikksakk, både fordi det er for mange i vannet, og fordi ingen har lært seg traffikkreglene..

Nå er det nesten så jeg vurderer å lage en diger plakat.

I svømmehallen her gjelder den regelen bare når det er skolesvømming, og området for oss som betaler for å svømme er svært avgrenset (1 bane). Tanken er god, men i realiteten er det et større irritasjonsmoment når folk svømmer i vidt forskjellig tempo, og man derfor må bremse opp eller svømme som en helt, alt ettersom hvem du har foran/bak deg. Da er det tross alt lettere å svømme litt på skrå akkurat når man må passere noen :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

I svømmehallen her gjelder den regelen bare når det er skolesvømming, og området for oss som betaler for å svømme er svært avgrenset (1 bane). Tanken er god, men i realiteten er det et større irritasjonsmoment når folk svømmer i vidt forskjellig tempo, og man derfor må bremse opp eller svømme som en helt, alt ettersom hvem du har foran/bak deg. Da er det tross alt lettere å svømme litt på skrå akkurat når man må passere noen :)

Ja, jeg ser at det blir upraktisk hvis man skal svømme veldig på rekke og rad etter hverandre :)

Men slik det er i min svømmehall pleier det å være 2-3 stykker per bane. Og da hadde det vært greit å hatt et system.. For sånn som det er nå svømmer jeg mer på skrå enn jeg svømmer framover, for å si det sånn. :tristbla:

Gjest Eventyr3
Skrevet

Folk som kommer til deg med et problem, men som har tusen unnskyldninger for hvorfor de ikke kan bruke noen av løsningene du presenterer..

omg ja, haha

Gjest strykebrett
Skrevet

Åja! Jeg kjenner også noen sånne, det er dødsirriterende!

Skrevet

Den der er faktisk ganske tvilsom. Det funker kanskje for noen, men slett ikke alle. Jeg jobbet sammen med en for ikke så lenge siden som konsekvent skrev feil på doble/enkle konsonanter, f.eks. vill istedenfor vil, inntervju istedenfor intervju, mann istedenfor man osv. Vi rettet mange av feilene slik at fyren så hvordan det skulle skrives. Hjalp det? Nei.

Skrevet

Helt enig! Har en venninne som er ILLE på det. Hun syter og klager alltid over ett eller annet og når noen foreslår en løsning på problemet (kanskje til og med en god løsning) har hun ALLTID en eller annen unnskyldning på lur. "Jammen, det går ikke fordi *fyll inn tåpelig grunn her*..."

Så drit i å spørre om råd da for svarte f... :kjefte: , om du uansett ikke vil ha hjelp til å finne en løsning. Kjenner jeg blir like forbanna hver gang det skjer, skjønner liksom ikke vitsen med å spørre om råd når man uansett ikke er interessert i å ta dem til seg.

• Liker 1
Skrevet

I går boblet det litt pga søndagskjørere. Ja, T-banen står, men det betyr ikke at alle trafikkregler plutselig opphører å eksistere. Hva med å flette i et kryss istedenfor å stille seg midt i det og sperre for tre busser og 70 biler i intet mindre enn 10 minutter? Hva skjedde med hensynsfullt, aktpågivende og varsomt? Hvis du ikke bruker bilen annet enn i helger og ikke er vant til rushtrafikk i Oslo, så vær så snill, ikke bruk bilen på slike dager.

Skrevet

Ja, jeg ser at det blir upraktisk hvis man skal svømme veldig på rekke og rad etter hverandre :)

Men slik det er i min svømmehall pleier det å være 2-3 stykker per bane. Og da hadde det vært greit å hatt et system.. For sånn som det er nå svømmer jeg mer på skrå enn jeg svømmer framover, for å si det sånn. :tristbla:

Har faktisk gitt opp svømming. Her pleier det å være mange som svømmer og blir bare kaos. Man kan nesten ikke svømme i sitt eget tempo pga enten er det noen foran deg som svømmer gørr seint eller så blir du nærmest svømt over av de som svømmer gørr fort. Å man bare kolliderer med folk hele tiden. Er ikke noe system her i det hele tatt. Hadde nok vært mye lettere hvis det var et system enn at folk svømmer akkurat som de vil. Så har vi jo de som stiller seg midt i bassenget for å slå av en prat. Kan dere ikke stille dere inntil kanten eller noe? ÅH

Skrevet

når kjærringer lager drama ut av ikke noe.

Gjest stillness
Skrevet (endret)

Når man snakker med noen og de hermer etter det du har sagt.Skjønner ikke hva som er greia og ikke er det på tull heller så det blir bare irriterende egentlig.Spesielt når det skjer ofte.

For eksempel når jeg sitter og prater med denne personen som gjør dette og hun spør meg om noe og jeg svarer kanskje ja eller noen ganger når jeg har bruk for litt tid så sier jeg kanskje tja mens jeg tenker meg om.Da må hun herme etter meg og det skjer bare når jeg svarer kort.Syns ikke det er noe gøy å prate med henne når hun driver på sånn og gjerne så avbryter hun meg også ofte midt i en setning. :(

Endret av stillness
Gjest Raindrops
Skrevet

Når man snakker med noen og de hermer etter det du har sagt.Skjønner ikke hva som er greia og ikke er det på tull heller så det blir bare irriterende egentlig.Spesielt når det skjer ofte.

For eksempel når jeg sitter og prater med denne personen som gjør dette og hun spør meg om noe og jeg svarer kanskje ja eller noen ganger når jeg har bruk for litt tid så sier jeg kanskje tja mens jeg tenker meg om.Da må hun herme etter meg og det skjer bare når jeg svarer kort.Syns ikke det er noe gøy å prate med henne når hun driver på sånn og gjerne så avbryter hun meg også ofte midt i en setning. :(

Det høres usannsynlig barnslig ut, er det barn det er snakk om? :klø:

Gjest stillness
Skrevet

Det høres usannsynlig barnslig ut, er det barn det er snakk om? :klø:

Nei,faktisk ikke.Det er en voksen person og også faktisk sjefen min.

Skrevet

når kjærringer lager drama ut av ikke noe.

Innmari mange av dem. Slitsomt.

Skrevet

- når du forteller om noe som er viktig for deg, og den andre svitsjer samtalen over på seg selv

- ligge bak folk som kjører som "lus på tjærekost", er uutholdelig

- å ikke få til noe jeg har bestemt meg for å gjøre

:kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...