Gå til innhold

ting som gjør deg så irritert at det bobler i blodet

Fremhevede innlegg

Gjest strykebrett
Skrevet

I det dagligdagse så blir jeg ganske irritert av folk som er som sinker ned køa i kaffebaren og butikken. Slike som når de endelig kommer til kassa etter å ha stått 10 minutter i kø må bruke lang tid for å bestemme seg for hva de skal ha (de kunne vel ikkke tenke ut det mens de sto i køen), og etterpå bruker en halvtime på å finne pengeboka i den digre veska si, og en ny halvtime på å finne kortet sitt blandt all driten de har i pengeboka si.

Og alle de som ikke bruker blinklys.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang jeg skulle skynde meg innomm kiwi for å kjøpe brød var det kjempekø. Hadde sikkert stått i kø i 10 minutter for det jævla brødet da dama foran meg presterte å la 2 åringen sin putte nesten hele handlebeløpet i kroner på den boksen man putter mynter i. :filer: Det tok sin tid kan du trygt si, og bak med sto det 4 andre å trippet. Dama enset oss ikke engang og lot ungen bruke god tid på å somle seg gjennom mynt på mynt på mynt........ ååååhhhhh, :kjefte: holdt på å koke. :rope:

Skrevet

Det som virkelig får det til å koke hos meg er:

*søndagskjørere som konsekvent ligger 20kmt under fartsgrensa...

-forrige helg mistet vi akkurat ei ferje pga en lusekjører foran, og var såklart klin umulig å kjøre forbi..

*folk som går i saktefart på fortauer

*mødre med barnevogner som sperrer av gangen på kjøpesentret og står i klynke å skravler, stort prosjekt for å flytte barnevognene så en kommer forbi

*Dårlilg service

-var på en klesbutikk forrige helg og skulle kjøpe/prøve bukser. Jeg var eneste kunde og de to ekspeditrisene stå og snakket høylytt om den forferdelige eksen til hun ene...etter 5min med irritasjon så spurte jeg; "Unnskyld, jobber du her.."

*Et par venniner som alltid kommenterer alt av mine statusoppdateringer, bilder, innlegg på veggen min.....får meg ikke til å blokkere det heller, for da blir de nok fornærmet...

Skrevet

Du burde gjort ham oppmerksom på det. Antakelig trodde han selv at han selv var den eneste som hørte musikken. Dumt å irritere seg over ting man faktisk ganske enkelt kan gjøre noe med.

Jeg gjorde ham oppmerksom på det. Men de fleste burde ha fått med seg til nå at når man har høretelefoner på det aller høyeste, hører de rundt musikken og/eller bassen. Så det burde ikke være nødvendig å måtte si fra heller, synes jeg. Dessuten stod det skilt rett foran ham at det ikke var lov.

Skrevet

Idioter som sykler i feil kjøreretning i sykkelfetet på Elgeseter bru i Trondheim. Ikke bare er det farlig for de selv, men det går ut over alle oss som faktisk forstår hva en pil på bakken betyr. Skjerpings! :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Mine største irritasjonsmoment i dagliglivet er:

* Folk som presser seg på bussen før de på bussen har kommet seg av.

* Folk som skal sette vesken sin på disken for å finne frem lommebok, bruke lang tid på å betale, for så å stå med vesken på disken i en ny evighet for å legge ting på plass, finne frem paraply, pusse nesen osv osv. Da får jeg seriøst fnatt, uavhengi om jeg står bak disken eller bak i køen....

* Folk som sniker i kø

* dårlig køkultur (Type stå i lang kø, ny kasse åpnes og de som står bakerst spurter frem til den nye kassen for å komme først, så de som allerede har stårr en evighet i kø må stå enda lenger. Opplevde dette på en flyplass, etter å ha stått i over 30 minutter og ventet på insjekk. Heldigvis sa damen i skranken at folk fikk gå tilbake i køen og la de som sto fremst slippe til. Ble litt forelsket da ja....)

Skrevet

En til ting;

Familien som bor over oss i blokka!! Mulig det er fordi jeg aldri har bodd i blokk før (er i en pendlesituasjon nå, så det er heldigvis bare for et år).

Uansett; det er et steikandes spetakkel fra tidlig morgen til sent på kveld, rundt midnatt med det minste barnet deres. Jeg aner ikke hvor gammel ungen er, men den snakker greit, så jeg anslår en 2-3 år. Han brøler, bæljer, raser, løper, kaster ting i gulvet, tramper, hopper.... Foreldrene lar han holde på, hører aldri noe tilsnakk. Om morgenen våkner ungen i 7-tida, ligger å skriker og raser høyt, og foreldrene drøyer gjerne et par timer før de går inn til han. Og ikke skjønner jeg søvnbehovet til ungen, for han holder det gående med løping og skriking til midnatt hver dag.

Og vegg i vegg er det en gitarhelt som spiller introen (høres ikke ut som om han kan hele sangen) på kjente sanger på elgitar. Med forsterker. Likedan tror jeg han går i korps, for han øver jevnlig på messingblåser av noe slag..

Glad dette ikke er en permanent bosituasjon, da har det tiltet for meg..

Skrevet

Folk som ligger under fartsgrensen (spesielt de som gir på når man ENDELIG kommer til en forbikjøringsmulighet)

Folk som i kø skal stå helt inni meg, og som kommer etter hvis jeg prøver å ta et skritt vekk.

Folk som i butikker/kjøpesenter går mange i rekke, veeeldig seint, eller som skal stoppe i døråpninger, eller står og sperrer av mellom reoler og ikke gir mine til å flytte på seg når man skal forbi.

Skrevet

Syklister på gangstier som trener innbitt og ikke vet hva som er bak neste sving.

Skrevet

Jeg irriterer meg voldsomt over de som bor i etasjen over oss. De spiller høy musikk, krangler og løper rundt i leiligheten, hele døgnet. Nytter ikke å ringe på hos dem for å få dem til å roe seg, enten hører de ikke at det ringer på døra eller så er de for rusa til å reagere.

Skrevet

Folk som elsker å høre sin egen stemme, slik at møter o.l. drar ut i det uendelige.

Skrevet (endret)

- Folk som ikke bruker blinklys

- Orddelingsfeil

- Lars Vaular, techno, Shakira og Alexander Rybak

- Smatting og diverse andre lyder som kan høres når en spiser.

- FRP!

-Klaging over innvandring, bensinpriser og bompenger

Endret av cilipili
  • Liker 1
Skrevet

Det irriterer meg at jeg aldri klarer eller tør å si ifra om det som plager eller irriterer meg. Hadde jeg gjort dette hadde jeg sluppet å irritere meg!

Her inne tør jeg å si ting som det er, fordi jeg kan skrive det, og det er ingen som kan se hvem jeg er.

Så irriterer det meg at folk som er irritert på andre lar det gå utover meg, jeg blir skikkelig lei meg da .. :grine:

Tror noen irriterer seg over bruken av :grine:, men jeg syns det er en fin måte å uttrykke seg på en humoristisk måte.

Skrevet

Jeg gjorde ham oppmerksom på det. Men de fleste burde ha fått med seg til nå at når man har høretelefoner på det aller høyeste, hører de rundt musikken og/eller bassen. Så det burde ikke være nødvendig å måtte si fra heller, synes jeg. Dessuten stod det skilt rett foran ham at det ikke var lov.

Jeg pleier å reise med tog noen ganger i året, og liker meg best på stille. Der kan jeg lese en bok, eller gjøre lekser. Men det er vel lov til å skrive sms når man har det på lydløs?

Og er det lov til å høre på musikk så lenge ingen andre hører det?

Jeg har nemlig noen supre høretelefoner, koss, der lyden ikke forsvinner ut i rommet men forblir i øret.

Skrevet

Unødvendige ting som tar ekstra tid, for eksempel i går når jeg skulle handle godteri gave til ei venninne. Det er så å si umulig da det står tre voksne med fire unger og prater i lag like foran godteri disken. Jeg bare eh unnskyld kan jeg få komme forbi, men de sto i veien hele tiden måtte gå over ungene for og ikke trakke på de selv om jeg først ventet lenge. Hva med at noen tar litt ansvar og tar med seg resten litt ut på gulvet for å prate der? Istedenfor å sto de klin inni godetriet slik at jeg må streve med å gå rundt de, over de løpende ungene og strekke meg skikklig og selv om jeg gjorde mitt beste holdt jeg på og snuble for å ikke trakke på disse ungene. Dette var ikke helt typisk da disse var ekstra ille, så ille at jeg faktisk ga opp og kjøpte annet godteri til min venninne enda jeg reiste til denne butikken bare for å kjøpe dette godteriet.

Likedann irriterer det meg kassadamer som bruker lang tid prate mye med kundene, jada men når en må stå og vente i over 15 minutter i kassa på matbutikken for å så innse at en faktisk må skifte kø fordi det vil gå raskere selv om køen er fire ganger så lang. Veldig irriterende særlig om en har det travelt.

Skrevet

Likedann irriterer det meg kassadamer som bruker lang tid prate mye med kundene, jada men når en må stå og vente i over 15 minutter i kassa på matbutikken for å så innse at en faktisk må skifte kø fordi det vil gå raskere selv om køen er fire ganger så lang. Veldig irriterende særlig om en har det travelt.

For ikke å snakke om å stå i kassen når kunden blit stående bom fast for å "preke og preke og preke".... Uten å ense at det er kø bak de. Grrrr

Skrevet

Folk som sniker i køer (det er nesten helt utrolig hvor irritert jeg kan bli av det :fnise: )

Folk (stort sett bare damer da) som mener at så lenge hunden er liten nok til at de kan bære den så kan de ta den med seg over alt.

Folk som ikke steriliserer/kastrerer kattene sine.

Folk som ikke plukker opp etter hundene.

Er nok flere ting som innemllom kan irritere meg men det meste er sånt man nesten må forvente når man beveger seg ute blant folk så jeg innser at det er jeg som overreagerer og biter det i meg ;)

Skrevet

For ikke å snakke om å stå i kassen når kunden blit stående bom fast for å "preke og preke og preke".... Uten å ense at det er kø bak de. Grrrr

Det verste er når de ikke kjenner hverandre.” Jeg synes disse druene er så gode" Ja det er de også passer de til alt "ja det gjør de en kan lage salat av de" Ja det kan en for de har jo ikke sten" ”Ja det er kjempefint for jeg har en tantunge som er t o år hun har forresten bursdag i februar og broren hennes er bla bla bla og da er det kjempefint og slippe og ta ut stenene”osv. Du har vurdert og skifte kø lenge men så blir de endelig ferdig og betale. Så kommer neste person foran deg i køen til :"jeg liker disse jakkene dere har så godt har dere både den med hette og uten hetten?" Så diskuterte de hetten opp og ned i mente og når de endelig var ferdig så begynte de og diskutere vekten på denne jakken for den var lettere enn en annen type jakke med annen hette. Ekstra irriterende om kassadamen bidrar mest til samtalen og ikke klarer og slå inn varene samtidig og i tilegg snakker veldig sakte med innlagte tenkepauser og du står og tripper fordi du har det så travelt at du vurderer om du i det hele tatt rekker og kjøpe middag og begynner og tenke for alvor at knekkebrød er ok middag.

Skrevet (endret)

hm

- Folk som prøver og styre verden, syte og klage fra sofaen uten egentlig og gjøre noenting som helst med det... :rope:

- Folk som ikke har bedre ting og gjøre på enn og rette andres skrivefeil på forum. :søvn:

- Menn som ikke er snille med dama si, og at hun bare lar de få i pose og sekk fordi de er menn "med behov"... :nei:

- Damer i butikker som egentlig er litt for pene og litt for flinke til og være der i det hele tatt som ikke har så lyst og hjelpe kunder egentlig, og viss de må er det med grimaser. :filer:

- Folk som liker og gjøre hverdagen mer spennende med og ignorere vikeplikt. "Hva skje viss jeg bare gir full gass og ser rett fram!" :kjefte:

- Folk uten intimgrense. Back off!

Endret av mai_snøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...