Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag blir det pølse i lompe. Dekoreres med sennep, ketchup, rekesalat og sprøstekt løk. Skal nytes med en kald øl. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går: taco i tortilla

I dag: hjemmelaget pizza, hvit med ost og chorizo

I morgen: agurkmix i falukorv med potetmos

Anonymkode: 88090...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: chili con carne
i dag: scampi wok

i Morgen: oksegryte med rotgrønnsaker og potetmos

Anonymkode: 3d50e...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det pizza.

I morgen entrecote med peppersaus og broccoli (det lå et flott stykke entrecote i 1/2 pris disken i butikken. Den ble min)

Anonymkode: b8633...acc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste pakken med svin- og kalvekjøttdeig fra Danmark ble stekt og stappet inn i pita med rømmedressing, grønnsaker og revet ost. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattmat"middag" :

Bacon og tomatbønner på brødskiver. Sylteagurker og knaskegulrøtter på siden.

 

PS.    Hele sylteagurker.     Iskald melk.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jerry Lee Jeg leser her stadig vekk at du har rester "herfra og derfra" og baserer dagens middag på det. Jeg synes du er utrolig flink til å bruke opp det du alt har istedenfor å kjøpe noe nytt. :hjertesmil:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarianneE skrev:

@Jerry Lee Jeg leser her stadig vekk at du har rester "herfra og derfra" og baserer dagens middag på det. Jeg synes du er utrolig flink til å bruke opp det du alt har istedenfor å kjøpe noe nytt. :hjertesmil:

Takk.   ☺

Slikt er jeg oppvokst med og har fortsatt med.   Kan bli noe pussige sammensetninger av og til   :fnise:   Men det er en uting å kaste brukbar mat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Takk.   ☺

Slikt er jeg oppvokst med og har fortsatt med.   Kan bli noe pussige sammensetninger av og til   :fnise:   Men det er en uting å kaste brukbar mat.

Enig, det er absolutt veldig viktig. 

Har blitt mye flinkere til gjenbruk av rester/lage mengder som er mer passende og ser stadig at mindre går i søpla. Foreløpig kun ting som har mugnet veldig raskt, løkskall, skrotter osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. Ops skrev:

Enig, det er absolutt veldig viktig. 

Har blitt mye flinkere til gjenbruk av rester/lage mengder som er mer passende og ser stadig at mindre går i søpla. Foreløpig kun ting som har mugnet veldig raskt, løkskall, skrotter osv.

Jepp.   😊

Det er bra.  Og det du nevner er jo ikke mat.

 

 

I dag blir det stekt wiener i lompe med rå løk, sennep og ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det laks, tilberedes i stekeovnen, kokte poteter, agurksalat, dillsaus og rømme......og litt sitron på fisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det salmalaks, sautert spinat, blomkålpuré, kokte grønnsaker og soppstuing 

Anonymkode: f78b4...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden fikk jeg lyst på nakkekoteletter, så i dag blir det å finne på menyen. Jeg går riktig nok for sopp og rømme varianten i dag, surkål og syltetøy får bli neste gang. xD 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svinekotelett stekt sammen med sjampinjong, et par mandelpoteter og noen minipaprika som var "gjenglemt" i kjøleskapet. En liten ts soysaus og litt kremfløte til slutt = en helt ok søndagsmiddag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatisk krydret svinefilet med kryddersmør- ferdig pakke fra Gilde til å sette rett i ovnen. Tilbehør til dette blir ris kokt med kokosmelk, og en salat av mango, chili, rødløk, agurk og lime. 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtegratinerte poteter, indrefilet av svin, brokkoli og en eller annen saus :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...