Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går en slags smårett bord fra middelhavet. Blomkålrett, potet-gulrot salat, persillesalat, stekt laks, kroketter, brød og smør.

I dag: suppe med potet og kikerter, indisk krydret, lite i skapene og gidder ikke handle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling i dag også. Svinefilet, rester av gresk salat og søtpotet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det ei bolle med mandelsmør 😂😂😂 

Til mitt forsvar så har jeg vært ute i hele dag hvor det ble grillmat, salat osv så var ganske mett på middagsmat

Anonymkode: 88090...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var planen lasagne med salat og hvitløksbaguetter, men så måtte mannen min på jobb og jeg måtte reise til 1 stk bestemor som ble syk.

Så da vi alle ble samlet igjen i kveld så endte det med burger king... 

(jentungen liker endelig hamburger...tok bare 10 år) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg innrømmer glatt at jeg liker

Terteskjell med fiskepudding, tjukk hvit saus, reker, erter og gulrøtter.

Så det blir det kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkornspasta med puttanesca-saus, og en slant chianti fra helgen å drikke til.

Anonymkode: 516cd...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kruset skrev:

Fiskegrateng med poteter, smeltet smør og revne gulrøtter.

Nydelig.   :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nydelig.   :spise:

Du minner meg om min norske farfar :fnise: han serverte alle rettene du elsker. Er takknemlig for det da. Flesk og duppe har jeg fks blitt mester i :fnise: 

Har skjønt at typiske nordmenn i denne generasjonen syns det er utdatert, men de elsker å få det servert uansett :) 

Lager du skjell ned fløtepudding og hvit saus med reker, så hiv oppi baconbiter. Bruk revne gulrøtter. Bon Apetitt :)

Anonymkode: 3df78...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du minner meg om min norske farfar :fnise: han serverte alle rettene du elsker. Er takknemlig for det da. Flesk og duppe har jeg fks blitt mester i :fnise: 

Har skjønt at typiske nordmenn i denne generasjonen syns det er utdatert, men de elsker å få det servert uansett :) 

Lager du skjell ned fløtepudding og hvit saus med reker, så hiv oppi baconbiter. Bruk revne gulrøtter. Bon Apetitt :)

Anonymkode: 3df78...311

Haha. Det var farfar'n sin, det.   :nigo:   Og glad du liker f&d.  Undervurdert mat.   All "gammaldags" mat er visst ofte for kjedelig og Harry for mange yngre. På en annen side ryktes det nå at mye er på vei tilbake. Det er gledelig.  :)

-    Takk for tips. Bacon i terteskjellet var ny for meg. Skal definitivt prøves.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det stekt ris med smårettskinke og div grønnsaker. 

Tror det blir litt lettvint middager denne uka her siden jentungen skal stå for presten på torsdag og vi kommer til å få huset fullt av gjester..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første grilling :)

Litt lettvint da, fyrte opp kulegrillen og slengte på pølser.

Gresk salat, potetsalat og sprøstekt løk.

Grillet marshmallows til dessert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koteletter med chilikakao krydder, rotgrønnsaker, rødbeter og salat. Et glass champagne til av alle ting:laugh:. Hadde en mini flaske i kjøleskap og fikk lyst på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LittDiva skrev:

Koteletter med chilikakao krydder, rotgrønnsaker, rødbeter og salat. Et glass champagne til av alle ting:laugh:. Hadde en mini flaske i kjøleskap og fikk lyst på.

Champagne er aldri feil. :skaal: 

Anonymkode: 516cd...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...