Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Jeg og toåringen har bakt grove burgerbrød og rundstykker i ettermiddag, så det ble burgere til middag. Med løk, tomat, agurk, ost og en liten baconrest på. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppskrift? Hørtes godt ut :)

Det ble veldig godt! :Nikke:

Tja, litt sånn på slump, til to pers:

Surret løk, gulrot og hvitløk i små biter sammen med 1-2 ts spisskummen og 2 ss tomatpure, til nesten mørt. Hadde i en boks hakkede tomater, nesten en halv liter kraft (vann+buljongterning, ikke si det til noen) og nesten en hel boks ferdigkokte kikerter (Resten til pynt). Lot dette varme seg opp og småputre litt, før alt ble jevnet med stavmikser. Kokte opp, hadde i siste kikertene, smakte til med sitron, sukker (jeg trengte ikke), salt og pepper, samt litt tørket persille og basilikum. Voila, kjapp og god middag!

Suppen blir veldig mettende og god med kikertene, og den skarpe tomatsmaken rundes av med gulrøttene. Prøver å ha en kjøttfri middag i uka, og jeg savnet ikke kjøtt i det hele tatt! Jeg spiste restene idag, med stekte biffstrimler oppi. Veldig godt det og! :)

Edit: og ja, hadde litt crispy grønnsaker oppi til slutt, av det jeg fant i kjøleskapet. Trengs ikke, suppen er god i seg selv og. :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suppen hørtes veldig god ut, finkel! Synd jeg ikke har stavmikser.

I dag ble det ovnsstekte poteter og grønnsaker (gulrot, brokkoli og blomkål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingburger, gulrotpuré med sitron, koriander, spisskummen, chili og purre, stekt champinjong og løk pluss en grønn salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Enig! den vil jeg prøve! :)

Sifra hvordan det ble, da! :)

I dag blir det rød thai curry-gryte med kylling, grønnsaker og ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Siden jeg er syk i dag så fikk jeg ikke matlyst før nå.

Så da ble det impro-middag med det jeg hadde der og da.

Finhakket kjøtt stekt med hvitløk, ingefær, chili, purre, vårløk, rødløk, fiskesaus, kikoman, også helte jeg over nudler.

Toppet det hele med sursøt saus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det tandoorikrydrede ovnsbakte grønnsaker, marinert ovnsbakt laks og linsepuré med bl.a fenikkel, koriander, spisskummen og sitron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det tandoorikrydrede ovnsbakte grønnsaker, marinert ovnsbakt laks og linsepuré med bl.a fenikkel, koriander, spisskummen og sitron.

Nam! Det tror jeg blir inspirasjon til dagens middag, Fisken! :) Hva marinerte du laksen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Consensio

I dag blir det gyros med salat, salsa og rømme.

Ikke lenge siden vi hadde det, men mannen min elsker det og jeg tapte et veddemål vi hadde så da fikk han velge hva vi skulle ha til middag :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg det blir potetball, med bacon, poteter og kålrotstappe!

Endret av Hipphurra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...