Kvist Skrevet 4. oktober 2011 #26361 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg og toåringen har bakt grove burgerbrød og rundstykker i ettermiddag, så det ble burgere til middag. Med løk, tomat, agurk, ost og en liten baconrest på. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 4. oktober 2011 #26362 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Oppskrift? Hørtes godt ut Det ble veldig godt! Tja, litt sånn på slump, til to pers: Surret løk, gulrot og hvitløk i små biter sammen med 1-2 ts spisskummen og 2 ss tomatpure, til nesten mørt. Hadde i en boks hakkede tomater, nesten en halv liter kraft (vann+buljongterning, ikke si det til noen) og nesten en hel boks ferdigkokte kikerter (Resten til pynt). Lot dette varme seg opp og småputre litt, før alt ble jevnet med stavmikser. Kokte opp, hadde i siste kikertene, smakte til med sitron, sukker (jeg trengte ikke), salt og pepper, samt litt tørket persille og basilikum. Voila, kjapp og god middag! Suppen blir veldig mettende og god med kikertene, og den skarpe tomatsmaken rundes av med gulrøttene. Prøver å ha en kjøttfri middag i uka, og jeg savnet ikke kjøtt i det hele tatt! Jeg spiste restene idag, med stekte biffstrimler oppi. Veldig godt det og! Edit: og ja, hadde litt crispy grønnsaker oppi til slutt, av det jeg fant i kjøleskapet. Trengs ikke, suppen er god i seg selv og. Endret 4. oktober 2011 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 4. oktober 2011 #26363 Del Skrevet 4. oktober 2011 Den suppen hørtes veldig god ut, finkel! Synd jeg ikke har stavmikser. I dag ble det ovnsstekte poteter og grønnsaker (gulrot, brokkoli og blomkål) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 4. oktober 2011 #26364 Del Skrevet 4. oktober 2011 Roast Beef Sandwich Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. oktober 2011 #26365 Del Skrevet 4. oktober 2011 Pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. oktober 2011 #26366 Del Skrevet 4. oktober 2011 Den suppen hørtes veldig god ut, finkel! Synd jeg ikke har stavmikser. Enig! den vil jeg prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. oktober 2011 #26367 Del Skrevet 4. oktober 2011 Fårikålrester. Elsker mat som blir enda bedre når den varmes opp for andre gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. oktober 2011 #26368 Del Skrevet 5. oktober 2011 Kyllingburger, gulrotpuré med sitron, koriander, spisskummen, chili og purre, stekt champinjong og løk pluss en grønn salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 5. oktober 2011 #26369 Del Skrevet 5. oktober 2011 Enig! den vil jeg prøve! Sifra hvordan det ble, da! I dag blir det rød thai curry-gryte med kylling, grønnsaker og ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 5. oktober 2011 #26370 Del Skrevet 5. oktober 2011 I dag blir det omelett og salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #26371 Del Skrevet 5. oktober 2011 Fikk veldig lyst på omelett etter jeg leste inne på omelett-tråden, så det blir bondeomelett i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 5. oktober 2011 #26372 Del Skrevet 5. oktober 2011 Har laget masse kjøttkaker i dag, så det blir det, med ovnsbakte poteter, brokkoli og brun saus NAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViC* Skrevet 5. oktober 2011 #26373 Del Skrevet 5. oktober 2011 I dag ble det ostepølser fra den lokale slakteren/pølsemakeren. Sinnsykt gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 5. oktober 2011 #26374 Del Skrevet 5. oktober 2011 Siden jeg er syk i dag så fikk jeg ikke matlyst før nå. Så da ble det impro-middag med det jeg hadde der og da. Finhakket kjøtt stekt med hvitløk, ingefær, chili, purre, vårløk, rødløk, fiskesaus, kikoman, også helte jeg over nudler. Toppet det hele med sursøt saus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 6. oktober 2011 #26375 Del Skrevet 6. oktober 2011 I går ble det tandoorikrydrede ovnsbakte grønnsaker, marinert ovnsbakt laks og linsepuré med bl.a fenikkel, koriander, spisskummen og sitron. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 6. oktober 2011 #26376 Del Skrevet 6. oktober 2011 I går ble det tandoorikrydrede ovnsbakte grønnsaker, marinert ovnsbakt laks og linsepuré med bl.a fenikkel, koriander, spisskummen og sitron. Nam! Det tror jeg blir inspirasjon til dagens middag, Fisken! Hva marinerte du laksen i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2011 #26377 Del Skrevet 6. oktober 2011 I går: kyllingfilet, fullkornscouscous og fetaost. I dag: makaroni og finke (lungemos) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. oktober 2011 #26378 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg er fryktelig glad i pølser i brød, så tror kanskje det blir dagens rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 6. oktober 2011 #26379 Del Skrevet 6. oktober 2011 I dag blir det gyros med salat, salsa og rømme. Ikke lenge siden vi hadde det, men mannen min elsker det og jeg tapte et veddemål vi hadde så da fikk han velge hva vi skulle ha til middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hipphurra Skrevet 6. oktober 2011 #26380 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) I dag tror jeg det blir potetball, med bacon, poteter og kålrotstappe! Endret 6. oktober 2011 av Hipphurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå