Gjest Survival Skrevet 16. august 2011 #25961 Del Skrevet 16. august 2011 Kalkunløvsteik med urtemarinerte båtpoteter og salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 16. august 2011 #25962 Del Skrevet 16. august 2011 Pannekaker uten sukker, med grovt mel og tre epler og kanel. SHITGODT!! Flinke samboeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 16. august 2011 #25963 Del Skrevet 16. august 2011 Makaroni med spagettisaus og sopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. august 2011 #25964 Del Skrevet 16. august 2011 Kyllingsalat med tacokrydder i pitabrød med sweet chili saus og tyrkisk yoghurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. august 2011 #25965 Del Skrevet 16. august 2011 Laks med curry, en av mine favoritter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #25966 Del Skrevet 16. august 2011 Laks med curry, en av mine favoritter. Det hørtes godt ut! Har du oppskrift? I dag lagde jeg kylling korma helt fra bunn av. Ble veldig godt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. august 2011 #25967 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Det hørtes godt ut! Har du oppskrift? I dag lagde jeg kylling korma helt fra bunn av. Ble veldig godt :D Jeg slumper litt, men i dag ble det omtrent som følger: 5 små poteter i små terninger 1 løk i terninger 2 fedd hvitløk 1 ss madraskarry Brunes lett i litt olje eller smør. Tilsett 5 dl vann 1 kyllingbuljongterning 200 gram ferdigkokte kikerter 1 ts rød currypaste 1 ts malt koriander 1 ts chili (jeg brukte sambal olek) eller frisk chili etter smak 1 ts eller mer garam masala Kokes i en times tid til potene har jevnet sausen litt. Jeg pleier ikke å bruke jevning. Når alt er nesten ferdig tilsetter jeg 1 blomkålhode i små buketter 1 finhakket tomat (ikke hermertisk) 200 gram eller mer spinat (gjerne frossen) Kok til blomkålen er mør og smak til om du trenger mer krydder. Dette blir en ganske god porsjon, men jeg fryser ned og har til flere ganger. Edit: Glemte laksen. Den bare pensler jeg med litt hvitløksolje og steker, enten på panne eller i mikroen og har på toppen av curryen. Endret 16. august 2011 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 16. august 2011 #25968 Del Skrevet 16. august 2011 Speltlompe med karbonadedeig med hvitløk og krydder, ost og grønnsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #25969 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg slumper litt, men i dag ble det omtrent som følger: 5 små poteter i små terninger 1 løk i terninger 2 fedd hvitløk 1 ss madraskarry Brunes lett i litt olje eller smør. Tilsett 5 dl vann 1 kyllingbuljongterning 200 gram ferdigkokte kikerter 1 ts rød currypaste 1 ts malt koriander 1 ts chili (jeg brukte sambal olek) eller frisk chili etter smak 1 ts eller mer garam masala Kokes i en times tid til potene har jevnet sausen litt. Jeg pleier ikke å bruke jevning. Når alt er nesten ferdig tilsetter jeg 1 blomkålhode i små buketter 1 finhakket tomat (ikke hermertisk) 200 gram eller mer spinat (gjerne frossen) Kok til blomkålen er mør og smak til om du trenger mer krydder. Dette blir en ganske god porsjon, men jeg fryser ned og har til flere ganger. Edit: Glemte laksen. Den bare pensler jeg med litt hvitløksolje og steker, enten på panne eller i mikroen og har på toppen av curryen. Laks eller kylling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. august 2011 #25970 Del Skrevet 16. august 2011 Laks eller kylling? Laks - hvorfor spør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #25971 Del Skrevet 16. august 2011 Laks - hvorfor spør du? Å ja, hehe går litt fort i svingene her :)Leste kylling korma lenger opp, og ttrodde det var du som skrev det. Skjønte derfor ikke om du egentlig mente kylling. My mistake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosebud Skrevet 17. august 2011 #25972 Del Skrevet 17. august 2011 Falafel i pita med hummus og salat/tomat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. august 2011 #25973 Del Skrevet 17. august 2011 Å ja, hehe går litt fort i svingene her :)Leste kylling korma lenger opp, og ttrodde det var du som skrev det. Skjønte derfor ikke om du egentlig mente kylling. My mistake! Lurte på om det var fordi jeg bruker kyllingkraft. På den annen side, den hjemmesnekra greia mi kan jo varieres og brukes til det meste. Av og til bytter jeg ut laksen med sei, men jeg har aldri brukt kjøtt til akkurat den. Lykke til hvis du prøver å lage og husk at det blir best med de krydderne du foretrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. august 2011 #25974 Del Skrevet 17. august 2011 Falafel i pita med hummus og salat/tomat. Lager du falafelen selv? Har du i tilfelle en god oppskrift å dele? Sist jeg lagde syns jeg de ble litt tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 17. august 2011 #25975 Del Skrevet 17. august 2011 I dag spiser jeg nok en fjordlandmiddag på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #25976 Del Skrevet 17. august 2011 Kolje med poteter, kålrabistappe, og gulrøtter. NAM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 17. august 2011 #25977 Del Skrevet 17. august 2011 Blir nudler med wokede grønnsaker til igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 17. august 2011 #25978 Del Skrevet 17. august 2011 Wienerpølser og lompe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. august 2011 #25979 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Falafel, hummus og pita. Endret 17. august 2011 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 17. august 2011 #25980 Del Skrevet 17. august 2011 Tagliatelle carbonara med bacon og stekt asparges på siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå