Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Etter inspirasjon fra toast-tråden på siden her, ble det rett og slett toast til middag, og det var slett ingen dum ide :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde pizzalapper

Pizzalapper hørtes veldig interessant ut :) Har du oppskrift å dele? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzalapper hørtes veldig interessant ut :) Har du oppskrift å dele? :sjenert:

Så klart! Ble veldig gode!

Ingredienser:

50 gr cottage cheese (1/2 boks)

75 til 90 gr revet vita hjertego ost

3 egg

Salt, pepper, rosmarin og oregano.

1.Stivpisk eggehvitene med litt salt for å få de skikkelig stive.

2.Mos Cottage Cheese, krydder og eggeplommene sammen med en stavmikser, eller klem det ut med en skje.

3.Vend så den krydrete eggeplomme/cottage cheese blandingen og den revne osten forsiktig inn i de piskede eggehvitene med en slikkepott til en jevn deigrøre, slik at alt blir fordelt i eggehvitene i maks 1 minutt, ellers kan de stivpiskede eggehvitene “falle sammen”.

4.Du kan også kutte opp f.eks. skinkebiter, paprika og sjampinjong om du vil det, men det beste er nok å ha en skje med deigrøra på bakepapiret først, deretter ha på ønsket fyll, for så å dekke over med mere deigrøre.

5.Settes på en stekeplate med bakepapir med spiseskje. Jeg har på litt mere pizzakrydder el.l. etter at jeg har laget lappene på stekeplaten, syns de ser best ut da.

6.Lag ca 8- 10 slike lapper, alt etter hvor store/små du vil ha dem. Husk at de “flyter” ut under steking. Stekes midt i ovnen på ca 175°C i ca. 25 minutter eller mere, til de har fått en gyllenbrun farge.

Oppskriften har jeg hentet fra denne nettsiden.

Jeg brukte skinkebiter og sjampinjong som fyll/topping og toppet det hele med frisk rosmarin og litt hvitløkspepper. Er sikkert godt med kyllingbiter, karbonadedeig ol. også.

Endret av Sofie_22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen lagde middag, og da er jeg helt fornøyd med å komme hjem til ferdig lagd posemat... Bali kyllinggryte med jasminris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldsvakt igjen, så det blir en tortillalefse med masse avokado, diverse grønnsaker, rømme og sterk salsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

I dag skal jeg lage meg fiskesuppe med basilikum og hvitløk! Og siden jeg ikke gidder å bevege meg utenfor døra i regnværet så skal jeg prøve å bruke opp den siste kesamresten istedenfor å bruke rømme/fløte i suppa... Tror dere det går så lenge suppa ikke koker etter jeg tar i kesamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går laget vi hamburger med potetmosballer til (notisette eller hva det heter)

I dag blir det fiskeboller i knallgul karrisaus, kokte gulrøtter og poteter! :)

Synes så mange av dere er så flinke til å lage mat fra bunnen av! :jepp: Jeg lager jo et diverse utvalg fra bunnen av selv også, sånn som kjøttsausen til kjøttdeig og spagetthi, kjøttkaker, wok (forutenom woksausen) og slike ting. Men jeg bruker også mye sånt som toro carbonara hvor jeg tilsetter masse permesan og krydder, kylling tandori, kjøpte fiskeboller osv. Virker som om mange av dere lager absolutt alt fra bunnen av, og det er jammen ikke værst. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...