Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag ble det fajitas med litt kylling fra fryseboksen, dobbel så mye sopp som kylling og dobbelt så mye paprika som sopp. :ler: Fylte to fullkornstortilla og hadde sterk salsa og rød jalapenos til.

Det ble faktisk veldig godt, og det beste av alt er at det ble nok til at jeg kan lage nachos i morgen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld laget vi langtidskokt gryte med orzo (risformet pasta), men i stedet for å bruke nakkestykker av lam som oppskriften sier laget jeg den med beinfritt grytekjøtt av geitelår, kjøpt på Reko. Pakken hadde ligget nederst i fryseren litt for lenge, og fristet ikke helt, men i denne retten ble det faktisk veldig bra!

Trengte en halvtime ekstra tid i ovnen for å bli mørt, og jeg krydret med allehånde og laurbærblad i tillegg til kanel og oregano, samt brukte skikkelig kyllingkraft i stedet for buljongterning. Feta på toppen.

Til dessert er planen å lage smuldrepai med feijoa og eple, med en topping av blant annet kokos og ingefær, og vaniljeis til. Vi fikk feijoa i abonnementskassen på grønnsaker denne uken, og jeg finner ikke på noe annet å bruke dem til. Så dette blir kvelden for sære råvarer - one down, one to go! :ler: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vossakorv fra Nyt Norge/Coop var en skuffelse. :(  Noen som vet hvilken Vossakorv som er best? Og som fås kjøpt i normale butikker nord for Sinsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...