Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Brunhilde said:

Unnskyld, men :ler:

I dag ble det arabisk brødsalat med falaffel på arabisk resturant. Det smakte, som alltid, fortreffelig. Dessuten visste jeg hva jeg kunne forvente og ser absolutt verdien av det.

God helg, @Hunter7, håper middagen blir bedre enn du frykter.

Altså ... hva skal jeg si. Potetstappen ble - overraskende nok - laget av poteter. Hele 2,5 kilo melne poteter - for det var det jeg hadde i boden. Er du klar over hvor mye potetmos det blir av 2,5 kilo poteter? Veldig mye. Oppi kokevannet til potetene ble det hatt ei spiseskje salt. I potetmosen kom det en klatt smør og en skvett melk.

Salt? Pepper? Revet muskat? Nei, nei, og nei. Smakløst? Tamt? Tørt? Ja, ja, og ja. 

Plikt-porsjoner ble fortært, men alikevel har jeg ei stor skål med potetmos til overs. Muligens kan jeg bruke noe til potetrundstykker, muligens kan jeg varme mosen sakte opp og tilsette ricotta og salt. 

Smuldrepaien med eple kom med brente smuldrer. 

Den selvinviterte gjesten ble også godt på druen og endte i ordkiv med sambo. For en aften!!! :dry:

Arabisk brødsalat og falaffel høres virkelig godt ut, så det skal undersøkes nærmere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir kylling gryte og salat idag i steden, barnet hadde ikke lyst på det i går, så da blir det i dag, hadde hamburger og chips i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det sterk kyllingsuppe. Jeg fikk en porsjon av en venninne, så det er bare å varme opp. Hvis jeg er heldig finner jeg et naanbrød i fryseboksen som jeg kan varme ved siden av. Det blir digg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det brødskiver med forskjellig pålegg og varm sjokolade ved siden av. Av og til, spesielt om vinteren, syns jeg det er et godt alternativ til "vanlig" middag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe med pølsebiter og makaroni pluss rundstykke. Spiser ofte supper nå, godt på vinteren og kommer til å skeie ut i jula med mer tung mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg glemmer det: Stor takk til @elien for å legge ut oppskrift på bringebærsyltet rødløk - den skal prøves ut :blomst:
__________________________________________

Sambo har vært på tur med sportsfolket i tre dager, og meldte sin hunger et par timer før han kom hjem. Dagens middag ble følgelig bucatini-pasta med salsiccia i tomatsaus, nyrevet parmesan, og italiensk bondebrød.

Endret av Hunter7
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (10 timer siden):

Før jeg glemmer det: Stor takk til @elien for å legge ut oppskrift på bringebærsyltet rødløk - den skal prøves ut :blomst:

Bare hyggelig! 

Kan også tipse om at den bringebær syltet løken var veldig god på ribberull sammen med litt tomat og maines :nisse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...