Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går ble det Mors Tradisjonelle Kalkuntallerken. De burde heller kalle den "Innleggsåler i rar saus". Styr unna. 

I dag, derimot, blir det Folkets Lasagne med noe passende bladverk til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dutch baby ovnspannekake med tynnskåret pære, rødløk, chèvre, frisk rosmarin og litt akasiehonning.

Servert med grønn salat med sennepsvinaigrette (og et lite glass vin).

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var dagen for brødskiver. Hjemmebakt brød med smør og ost smakte veldig godt og jeg ble veldig mett. 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lager jeg sjikkelig middag på nesten 2 uker. Etter kloakken ble tett når jeg laget middag 2 dager på rad, så fikk jeg ikke til å lage middag. Så det har vært 2 kjedelige uker med mye lapskaus og annet varmet opp fra fryså. Nå blir det nok kamera i rørene her, så da klarer jeg å senke skuldrene og lage middag i dag.

Det blir ikke så veldig spennende med det jeg hadde lyst på i dag er lunsjkaker laget fra bunn med/av medisterdeig (det burde blitt solgt hele året) med blomkålmos og stekt rosenkål med bacon :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Brunhilde skrev (9 minutter siden):

Ribbe, med sprø svor :)

Nam! Tror det må bli en runde snart. Gjester på julaften som er vant til pinnekjøtt, så da blir det det. Ikke så farlig for meg hva vi spiser på julaften , men må eta meg gjennom hele ila desember, januar.😎

Pinnekjøtt, ribbe, lutefisk, juletorsk, rakfisk. 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: Stekt salsiccia med fennikelfrø i en tomatsaus som har stått og godgjort seg i timesvis, servert med mafaldine-pasta og parmesan

I går: En velvoksen og firskåren cheeseburger med "all the fixin's", samt tykke pommes frites med majones

Fredag: Restaurantbesøk som bestod av feldsalat med granateplekjerner og valnøtter til forrett; gjørs/abbor med jordskokk, pomelo, og bakt potet til hovedrett; og dessert representert ved en mascarpone-mousse med spekulatius-smuler og mandarinsaus.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (8 timer siden):

Ribbe, med sprø svor :)

Jeg kjøpte Folkets ribbe i stekepose og stekte til middag i går. Den var svin(!)dyr med 149 kroner pr kilo (trodde det var 149 pr ribbe) og ikke verdt pengene. 

Ribbe med sprø svor høres myyye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...