Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg og bestevenninne møtes for noen øl hos henne. Eneste vi hadde lyst på var - ja, øl og toast. Dijonsennep, surdeigsbrød , ordentlig røkt skinke og raclette ost. 🤗

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dutch baby ovnspannekake toppet med cherrytomater, osterester (rødkittost og blåmuggost) og vårløk, og med litt revet gruyère i pannekakerøren også. 

Enkel grønn salat med vinaigrette til. 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok med kylling, paprika i alskens paprika-farger, og brokkoli. Kjapt, enkelt, og noenlunde sunt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom altfor sent hjem, så i dag ble det to rista grovbrødskiver med smør og brunost. Heldigvis hadde jeg hjemmebakt brød i fryseboksen, det smaker best. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småretter av rester fra kjøleskapet. Spekeskinke og asparges, rødbeter og fetaost, eggerøre og loff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det torske loins, enkelt panert med mel med krydder i, så stekt i smør, tilbehør kokt poteter, erter, bacon og eggesmør :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hut skrev (1 minutt siden):

Biff Rydberg i dag. Gleder meg til middag.

Måtte google retten. Det så veldig godt ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 23.6.2021 den 17.23):

Gugge er en type dressing og ikke et annet ord for dressing. Gugge er ketchup, sennep og majones blandet sammen. 

Nesten som Thousand Island,  med andre ord.

Anonymkode: 4e9b7...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunhilde skrev (På 23.6.2021 den 20.59):

Hvorfor skal du endre omtalen? For å tilfredsstille en sur anonym bruker på et forum? Nei, vet du hva! Kall det hva du vil, hvis gugge fungerer for deg, so be it!

 

Det høres bare så utrolig uappetittlig ut.

Anonymkode: 4e9b7...f71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (3 minutter siden):

Måtte google retten. Det så veldig godt ut!

Ja, det er kjempegodt. Har vært en favoritt hos oss siden vi fikk den servert på restaurant Prinsen i Stockholm for flere år siden. Anbefales😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten laksefilet fikk seg en runde i panna med litt chiliflak og en stor dråpe soyasaus, noen strålende grønne brokkolini-buketter ble dampet i lettsaltet vann, og 3/4 av middagstallerken ble dekket av rucola med jordbær-terninger på besøk. Og når alt var ferdig dampet og stekt og dandert, så kom det litt duskregn i form av fersk sitronsaft over. 

Kaffe og fersk konfekt til dessert. Det er jo tross alt fredag!!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...