Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Lagde saus av løk, hvitløk, selleri, gulrot, tomatpuré og tomater. Og krydder. 
Kokte lenge og moste med stavmikser, blandet med stekt karbonadedeig. Ble vel en slags bolognese. 
 

Hadde pasta og store mengder parmesan til. 
 

 

Anonymkode: 2761c...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg et kjøleskap halvfullt av rester og et hode ganske fullt av idéer - men ingen hvitløk, hvilket gjør det hele litt vanskeligere. :ler: 

Så dagens middag kan bli: 

  • Gulrotsuppe med ingefær, kokosmelk og koriander 
  • Tagliatelle med strimlet squash og erter i fløtesaus med sitron og gressløk
  • Gnocchi (som jeg i så fall må lage) med konfiterte cherrytomater og tynnskåret lammefilet, enten med fløtesaus med blåskimmelost, eller med brunet smør med sitron og rosmarin + parmesan.
  • Vurderer også en kombinasjon av fylte grønne paprika og fylt squash (vegetarisk fyll?), men der er jeg ikke helt i mål.

Kanskje jeg burde lage en egen tråd med poll. :eeeh: Har også mer enn brune bananer nok til et bananbrød til dessert.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lagde saus av løk, hvitløk, selleri, gulrot, tomatpuré og tomater. Og krydder. 
Kokte lenge og moste med stavmikser, blandet med stekt karbonadedeig. Ble vel en slags bolognese. 
 

Hadde pasta og store mengder parmesan til. 
 

 

Anonymkode: 2761c...403

Jeg har alt dette i hus og tror jeg skal gjøre det samme. Kyllingfilet som går ut på dato i morgen har jeg og, panere disse og servere med pastaen og saus. Takk for tips :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal vi ut på tur så det blir en digg middag i kveld. Medium stekt entrecôte til mannen, ytrefilet av okse til meg, hasselbackpoteter, soppstuing, grønnsaker, skysaus og et deilig glass rødvin ved siden av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskemenyen 2021:

Skjærtorsdag: Quiche Lorraine med en liten salatbukett ved siden av. Dessert: Ferske praliner fra min lokale konfekt-dealer
Langfredag: Stekt skrei med concasse av tomater, baconterninger, og fennikel stekt sammen med chili og hvitløk. Dessert: Cannoli fra italiener'n
Påskeaften: Stekt salsiccia i tomatsaus med tagliatelle. Desserten bestod av blodappelsinsorbet.
1. påskedag: Indrefilet av lam, risotto med parmesan og trøffel, stekt skogssopp, spinat sautert med hvitløk, ovsnbakte sjalottløk og cherrytomater. Hjemmelagde beignets med vaniljekrem til dessert. 
2. påskedag/I dag: Mitt siste selv-konfiterte andelår, stekte poteter, og bladsalat med sennepsvinaigrette. Dessert: Restene av lørdagens blodappelsinsorbet.

I morgen og resten av uka: Havresuppe og annen kaloriredusert kost, samt 10 000 skritt om dagen. Tror det behøves etter siste ukes kulinariske eksesser. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står CrockPotten og godgjør seg med en alt i ett okse-gryte, tomatisert saus, løk, rødløk, hvitløk, gulrot og potet. Mulig jeg hiver noe fløte eller cremefresh oppi til slutt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde kjøttboller av resten av kjøttdeigen. Og puttet ostebiter i midten. Det har jeg ikke prøvd før, men det var godt. Orket ikke mer styr, så stekte bare kantarell og hadde ferdig potetmos ved siden av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Moussaka med potet i stedet for aubergine! Hadde noen poteter og noe lammekjøttdeig som måtte brukes opp :) 

Anonymkode: c2735...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (8 timer siden):

Påskemenyen 2021:

...

I morgen og resten av uka: Havresuppe og annen kaloriredusert kost, samt 10 000 skritt om dagen. Tror det behøves etter siste ukes kulinariske eksesser. 

Omtrent det samme som her, bare at her har de 10000 skrittene om dagen vært med i påska også, og så bytter jeg nok havresuppa mot rett-i-koppensuppe av ymse slag. Kjenner at det er på tide.

Påskens utskeielser ble forøvrig avsluttet med en anselig mengde sushi fra en av de lokale sjappene og is til dessert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Brunhilde said:

Omtrent det samme som her, bare at her har de 10000 skrittene om dagen vært med i påska også, og så bytter jeg nok havresuppa mot rett-i-koppensuppe av ymse slag. Kjenner at det er på tide.

Påskens utskeielser ble forøvrig avsluttet med en anselig mengde sushi fra en av de lokale sjappene og is til dessert. 

Til vanlig spiser jeg ikke så mye mat over så mange dager - og da holder det med de daglige gåturene. Men nå ble det som sagt mye mer enn til vanlig og betydelig mindre slendring gatelangs (det ble mest mellom kjøkken, spisebord, og sofa). Bukselinningen har allerede fått sin sedvanlige høytids-tranghet, så da er det bare å skru tilbake kaloriinntaket og øke aktivitetsnivået. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har usedvanlig kjipe fiskekaker i fryseren, jeg tror de får opp av fryseren og selskap av hjemmelaget gucamole, noe salat og noe burgerbrød som vi og har liggende. 

Endret av MarianneE
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...