Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

42 minutter siden, SoWhat? said:

Omg

Hihi. Etter ei uke med slike uspektakulære "middager" som havregrøt, knekkebrød, og kokt egg (lite tid og lite matlagingslyst), måtte jeg jo bare hive meg rundt og lage noe spektakulært. Jukset litt ved å kjøpe ferdigpellede hestereker til salaten og ferskpresset blodappelsinsaft til sorbeten.

Dagens middag blir denne og rucola. Bytter ut en del av grapefrukten med blodappelsin fordi ... vel, blodappelsin :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Innsikten

I dag blir det tomatsuppe med makaroni og pannekake til dessert. Ikke veldig spennende, men jeg er så matlei, kommer ikke på noe bedre vi kan spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst på suppe, og hadde alt for mange gulrøtter i kjøleskapet etter at de var på tilbud forrige uke. Ble denne gulrotsuppa med rista kikerter, en klatt sitron-tahini, og pitabrød. Ny favoritt! 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten
Innsikten skrev (2 timer siden):

I dag blir det tomatsuppe med makaroni og pannekake til dessert. Ikke veldig spennende, men jeg er så matlei, kommer ikke på noe bedre vi kan spise...

Det ble fiskepinner og pommes frites, rett fra pose 🙈 Og pannekaker til dessert... Uff, vi må skjerpe oss, dette er helt bak mål. Starte uken sånn 😅 Men herfra kan det bare bli bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsikten skrev (27 minutter siden):

Det ble fiskepinner og pommes frites, rett fra pose 🙈 Og pannekaker til dessert... Uff, vi må skjerpe oss, dette er helt bak mål. Starte uken sånn 😅 Men herfra kan det bare bli bedre da. 

Senk skudrene dine <3 Det blir nok stress i hverdagen, trenger ikke å prestere hver dag, tenker jeg. Både med mat og andre ting, som en og annen hybelkanin 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten
elien skrev (24 minutter siden):

Senk skudrene dine ❤️ Det blir nok stress i hverdagen, trenger ikke å prestere hver dag, tenker jeg. Både med mat og andre ting, som en og annen hybelkanin 

Takk 🙂

Litt sliten for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (16 timer siden):

Hihi. Etter ei uke med slike uspektakulære "middager" som havregrøt, knekkebrød, og kokt egg (lite tid og lite matlagingslyst), måtte jeg jo bare hive meg rundt og lage noe spektakulært. Jukset litt ved å kjøpe ferdigpellede hestereker til salaten og ferskpresset blodappelsinsaft til sorbeten.

Dagens middag blir denne og rucola. Bytter ut en del av grapefrukten med blodappelsin fordi ... vel, blodappelsin :rolleyes:

Hestereker? hvor får du tak i det? aldri hørt om. 

Anonymkode: ca568...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innsikten skrev (12 timer siden):

Det ble fiskepinner og pommes frites, rett fra pose 🙈 Og pannekaker til dessert... Uff, vi må skjerpe oss, dette er helt bak mål. Starte uken sånn 😅 Men herfra kan det bare bli bedre da. 

Pannekaker til dessert er jo luksus:)  Fiskepinner eller fiskekaker er klassisk mandagsmiddag hos oss. Enkelt og godt etter litt kraftige helgemiddager. Har alltid råkost og grønnsaker til :) 

Anonymkode: ca568...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommene har bestilt hjemmelaget lasagne idag, med salat og hvitløksbaguetter( fra First Price...de er jo best;)) 

Anonymkode: ca568...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hestereker? hvor får du tak i det? aldri hørt om. 

Anonymkode: ca568...50f

Hestereker er et heller misvisende navn. Man skulle jo tro at disse rekene skulle være store. Men de er faktisk ganske små. I Norge går de også under navnet sandreker, og brukes i hovedsak som åte. På kontinentet får man de ferdigrensket i butikken og hos fiskehandleren. 
Får du ikke tak i de, kan de byttes ut med vanlige reker. (Selv om jeg vil påstå at hestereker smaker en nyanse bedre). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker med bakte søtpotet/gulrot-staver og hjemmelaget kebabdressing. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pannekaker til dessert er jo luksus:)  Fiskepinner eller fiskekaker er klassisk mandagsmiddag hos oss. Enkelt og godt etter litt kraftige helgemiddager. Har alltid råkost og grønnsaker til :) 

Anonymkode: ca568...50f

Godt å høre at flere har sånne middager innimellom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kjøttdeig gryte (pimper opp en toro kjøttkakesaus) av svinekjøttdeig og løk, rødløk, gulrot og paprika i og skal ha hjemmelaget potetstappe til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...