Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Lofoten fiskepinner imponerte, så i dag skal jeg teste Lofoten sprøbakt torsk, har enda kokte poteter igjen, så jeg tenker å steke løk og potet sammen, ha revet gulrot og remulade til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jerry Lee skrev (16 minutter siden):

I dag tenker jeg det bare blir Trondhjems Erter, kjøtt og flesk med flatbrød.

6664.jpg

Vurderte en slik i går når jeg var å så etter snurring. Mener jeg har prøvd den før, og at den var en av de bedre når det gjelder hermetikk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (9 timer siden):

Vurderte en slik i går når jeg var å så etter snurring. Mener jeg har prøvd den før, og at den var en av de bedre når det gjelder hermetikk :) 

Ja, liker denne. Overraskende mye kjøtt og flesk i den.

Pussig at butikken din ikke hadde snurring. Alle fører jo det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (5 minutter siden):

Ja, liker denne. Overraskende mye kjøtt og flesk i den.

Pussig at butikken din ikke hadde snurring. Alle fører jo det.

Får se på rema i neste uke om de har der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (9 timer siden):

Får se på rema i neste uke om de har der

Rart om de ikke har.

Bare husk at det ikke er hermetikk lenger.  Nye forpakningen så du jo i andre tråden.   ☺  Men den står sammen med hermetikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (Akkurat nå):

Rart om de ikke har.

Bare husk at det ikke er hermetikk lenger.  Nye forpakningen så du jo i andre tråden.   ☺  Men den står sammen med hermetikken. 

Jeg så det bilde, var jo mange andre ting som ikke var på boks lenger, spurte tilogmed betjeningen, men de sa at jeg måtte spørre sjefen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (9 timer siden):

Jeg så det bilde, var jo mange andre ting som ikke var på boks lenger, spurte tilogmed betjeningen, men de sa at jeg måtte spørre sjefen

Ja. Joikakaker og bogskinke er nå også i papp.  Og mer blir det.

Irriterer meg for hermetikk er omtrent evigvarende.  De nye er ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gryteretter og supper av de fleste slag inkludert hermetisk foretrekker jeg Korni flatbrød.

Til spekekjøtt og -fisk må det være den andre varianten som f.eks. Mors Hjemmebakte.

 

Ergo blir det Korni i dag.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (9 timer siden):

I dag blir det kjøttkaker i brun saus med poteter, ertestuing og tyttebærsyltetøy. 

:spise:   Kos deg /dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (3 timer siden):

Til gryteretter og supper av de fleste slag inkludert hermetisk foretrekker jeg Korni flatbrød.

Til spekekjøtt og -fisk må det være den andre varianten som f.eks. Mors Hjemmebakte.

 

Ergo blir det Korni i dag.

Vi hadde av og til flatbrød til supper og lapskaus, men det aller beste var nystekte rundstykker, og til brun lapskaus må jeg fremdeles ha det. Godt jeg lager det selv :ler: - så jeg ikke belaster andre med mine "sære" krav. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (10 timer siden):

Lofoten fiskepinner imponerte, så i dag skal jeg teste Lofoten sprøbakt torsk, har enda kokte poteter igjen, så jeg tenker å steke løk og potet sammen, ha revet gulrot og remulade til :) 

Den fisken blir det ikke gjenkjøp på, likte den ikke (må bare prøve å huske det då, sliter med litt teflon hjerne innimellom)  :P 

Måtte til med litt kvess nå, så i kveld så ble det oppgrdert ostegrill, svøpte dem inn i bacon, ble veldig bra! Å selfølgelig gugge og sprø løk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mottoet "Life is hell, but we eat well" og til tross for Korona-stengte restauranter, ble det idag følgende:

Forrett: Salat med hestereker og sitrusvinaigrette
Hovedrett: Andebryst med rødbetepuré, ovnsstekte gulrøtter, pastinakk, og kålrot (Oppskrift her)
Dessert: Blodappelsinsorbet

Nybakte ricottakjeks til kaffen etterpå.

 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunter7 skrev (14 timer siden):

Etter mottoet "Life is hell, but we eat well" og til tross for Korona-stengte restauranter, ble det idag følgende:

Forrett: Salat med hestereker og sitrusvinaigrette
Hovedrett: Andebryst med rødbetepuré, ovnsstekte gulrøtter, pastinakk, og kålrot (Oppskrift her)
Dessert: Blodappelsinsorbet

Nybakte ricottakjeks til kaffen etterpå.

 


 

Omg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det cowboymat 🙂 flesk, bønner og potetstappe. Sistnevnte er vel strengt tatt ikke cowboymat men.... 

Jeg avslutter med råkost og sitron. Må liksom balansere litt  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortellini med skinke, i saus av cherrytomater, løk, hvitløk, paprika, squash, og sopp. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...