Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

pulverheksa skrev (På 14.1.2021 den 8.29):

I dag skal vi lage polenta med sopp, jeg har også et par lammepølser i frysen som vi kan ha til. Har ikke helt bestemt meg enda om jeg vil ha med eller uten pølser.   https://www.bbcgoodfood.com/recipes/creamy-polenta-mushroom-ragout#commentsFeed

I dag må jeg sitere meg selv. Denne retten var så sykt godt. Smør og parmesan i polentaen, rikelig mat og vi droppet pølsene.   hadde i fersk spinat i soppblandingen for litt farge. 

 

I kveld blir det hjemmelagd pizza, med rød pesto som saus og løk,Squash, bacon og ost.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går ble vi ferige med karantene her, så i dag kommer førstefødte og vi skal ha pomfri med koreansk inspirert panert svin til, ska bli gildt å samles igjen (bare oss 3, venter ennå med fredagsbordet) :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ribbe...   ( går i ovnen nå )

...med sosisser, poteter, surkål, brun saus og ripsgelé.  Akevitt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bakte mandelpoteter her. Krydret med revet sitronskall og hvitløk når de er ferdige. Dropper persille som sto i oppskriften jeg googlet opp. Er ikke glad i persille, men ellers tror jeg det blir knallgodt til kokt ørret. Har rømme og agurkskiver til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere typer danske smørbrød med hjemmelaget panert rødspette og remulade, roastbeef med remulade og sprøstekt løk og masse grønt til. Tror det blir et par smørbrød med brieost, valnøtter og honning også. Øl og akevitt til. Savner Danmark

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det noe så lite avansert som salt svineknoke med rotgrønnsaker og poteter. 

Anonymkode: 7f629...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I dag ble det noe så lite avansert som salt svineknoke med rotgrønnsaker og poteter. 

Anonymkode: 7f629...0cf

Mulig det er lite avansert, men det er veldig godt!

Her ble det en pizzarest fra fryseboksen, heldigvis hjemmelaget, det er best. syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks gratinert i form. Potet, sellerirot, gulrot og potet, hvit saus og toppet med ost. Godt og enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de siste dagene blitt dårlig med de planlagte middagene så nå starter prosjekt tømme kjøleskap. 

Idag blir det derfor Ørret, prosecco & pastapanne 😉

Blir spinat, cherrytomater, sjalottløk, parmesan, løk, paprika, hvitløk, soltørket tomat muligens, har sitron jeg kan gjøre noe med også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmos blandet med stekt bacon og skinke. Og litt gulrot og erter. Har ost over og gratinerer i ovnen. Litt brokkoli ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

I går, skogsopp suppe, fra Toro rundstykke på siden.

I dag hjemmelaget kebab i pitabrød. 

I morgen pinnekjøtt med klassisk tilbehør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunch"middag"  :

Siste rest av ribba skåret i skiver og varmet i panne... med salt, sennep og surkålskvett på brødskiver.

  Kald sprø svor på si'a.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

T-Rex skrev (2 minutter siden):

Nå ble jeg litt sulten. Men jeg har en lapskaus med oksetunge som snart er klar.

Ai.   Spist mye oksetunge i min tid. Men aldri i lapskaus.   Snedig.     

Kos deg.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blr den store restedagen, startet med carbonara fra tidligere i uken med litt ekstra bacon og ost på, kommer til å lage en løksaus og ha resten av svineknoken oppi, og mulig det blir noen stekte poteter fra tidligere i uken med løk og den siste karbonaden. Jaja, en sånn dag innimellom :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (2 minutter siden):

I dag blr den store restedagen, startet med carbonara fra tidligere i uken med litt ekstra bacon og ost på, kommer til å lage en løksaus og ha resten av svineknoken oppi, og mulig det blir noen stekte poteter fra tidligere i uken med løk og den siste karbonaden. Jaja, en sånn dag innimellom :) 

Flott.  Man kaster ikke god og brukbar mat, gjør man vel?   :regler:

  Rar mat er også god mat.   ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...