Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Omelett faktisk. Med masse purreløk i. Er ikke sånn purreløfan, men det smaker i visse retter. Ellers hadde jeg rester av skinke, poteter og gul løk i. Norwegia på toppen. Veldig kjedelig og ikke såå godt heller. Men en slags middag:-D 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gammel favoritt: Salat av ovnsstekte gulrøtter med spicy sitrusvinaigrette, avokado, div. salatblader, og urter (i dag basilikum og koriander), pluss ristede pinjekjerner (eller gresskarkjerner, eller sesamfrø).

Oppskriften gikk sin seiersgang på nettet i mange varianter for en god del år siden, og skal visstnok stamme fra en restaurant i West Village i New York (men også der varierer opplysningene):

https://food52.com/recipes/15021-carrot-avocado-salad
https://smittenkitchen.com/2016/05/roasted-carrots-with-avocado-and-yogurt/

Jeg utelater forresten yoghurt/ crème fraiche, dette er en av få retter jeg foretrekker vegansk. Supergod, faktisk.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge veldig sent hjem fra jobb. Og begge trodde at den andre var ferdig før. Så, det ble stekte kålstrimler med  vietnamesisk chilisaus. Og knekkebrød med ost ved siden av😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste hos svigermor i går. Hun skulle lage "litt mat" og serverte kyllinggryte, koteletter, poteter, ris og grønnsaker.

I dag ble det spagetti med kjøttsaus. Spinat og løk i sausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg lyst på fiskegrateng, og siden jeg har alt som skal til, så tror jeg sannelig at det blir det :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen slakke dager med tanke på "ny" middageslaging :P 

Det har gått i mye sopihop rester og pølser og lapskaus og Fjordland

Men i dag vil jeg lage Fish & Crisp, med kokte gode poteter, revet gulrot, smeltet smør og en tartarsaus (lager den selv) :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går: blomkålcurry med kikerter, paprika og løk. I dag: pulled chicken av noen kyllinglår jeg fant i fryseren. I tortillalefser med salat og hvitløksdressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg pastasalat fra jobben i dag. Kjøpte fetaost i olje for å ha på da 🙂 ja, jeg elsker parmesan og norske oster. Norwegia er faktisk en favoritt hos meg når det gjelder ostesmørbrød og smeltet ost 👍 men ingenting i hele verden slår fetaost! 🙂 kjøtt i salaten var forresten kalkun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dal, av splitta mungbønner, løk, gulrot og masse indiskinspirert krydder. Toppa med stekt blomkål og rista gresskarfrø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget fiskekaker av fersk lysingfilet. Kokte poteter, kålrabistappe og smeltet smør med sitron og dill til.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken samboeren eller jeg hadde lyst til å lage middag i dag, så da ble det takeaway sushi, med masse syltet ingefær og wasabi til 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagde blomkålsuppe med sprøstekt bacon og parmesandryss i går.

I dag blir det BigOne med ost og skinke på mann og barn, jeg varmer meg rester av suppa når jeg kommer hjem i kveld 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene i dag, så jeg gjør det enkelt: Speltlompepizza med tomatsaus, sopp, aubergine, paprika og cherrytomater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vurderer be samboer kjøre innom mc Donalds i kveld og ta med hjem...🙈

Anonymkode: 7bd80...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...